Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CLXXII.

Ve snaze najít na koronakaranténě nějaká pozitiva, upnula jsem se k vidině dokončení některých nekonečných stavebních úprav. Opět se projevila moje bezbřehá naivita. 

Ať si virus kde chce lítá, karanténa nás donutila prodlévat doma - respektive značně omezila možnosti trávit volný čas s přáteli a mimo domov. V počátku vládního "zaracha" jsme pendlovali výhradně mezi kanceláří a domovem, můj milý protějšek si - opatřen ochrannými prostředky - program občas zpestřil návštěvou supermarketu. Na neurčitou dobu byla přerušena i moje vedlejší masérská živnost; což mi přineslo příležitost po letech vyzkoušet "normální" rodinný život.

Představy, kolik toho doma a v zahradě stihneme společně udělat, se ale ukázaly jako značně nadhodnocené. Jen pro příklad, týden trvalo, než jsem přemluvila synka, aby aplikoval do hlíny alespoň základní semínka, která budu za oknem vzývat, aby vzešla. Můj "volný" čas likvidovalo především šití roušek pro blízké i vzdálené; a také suplování školní kuchyně pro uspokojení nenasytného potomstva.

Milé děti v procesu nuceného domácího vyučování stále trpí velkým hladem a jejich spotřeba potravin tomu odpovídá. Puberťáci rovněž bojují s jarní únavou, která jim znemožňuje vstávat před jedenáctou a vyčerpáni plněním školních úkolů se na domácí práce již nezmohou. Stárnoucí matka nemá čas přemýšlet o únavě, zatímco otec se pravidelně pozoruje ve snaze najít na sobě známky počínající koronainfekce.

V pátek konečně došlo k posunu, když se k večeru dostavil můj nejoblíbenější instalatér. Byl opatřen slušivou rouškou, sršel však vtipy a historkami jako obvykle. Utrousil pár sarkastických poznámek v duchu "moc jste s tím nepohli". Bohužel měl pravdu (od jeho prosincové návštěvy, po které následovala poměrně intenzivní partnerská výměna názorů, se toho moc nezměnilo). Zaslepil nepotřebné trubky v budoucí koupelně a zmizel ve tmě.

Volnou sobotu jsem věnovala vaření čaje pro manžela, který trávil čas v posteli předstírajíc koronarýmečku. Vizuální kontrola neshledala žádné zásadní zdravotní problémy, o jeho saturaci kyslíkem jsem se tedy neobávala. Proto jsem v mezidobí dokončila poslední řadu tvárnic chybějící na zdi sprchového koutu a vysekala přebytečné části potrubí v nehotové koupelně. Dětem jsem upekla oříškovou buchtu, uvařila dva rozdílné obědy a vyprala asi tři pračky. Odpoledne jsem upekla druhou buchtu, protože první záhadně zmizela. 

V neděli se dostavil další můj oblíbenec - zedník. Radostně jsem vařila kávu a těšila se na jeho výtvory. Moji záchodovou zeď označil za nerovnou - ale pochopitelně měl pravdu. Manžel gentlemansky nepřiznal, že jsem ji stavěla já a vzal vinu na sebe. Pan zedník zarovnal omítku kolem dveří z ložnice do šatny a potom se věnoval zdivu budoucí toalety.

Já raději vyrazila do zahrady přeházet kompost. Počasí bylo navzdory březnu báječně aprílové. Za hustého sněžní jsem seskládala kompostér, za slunce svitu zlikvidovala původní provizorní "kompostiště". Dočkala jsem se při tom nečekaného pomocníka - nejmladšího synka. Nejvíc ho bavilo odstraňování cihel, které ohrazovaly hromadu zahradního odpadu, a také hon na žížaly. Část kompostu jsme společně navezli na záhonky, nerozloženou svrchní vrstvu jsem pak přeházela do kompostéru.

Ze zahradní mise jsme se vraceli poněkud promrzlí v době, kdy měl hlavní omítač hotovo. Večer manžel zálibně hleděl na novou část omítky v ložnici a hlasitě snil o tom, že vymalujeme. Nutnost pokrýt zeď sjednocujícím nátěrem jsem nezpochybnila, překvapil mě jen použitý plurál. Ale barvu mám koupenou.

Nesměle jsem se zeptala, kdy koupíme kachle a lepidlo na obložení zdí na toaletě. Choť bez známek horečky a dýchacích potíží mě ubezpečil, že to v průběhu následujícího týdne zkusí. Snad ano. V březnu totiž vypršela moje dvouletá lhůta, po které jsem se chtěla odstěhovat, pokud nebude v interiéru hotovo. Ale naděje umírá poslední a tak stále doufám...

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 30.3.2020 5:49 | karma článku: 13,16 | přečteno: 349x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,74 | Přečteno: 251x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 518x | Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  10:42

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,91
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik