Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog LXXVII.

Začátek týdne bez dcery, která odjela na Vysočinu tančit. A bez psa, kterého jsme k manželově nemalé radosti vrátili téměř uzdravené babičce.

Naše holčička si o víkendu sbalila veliký kufr nezbytností na taneční soustředění, vybavila jsem ji jenom vytištěným doporučeným seznamem od trenérky. Pravda, položky jako pláštěnka mě uprostřed ladovské zimy zaujaly, ale třeba se v ní budou klouzat po sněhu, nevím.

Ve čtvrtek mi kamarádka způsobila infarktový stav, když volala ohledně lékařského potvrzení o schopnosti dítěte absolvovat soustředění. Úplně jsem zapomněla, že mám něco takového chtít. Lehce mě polil pot, když jsem si představila, že půjdu k pediatrovi – první otázka bude znít, proč jsme se ještě (od září!) s nejmladším synkem nedostavili na očkování.

Protože: prcka (zcela zbytečně) vyděšeného z preventivní prohlídky jsem chtěla ušetřit dalšího stresu s injekcí; později si rozrazil bradu a místo aplikace vakcíny jsme mašličkovali ránu; následoval kašel, Vánoce, další pokašlávání a aktuálně akutní zubní ošetření spojené s extrakcí zubu. Blížící je jarní prázdniny by mě i za méně dramatických okolností odrazovaly od zbytečného zatěžování organismu očkováním. Ale vysvětlujte to paní doktorce.

Zpět k tématu: Formulář potvrzení jsem našla, vypsala a svěřila – z výše popsaných důvodů – manželovi. Ten s klidem sobě vlastním vyhodnotil, že „to nechá potvrdit v pondělí“ (= den odjezdu). Rovněž jsem vyhledala formulář potvrzení o bezinfekčnosti, které vyplňují jen rodiče a svěřila jej muži. Datum a podpis snad doplní.

Pobavilo mě, že se při mírném úklidu pokoje a intenzivním balení kufru nenadále objevila ztracená kartička zdravotního pojištění, o jejíž obnovu jsem nedávno požádala. Nalezená je zneplatněná, dcera si s sebou balila na pobyt s náhradní doklad.

Mimochodem před soustředěním jsem obdržela informaci, že naše tanečnice potřebuje tenisky na tančení, obyčejné. Vlastně ne tak úplně, speciální taneční… Na doporučených webových stránkách se průměrná cena „obyčejných tanečních tenisek“ pohybovala kolem 1 500 Kč. Druhý den vítězoslavně našla jeden zlevněný kus jen za tisíc, ochotně mi předepsala fakturační údaje a já mohla pohodlně odeslat platbu. K mému překvapení taneční boty v pátek ohlásily vyřízenou objednávku a v pondělí ráno přistály v krabici v práci na stole.

Ráno v den odjezdu jsem – ve sněhové vánici – táhla dceřin lodní kufr z auta ke kamarádce. Její velký bratr obě holky vezl odpoledne na Vysočinu. Doufala jsem, že pojede zodpovědně. Rozloučila jsem se raději rychle, obvykle se po krátké chvíli při loučení dojímám.

Odbavení odjezdu bylo celé na manželovi. K mému úžasu zvládl bez problémů dodat obě příslušná potvrzení. Dokonce předal i taneční boty, které jsem mu na cestě kolem mého pracoviště předávala. Konkrétně jsem s krabicí v ruce opatrně přeskákala špinavý rozježděný sníh a na opačné straně vozovky vhodila balíček do jeho auta. Jak se později ukázalo, moje opatrná snaha překonat vozovku bez stop na starorůžových botách a béžových kalhotách, byla zcela zbytečná.

V čase pozdního oběda jsem se vypravila do blízkého vegetariánského bistra, které pravidelně nabízí bezlepková jídla (i jiné dobroty). Ráno napadaný sníh začínal tát, proto jsem šla po vnější straně chodníku, aby mi na hlavě nepřistála lavina ze střechy. Bohužel jsem nedocenila, že to není jediné hrozící nebezpečí. Nezaregistrovala jsem kaluž na silnici, díky které mi projíždějící vozidlo vyrobilo z kalhot maskáče. Ostatní chodce to pobavilo, mě méně.

V práci jsem se musela převléknout, kalhoty nevykazovaly mnoho suchých míst . Ve skříni jsem našla jen šaty; nemaje punčocháče, pohybovala jsem se po kanceláři s holými končetinami v pohorkách, vystavujíc obří modřinu na levé holenní kosti.

Autor: Jana Kozubíková | čtvrtek 31.1.2019 14:22 | karma článku: 10,87 | přečteno: 284x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 10,04 | Přečteno: 234x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,31 | Přečteno: 351x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,29 | Přečteno: 504x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 324x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,25 | Přečteno: 330x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 313x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 275x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 361x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,24 | Přečteno: 338x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 385x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 372x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,81
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik