Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CXXXVI.

Navzdory končícímu létu se nemohu se zbavit neblahého dojmu, že v "tom" lehce plaveme. Tedy ne lehce. A rozhodně ne všichni. 

Znám dost takových, co životem zlehka proplouvají, i těch, kteří se v tom plácají či alespoň poněkud zabředávají. Vlastní životní postoj v tomto směru sebekriticky hodnotím jako značně nekonzistentní. Zabředávám obvykle v celkem zbytečné snaze někomu pomáhat.

Tak se stalo, že jsem v roli asistentky výkonného manažera opět strávila večer na pracovním jednání, kde moje funkce byla převážně podpůrná. Výhodou mého zaměstnání je skutečnost, že při jeho výkonu potkávám zajímavé osobnosti, které si mě ovšem pamatují sporadicky. Tentokrát jsem nechtěně v závěru podpořila jejich paměť a rychlejší ukončení moderované debaty, když jsem se omylem opřela o vypínač a v sále zavládlo nečekané světlo, (které pospávající přítomné probralo). Věřím, že někteří přítomní mi za tento počin byli vděční. Odolala jsem nabídkám ochutnávky italské kuchyně, ale v závěru neodolala děkovné růži. Mám žluté z nezjištěných příčin ráda.

Následující den jsem kolegy pobavila svými plány na návštěvu Bauhausu. Z vedlejší kanceláře zazněla otázka, jak - pokud mám vozidlo odstavené na periferii a na vnitroměstskou přepravu využívám výhradně MHD - nákupy realizuji. Upřesnila jsem svůj záměr zakoupit spárovací hmotu, nikoli pět pytlů cementu. To kolegu uklidnilo. V praxi akce proběhla přibližně následovně: tramvajový dostih - fronta na poště - spásný autobus - probíhání mezi regály - platba vanilkové spárovací hmoty - další tramvaj - přemlouvání auta ke startu. S pětačtyřicetiminutovým zpožděním jsem vyzvedla děti u babičky. Manželova maminka s potomky absolvovala odpoledne prevenci u zubaře, za což jsem jí neskonale vděčná. 

Později doma jsem včerejší "slušňácké" šaty vyměnila za beztvaré staré kalhoty a vyspárovala dříve položené kachle určené jako podklad pod krbová kamna. Manžel byl služebně kdesi po republice. Původně jsem chtěla hmotu jen vyzkoušet, ale když už jsem rozčvachtala první várku, vyplnila jsem spáry rovnou všechny. Později mi zákonný protějšek vytknul, že jsem moc akční a že měl v úmyslu ještě okolní vinyl přilepit. Možná se mohl zmínit předem... když už mi půjčoval slevovou kartu.

Jednotlivé následující dny mi mírně splývají. Na sklonku pracovního týdne jsem dosti vyčerpaná cestou domů snažila chotě přesvědčit, že na jím potvrzenou večerní akci nepůjdeme. Neuspěla jsem. Zaměnila jsem odevzdaně  kalhoty za smart casual šaty, (ke kterým jsem nějakou chvíli marně hledala kabelku), a manžela donutila k výměně trička a poněkud unavených džín za košili za jiné přijatelné kalhoty. Pro účast na zmíněné akci pro zvané klienty hovořili dvě skutečnosti - lokalita u přehrady a předpoklad, že akce, od kterých člověk nic nečeká, bývají nejlepší.

Teplé podzimní počasí s téměř hmatatelnou přítomnosti vodního prvku vykonaly své, především se však potvrdilo pravidlo neočekávaného. Trochu mi bylo líto, že jsme v tom děti nechali doma vymáchat bez naší asistence, nicméně potomci to včetně večeře, koupele a uložení ke spánku zvládli. My se seznámili s novými projekty a s partou úžasných handicapovaných osob, (které navzdory osudu žijí pozitivní naplněné životy). Převážně jsme pominuli jistě báječný raut a velikou část večera propovídali s majitelem celého komplexu. Ne náhodou; byť v jiných šatech, setkala jsem se s ním na jednání v pondělí - a k mému mírnému překvapení si to i pamatoval. 

Následující den dopoledne zazvonil mobil s povědomým číslem školky, které obvykle nevěstí nic dobrého. Skutečně - obdržela jsem informaci, že probíhá první lekce objednaného plavání a synáček nemá plavky. Nemohl je mít, sdělení o zahájení kurzů ke mně nedoplulo. Zatímco synek pro nepochopitelnou trvající nechuť ke skákání do vody a potápění pravděpodobně zajásal, maminka zjistila, že v tom zcela plave. Ani děti vodící bratříčka ráno do předškolního zařízení, ani odpoledne vyzvedávající babičky informaci nezaznamenaly. Já mohla - neschopna plavky v krátkém časovém intervalu dodat - maximálně mlžit. A později hloubat, jak to rodiče ostatních dětí dokáží ukormidlovat.

Pod tlakem okolností mi nezbývá, než dál alespoň šlapat vodu a držet hlavu nad hladinou. Záchranný kruh nečekám, ale občasnou klidnější vodou či mělčinou bych jistě nepohrdla.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 1.10.2019 20:28 | karma článku: 14,82 | přečteno: 368x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,12 | Přečteno: 228x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,02 | Přečteno: 356x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 320x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,82
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik