Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCLXXX.

Trénink na letošní běžecké závody byl pojat velmi neotřele. Rychlost i vytrvalost jsem trénovala především při rodičovských povinnostech spojených se zahájením školního roku.

V maratonu plateb za družinu, obědy a školní pomůcky provázeném zběsilým sháněním sešitů nejrůznějšího číselného označení a obalů neexistujících velikostí jsem poněkud zapomněla na odsunutý termín Olympijského běhu. Matně jsem si vybavovala pouze fakt, že byl přesunut z června na září.

O to větší bylo moje zděšení, když jsem po konzultaci s Googlem zjistila, že nerozvážně přihlášenou "desítku" běžím za týden. Ochotným pracovníkům rehabilitací, kam dosud docházím s bolavými zády, jsem tuto novinku raději zatajila. Ač jsem nedávno narazila na článek o možných aktivtách pro podobné pacienty, který běh překvapivě doporučoval. I kamarád doktor propaguje běh jako všelék na většinu bolestí; jakkoli je veterinář.

Bolavým bedrům navzdory jsem o víkendu navlékla kompresní podkolenky a (ke zklamání našeho čtyřnožce) vyrazila sama k lesu. Zdolala jsem celou osobní cvičnou asfaltovou trasu - necelých 8 km málo frekventované silnice - abych ověřila, že tento pohybový stereotyp tělo nezapomnělo.

Zbytek času do závodu jsem strávila sice v poklusu, bohužel spíše obrazném. O víkendu jsme pro zpestření uspořádali synkovi oslavu narozenin. Po odeznění žlučníkového záchvatu jsem se vrátila ke shánění sešitů, vyzvedávání dětí a péči o rodinu (vyjma absentujícího manžela služebně mimo domov).

V den konání závodu jsem vyrazila na určené místo individuální dopravou, abych v koloně strávila přibližně stejnou dobu, jako by trvalo dojít pěšky. (Alespoň jsem se řádně rozehřála.) Vybavena startovním číslem jsem vyrazila k blízkému golfovému hřišti, abych políbila manžela navrátivšího se z cest při tréninku patování.

Před startem jsem zvědavě obhlížela účastníky, přičemž dobrou polovinu z nich bych za atlety na první pohled nikdy nepovažovala. Po vyběhnutí se rychle ukázalo, že i nenápadné postavičky dokáží podat nečekaný výkon (a předvést velmi neotřelý styl). I já byla stržena davem k rekordnímu mezičasu na prvních dvou kilometrech, pročež jsem se záhy donutila mírně přibrzdit. Ke konci první pětky nás předběhli nejrychlejší účastníci dobíhající druhé kolo.

I druhé kolo bylo poměrně společenské - neustále mi někdo dýchal na záda. U jednoho účastníka jsem vážně přemýšlela, zda mu dokážu poskytnout první pomoc, pokud jeho přerývaný dech ustane. Nakonec mě předběhl oplácaný mladík a obavy rozptýlil. V cíli mi pak jakási drobná ženuška děkovala, že jsem ji celou dobu "táhla". Pochopitelně mě na posledních metrech předběhla. 

Cíl jsem proběhla v čase vyhlašování, pročež jsem mohla obdivovat časy vítězů (zcela mimo mé možnosti). Největší obdiv má rozhodně vítězka dámské desítky, která na stupně vítězů vystoupala s jedním dítkem v náruči a druhým batoletem za ruku. 

Sama jsem byla s výkonem spokojená. Olympijský běh jsem navzdory absenci tréninku uběhla v báječném čase, jakkoli umístění v celkovém pořadí závratné není. Osobák to každopádně byl.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 11.9.2021 6:06 | karma článku: 14,85 | přečteno: 294x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,74 | Přečteno: 251x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 518x | Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Nekritizuji pomoc Ukrajině, brání se Babiš ve sporu s Černochovou o munici

4. května 2024  12:07

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že nekritizuje pomoc Ukrajině, ale netransparentnost aktuální...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,91
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik