kOmický blog CLXV.

15. 02. 2020 19:00:00
Občasná péče o květiny je ideální koníček pro kultivovanou majitelku menšího panství; provozuje se výhradně v pracovních rukavicích, flanelové košili a slaměném klobouku.

Dům se nám značně zazelenal, když moje drahá polovička přivezla domů asi osm květináčů vzrostlých rostlin - určených ovšem pro kancelářské interiéry jeho zaměstnavatele. Kromě dracen a zamiokulkasů manžel navršil v chodbě obaly a samozavlažovací květináče, kterým ovšem chyběla zavlažovací část. Náš interiér pak květiny zdobily přibližně týden, než se povedlo zakoupit chybějící zásadní články květináčové sestavy pro líné pečovatele. Nakonec je v Bauhausu naskladnili a drahý choť vítězoslavně vytáhl z kufru auta příslušný počet plochých krabic.

V sobotu dopoledne zazněla od mé drahé polovičky věta s populární neurčitou formulací: "Ty kytky by se asi měly přesadit." Přinesl jeden ze tří pytlů hlíny z průjezdu a odjel se svojí novou čtyřkolou hračkou v dál. Dva pytle substrátu jsem si už dříve donesla sama, aby trochu rozmrzly, než jejich obsah nasypu ke květinám.

Na pomezí chodby a kuchyně jsem s velkým úsilím extrahovala rostliny s balem z těsných květináčů. U větších kusů se mi to za pomoci kuchyňského nože a hrubé síly nakonec podařilo, malé plastové obaly (zdeformované přebujelým kořenovým sytémem) jsem nakonec raději z rostlin doslova oloupala. Vyrobila jsem neekologický plastový odpad, ale zachránila zeleň. Opadávající hlína brzo pokryla podlahu, ale podkládáním jsem se nechtěla zdržovat; stejně mi zemina padala kolem i při zaplňování květináčů.

Na přesazování jsem si dala záležet, realisticky jsem předpokládala, že se kancelářským květinám dlouho podobná péče nedostane. Rostlinky jsem umisťovala centrálně, hlínu kolem nich doplňovala střídavě z různých zdrojů a pečlivě ji rukama hutnila do čtyřhranných květináčů kolem původního kulatého balu.

Po přemístění všech kusů jsem neodolala a zkusmo je zastrčila do vysokých obalů. Květiny se tak ocitly asi půl metru nad zemí a vypadaly velmi dekorativně; ideální způsob pro umístění zeleně do pracovního prostředí. Dvouřad rostlin vyplnil celý jeden ze tří průchodů z obýváku do chodby. Při pohledu na ně mě napadly dvě věci - že se budou muset při transportu z obalů zase vyndat a že až je odvezeme, postavíme na jejich místo nějakou naši vzrostlou rostlinu.

Dál jsem se už zelení nezabývala, neboť bylo třeba připravit oběd hladovým dětem a upéct buchtu pro odpolední návštěvu. Zametla jsem trochu podlahu, umyla si ruce a chopila se kuchyňského náčiní. Dlužno podotknout, že děti výtvor pochválily, dcera zametla pořádně a syn podlahu vytřel.

I manžel po návratu zhodnotil mé dílo kladně. Napadlo ho to samé, co mě - bohužel ovšem jen ta druhá část. Zběžně zhlédl hojnou nabídku pokojovek na parapetech oken a přemístil naši metrovou dracenu z ložnice ke květinám v obýváku určeným k transportu.

V pondělí došlo na přesun. Moje připomínky na téma nízké venkovní teploty nebral muž příliš vážně, stejně jako základní zákony fyziky. Přesazené rostliny v květináčích i s obaly naskládal do kufru auta. Popruh, který si na jejich upevnění připravil, nakonec nepoužil. A můj dotaz, zda je nechce z obalů vyndat, ignoroval.

Výška těžiště se projevila v první ostřejší zatáčce, kdy se ze zadní části auta ozval nelibý zvuk padajících předmětů. Jakkoli se řidič snažil jet plynule a přiměřeně pomalu, patnáctikilometrová cesta do velkoměsta dílo zkázy dokonala.

U školky jsme zastavili, abychom zjistili stav. Pokusila jsem se pootevřít zadní dveře a nahlédnout, ale osm povalených květináčů bylo v přesile a měla jsem co dělat, abych je udržela alespoň v autě. Hlína byla všude, v květináčích, obalech, v kufru i na chodníku.

Ačkoli jsem byla oděna v sukýnce a kabátku, shrnovala jsem vysypanou zeminu z asfaltu rukama a házela ji zpět do květináčů. Manžel mi vynadal, že jsem dveře neměla otvírat... a přidal se ke shrabování hlíny. Pochopitelně jsme rukama neshrnuli všechno a na chodníku zůstala patrná stopa mého selhání.

Další část cesty jsme mlčeli. Když se na kruhovém objezdu květny opět hroutily, optala jsem se poměrně klidně, zda nebylo lepší je z obalů vyndat. I drahý choť vcelku nevzrušeně poznamenal, že ano. Jak nebohé rostlinky vypadaly po příjezdu na místo určení, nevím. Vystoupila jsem cestou. Hlínu z koberce v kufru nového služebního vozu manžel odpoledne v průjezdu odstraňoval vysavačem.

A jako bonus mi za dva dny oznámil, že na koupených rostlinách se vyskytoval nějaký škůdce. Informaci doplnil zaslaným linkem na cizopasníka, popisem složité likvidace a vcelku zbytečnou poznámkou, že naše dracena vedle napadených kusů pár dnů stála.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 15.2.2020 19:00 | karma článku: 13.70 | přečteno: 344x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 134 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 219 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 136 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.80 | Přečteno: 8795 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 667 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.29 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...