Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog XXXXIII.

Půlden pro sebe! A jeden celý den sama ve sklepě - ačkoli bych možná upřednostnila spíše sklípek a nějakou společnost.

Půlden pro sebe! Někdo jezdí na víkend do hotelu s cvičením jógy a masáží; někdo pošle raději pryč rodinu, aby v klidu doma mohl pracovat. Bohužel jsem ten druhý případ.

Když otec našich tří dětí přišel s báječným programem na sobotu spočívajícím v návštěvě adventure parku, chvíli jsem přemýšlela, jestli mám řvát nebo jásat. Úmysl byl jistě dobrý, ale nemohu pořád pochopit, kdy chce milý manžel dodělat ty stovky nezbytností k zobytnění naší nemovitosti, když nikdy nejsme doma.

Nakonec jsem jen oznámila, že nejedu. Asi tomu úplně rodinní příslušníci nevěřili. Ale po zkušenostech z jiných zábavních parků, kde si užívám téměř výhradně hlídání potomků, (jelikož se o ně bojím), mě to opravdu nelákalo.

Dopoledne jsem drhla okna. Ve třetím kole mytí se mi téměř podařilo odstranit lepicí pásku z parapetů a špínu z oken dětských pokojů. Kočky mi u práce před domem asi chtěly fandit, dokonce si vylezly na jabloň pro lepší výhled. Poprvé v životě jsem si při očistě oken sedřela puchýř na dlani. Od té doby představuje řízení auta krvavou záležitost a vůbec se to nehojí. Bohužel neumím „bez drža“ řídit ani kolo.

Ještě jsem posbírala popadaná jablka (kočky nepomáhaly) a naznala, že jabloň musíme co nejdřív očesat – je jediná, na které rostou opravdu jablka normální velikosti a nikoli maskované třešně. Uvařila jsem oběd, který nikdo nejedl. Manžel psal SMS, že pojedli v bufetu a že se staví švagr.

Skutečně, odpoledne se vrátili moji výletníci a přijel manželův bratr s rodinou. Konečně jsme viděli jejich nejnovější přírůstek, kterému je přibližně měsíc. Udělali mi radost, miminka ve mně probouzí optimismus, ačkoli k tomu asi není žádný logický důvod. Pochovala jsem si „lehké“ miminko – váží 3,75 kg a moji potomci se všichni narodili minimálně o čtvrtkilo těžší.

Zbavila jsem se velké krabice oblečení, ze kterého už náš prcek vyrostl. Starší bráška miminka má tři roky a šanci ho ještě využít. Trochu mě uklidnilo, že na naší nemovitosti švagr i švagrová registrovali nějaký posun stavebních prací od poslední návštěvy. A že dle jejich slov i u nich všechno trvalo dlouho.

Večer jsem okrajovala sesbíraná jablka. Děti jich asi dvě kila snědly, přesto zbylo na buchtu. Po dlouhé době se mi povedla bezlepková varianta z pohankové mouky, ořechů a jablek, která byla k jídlu. (Ale hned další totožný pokus v neděli večer jsem v remosce nechala o chvíli déle, než bylo nezbytné.)

V neděli bylo zase venku nádherně, proto jsem většinu dne strávila úklidem sklepa. Už první pohled byl odpuzující; hromady zbytků stavebního materiálu ve změti s předměty smluvně nabytými současně s koupí nemovitosti. První myšlenka byla, že „to dělat nebudu“. Ale kdo jiný?

Připadalo mi zvláštní, kolik jsem objevila žárovek (nových i starých nefunkčních a rozbitých), přestože tam žádné svítidlo není. Celou dobu jsem pracovala v záři dětské lampičky připnuté kreativně na schůdky k bazénu (a neustále jsem zakopávala o prodlužovačku). Podotýkám, že máme jenom ty schůdky.

Mezi nalezenými poklady po původním majiteli zmiňuji například dva sudy zoctovatělého mače, sadu retro váz z litého skla, trezor a tucet rudých laků na nehty. U některých předmětů ani netuším, k čemu sloužily. A přibližně stovkou zavařovacích sklenic ze sklepa dosud plníme kontejner.

Celodenním úsilím jsem postupně navršila hromadu papírů na spálení, hromádku dřeva v kotelně… ale především jsem vynosila asi 20 kbelíků suti. Sklep vypadá uklizeně; až na hromadu kamenů v rohu – sama je totiž ani nezvednu.

Dopoledne manžel vezl dceru za kamarádkou, to jsme se synky před domem trhali jablíčka. Po (den předem uvařeném) obědě vezl obě starší děti na inBalance a prakticky okamžitě odjel na hokej. Přesto v mezidobí stihnul naplnit kontejner sutí a pokročit s betonováním šachty u venkovního umyvadla. Při obědě vypadal unaveně.

Pozdě odpoledne se za mnou stavovala maminka s tetou a strýcem (na cestě z chaty). Kvůli návštěvě jsem stáhla podlahu mopem, abych se nemusela tolik stydět, v jakém chlívku to bydlíme. Odstranila jsem i nánosy na jídelním stole, aby bylo kam servírovat jablečnou buchtu a čaj. Když odjížděli, měla teta tašku jablek na zpracování a maminka dřevěnou stoličku a nějaké nádoby ze sklepa, o které projevila zájem.

Já měla odhodlání, že si večer odpočinu. Stále očekávám nemožné...

 

Autor: Jana Kozubíková | středa 17.10.2018 12:29 | karma článku: 13,58 | přečteno: 297x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,16 | Přečteno: 236x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,02 | Přečteno: 358x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,82
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik