Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog XXXXII.

Možnost srovnávat je někdy k nezaplacení. Zejména, pokud zjistíte, že na tom zdaleka nejste nejhůř. Pomáhá to uchovat si duševní zdraví. 

Máme za sebou poslední letošní plánované venkovní grilování se skupinou kamarádů. Vzhledem k aktuální teplotě myslím, že grilovat na dvoře budeme možná i kapra na Vánoce. Alespoň řádně využijeme veliký gril zakoupený mým prozíravým manželem v posezónní slevě. Kdo z obchodníků mohl tušit, že bude léto trvat až do října?

Nám teplejší počasí vyhovuje, protože přikládání do kotle na pevná paliva, umístněného ve sklepě (přístupném výhradně ze dvora), není vyloženě komfortní. Zejména pokud je interval opakování 30 minut.

Skupinka přátel, která nás tento víkend přišla podpořit, sestávala převážně z účastníků dovolené v Orlických horách. Zase jsme půl dne uklízeli, chystali sezení v zahradě a nakládali maso. Ale těšila jsem se, že se po pár měsících uvidíme. A také, že se zbavím krabice s keramikou, která se nám několik týdnů měsíce povaluje v chodbě. Dvě účastnické rodiny u nás měly dosud nevyzvednuté kousky, které jsme s dětmi malovaly (maminky, pánové odešli do příjemné hospůdky) na dovolené v keramické dílně v Deštném.

Přítomného kamaráda, který se ženou vlastníma rukama postavil dům ve Šlapanicích, jsem prováděla po domě osobně. Díval se na nás pak soustrastně. Oni se (cituji): „ze stavby alespoň vraceli do civilizace“. My na ní bydlíme.

Stejný kamarád mě ani ne týden poté potkal v trolejbusu - jela jsem z práce nezvyklým směrem k manželovi vyzvednout auto po STK. V tradičním stresu, jak stihnout přejet město, vyzvednout nejstarší dítě a včas vystřídat babičku v Omicích u nejmladšího potomka jsem cestující v MHD příliš nevnímala. Kamarád se mě zdráhal oslovit, nebyl si jistý, zda paní v šatech a slunečních brýlích jsem skutečně já. Místo pokusů psal mému manželovi zprávu, zda je možné, že mě viděl – prý aby nevypadal jako úchyl v případě, že mám dvojnici. Zaregistrovala jsem ho až dvě zastávky před výstupem, zjevně musím přehodnotit „grilovací“ šatník.

Úklid před návštěvou mi málem způsobil otřes mozku. Při jedné z četných cest chodbou (distribuující dětské věci zpět do jejich pokojů) jsem zaregistrovala, že pračka přestala prát. Opravená je asi měsíc, fungovat by měla - tak jsem šla po pojistkách. Bohužel síla zvyku, stále jsem nepřijala fakt, že jakákoli závada vyhazuje jistič celého domu, nikoli jen příslušný okruh. S vervou sobě vlastní jsem otevřela dvířka pojistkové skříňky, která bohužel nedrží v pantech a vypadla mi na hlavu. Chvíli jsem neviděla a nechápala, co se stalo. Potom jsem si nahmatala na čele bouli a na ruce mi zůstala krev. Naštěstí jsem si nezpůsobila tržnou ránu hodnou šití. Nevím, jak bychom to na pohotovosti vysvětlovali. Nicméně boule mi vydržela poměrně dlouho a do práce jsem si modřinu musela zatírat make-upem, abych nevypadala jako týraná manželka.

Tento víkend mě neplánovaně obohatil o další možnost srovnání; byli jsme u bratrance konečně vyzvednout moje čtvrt roku požadované „přibližovadlo“. Přesně tohoto příbuzného nám dával švagr jako příklad při počátečních úvahách o rekonstrukci dětských pokojíčků vlastními silami. Odstrašující příklad.

Při návštěvě jsem pochopila proč – a to už mají nejhorší fázi překopávání kuchyňské podlahy asi za sebou. Ale i tak – mají malého prcka a pravidelně dva bratrancovi devítileté rošťáky na víkendy; obývají dvě místnosti a podkroví, kde je možné jen spát. V kuchyni je příčka, která částečně odděluje důvtipnou variaci na koupelnu. Mezi dvěma závěsy je možné se osprchovat a za druhým závěsem je toaleta. Minimalistické, leč poněkud nepraktické. Bratranec je šikovný, buduje opravdovou (velkorysou) koupelnu za ložnicí.

Ale samozřejmě to jde pomalu. Jeho plány se – stejně jako u nás – průběžně mění. Původně zvažoval zobytnit podkroví, současná verze je rozšíření domu do dvoru. Zatím se ale za domem prohání dva psi, kteří u bratrance a jeho přítelkyně skončili zajímavou hříčkou osudu, ačkoli tito po čtyřnožcích nikdy netoužili.

K autu jsme obdrželi jeden klíč a doporučení, ať brzdíme více, než jsme zvyklí. Přece jen auta z počátku tisíciletí byla dimenzováno jinak. A tak jsem si místo plánované „dámské nákupní tašky“ na patnáctikilometrové přesuny do Brna přivezla starou velkou oktávku kombi, co nemá centrální zamykání a málo brzdí.

Velkost vozu se mi vymstila hned při prvním večerním návratu při nacouvávání před vrata, pořád mi čumák trčel do ulice. Než bych předražené Hörmanny ve tmě špatným odhadem vzdálenosti zlikvidovala, nechala jsem auto stát a šla odevzdat klíče manželovi.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 15.10.2018 11:32 | karma článku: 9,77 | přečteno: 357x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 9,66 | Přečteno: 127x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 11,73 | Přečteno: 196x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,07 | Přečteno: 272x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 325x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Z cel do boje. Ukrajinský parlament schválil zákon o mobilizaci některých vězňů

8. května 2024  15:05

Ukrajinský parlament ve středu definitivně schválil zákon, který umožňuje mobilizaci vězňů...

Češi se zdrželi souhlasu s migračním balíčkem. Podle Fialy je třeba udělat víc

8. května 2024  10:59,  aktualizováno  14:07

Zástupci členských států Evropské unie ve středu v Bruselu potvrdili shodu na konečné podobě...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, humanitární pomoc se k civilistům nedostane

8. května 2024  9:48,  aktualizováno 

Izrael ve středu oznámil, že znovu otevírá přechod Kerem Šalom z Izraele do Pásma Gazy, který...

„Velmi neobvyklé.“ Izrael vyslal na Eurovizi šéfa bezpečnosti. Pod ochranou je zpěvačka

8. května 2024  13:51

Válka v Gaze a vlna protiizraelských nálad přiměla Tel Aviv, aby do dějiště letošního finále...

  • Počet článků 511
  • Celková karma 12,70
  • Průměrná čtenost 311x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik