Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CXLIX.

Že ticho může mít cenu drahého kovu je obecně známo. Hodnota absence řečnických výlevů může však nabývati hodnoty nevyčíslitelné. 

Nemůžeš-li říct nic hezkého, raději neříkej nic. Tuto radu jsem vydávala dětem v dobách, kdy se naši dva puberťáci neuměli bavit jinak než tónem nebezpečně připomínajícím hádku. A najednou jsem se přistihla, že pokud se ji sama snažím dodržet, není hlasivek třeba. V zaměstnání jsem dospěla do stádia nápadně přesně připomínajícího příznaky burn-out syndromu popisované v personalistických příručkách. A doma je (doufám) lepší mlčet než řvát. 

Po náročném pracovním týdnu nás vždy čeká odpočinkový víkend, kdy "bílé límečky" vyměníme za "modré" a snažíme se svépomocně zvelebovat domeček nabytý dle katastru nemovitostí před přibližně dvěma roky. Psychickou únavu tak pravidelně střídá vyčerpání fyzické, abychom zachovali rovnováhu. 

Intenzivní činnosti posledních měsíců se velmi pomalu začínají úročit a některé dílčí partie domu se zdají téměř před dokončením. V případě obývacího prostoru je již stav velmi nadějný. Pro urychlení vývoje jsem strávila sobotu s kbelíkem bílé barvy a válečkem, abych nové omítky pokryla příslušnou svrchní vrstvou. Než nátěr uschnul, napouštěla jsem lazurou dřevěné díly, ze kterých se postupně vyvine nábytek v obýváku. Pochopitelně jsem nějak mimochodem uvařila oběd a vyprala prádlo. 

Natírala jsem poslední dvě poličky, když se objevil manžel. Odvážel zedníka (dotahujícího omíky v šatně) a přivážel dceru (z výletu do velkoměsta). Kromě prostředního potomka přivezl obrovskou krabici s televizí. Nemám pocit, že bychom nový kus elektroniky potřebovali, ale nepovažuji se za odborníka. Bohužel mi stále při řídkých případech sledování čehokoli jde více o příběh než o velikost či kvalitu obrazu. 

Nastala absurdní situace, při které jsem po celodenním pracovním zápřahu klečela a natírala u paty schnoucí zdi poličky a kdy manžel s již vybalenou televizí vznesl dotaz, kdy to budu mít hotové. Manažer PR (zcela nepsychologicky) nepřímo obvinil vlastní ženu znavenou celodenní prací, že mu ve svém aktuálním závěrečném úsilí vlastně zavazí. Následovala ještě absurdnější výměnu názorů, kdy já relativně klidně zjišťovala, kam přesuneme natřené díly (neboť mě navzdory značné míře kreativity žádné vhodné místo nenapadalo), zatímco manžel křičel, proč na něj ječím.

Zpětně jsem pochopila, že druhý nátěr malby na zdi i policích je zcela nedůležitý ve srovnání s novou "hračkou". Jen to mám prostě jinak. (Nutno podotknout, že v této záležitosti stáli puberťáci na tatínkově straně sdílejíc jeho nadšení). Opustila jsem již mlčky obývák, ponechala na podlaze lazurou natřené díly (po kterých nejmladší potomek omylem dvakrát přešel) a na zdi jedinou vrstvu zasychajícího nátěru zdí. 

Usadila jsem se v rámci odpočinku s pletením v prckově pokoji a sledovala taneční kreace Jakuba Vágnera. S rodinou - s výjimkou prcka - jsem přestala komunikovat. Mělo to příznivý dopad na uspávání nejmenšího dítěte. Zatímco ostatní děti v nadšení z obří obrazovky můj němý protest ani nezaznamenaly.

Mlčení mi vydrželo většinu následujícího dne. Ráno jsem nakrmila smečku koček i nejmenší dítě a v noční košili se zodpovědně věnovala třídění legových kostiček u něj v pokoji. Spolu s částečným úklidem nám to zabralo většinu dopoledne, přičemž jsme sestrojili letadlo. Oproti návodu jsme improvizovali minimálně, jen pár sedadel, několik oken a především dveře se nám (dosud) nepodařilo najít. 

Před polednem jsem se odebrala do kuchyně uvařit oběd. Mírně mě zaskočilo, že se po dvoře pohyboval manžel a soused. Oblečena stále v nočním oděvu vylepšeném mikinou a teplými ponožkami jsem se zcela nespolečensky neodhodlala ani vyjít ven pozdravit. Se zákonným protějškem se mi komunikovat nechtělo. Pánové se věnovali dřevu, pile a slivovici.

Oběd jsem naservírovala na stůl a odešla uklízet krabice barevných kostiček. Po poledni jsem už vyměnila košili za důstojnější oděv. A drahý choť se přišel usmiřovat. Připadalo mi to směšné, což je ovšem nevýhodná situace, máte-li hájit pozici naštvané manželky. Nezbývá, než přiznat, že jsme oba unavení a vystresovaní. 

Víkend nakonec neskončil úplným fiaskem. Obývák se mírně přiblížil představě obyvatelného prostoru. Tři z pěti členů rodiny jsou nadšení z velikosti obrazovky. Máme vymalováno a natřeny dvě vrstvy lazury - přičemž je bohužel jasné, že dojde na korekce. 

Ale jsem poučena, že příště musím bezzvukou strategii začít uplatňovat ještě o malinko dřív.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | úterý 3.12.2019 16:36 | karma článku: 12,36 | přečteno: 270x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 5,87 | Přečteno: 55x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 11,72 | Přečteno: 195x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,07 | Přečteno: 272x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 325x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 511
  • Celková karma 12,51
  • Průměrná čtenost 311x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik