Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog XXII.

Nespavost může být i pozitivní, je to otázka přístupu. O víkendu jsem malíř-natěrač a děti moji roli v rodině vnímají svérázně.

Špatně spím; minimálně od doby, kdy jsme začali uvažovat o koupi omického domečku. Ale naučila jsem se s tím pracovat. V pět ráno není moc činností, které lze vykonávat, aniž budím ostatní obyvatele domácnosti. Ale například natírání zárubní je poměrně hlukově nenáročná činnost (dokud si například nerozlijete barvu).

Víkend jsem zahájila s bílým Balakrylem, ale záhy - po trojích zárubních a snídani - jsme vyráželi vyzvednout staršího synka na rybářský tábor. Byl trochu smutný, že už je konec. Hned požadoval ujištění, že za rok může jet znovu. Uvidíme.

A jeho šťastný výraz, když si nesl obří polštář-sumce, který jsem mu v pátek koupila (po nedodané objednávce a zběsilém hledání náhrady), stál za tu snahu i peníze. I za strpení nadřazeně-shovívavých pohledů můžu v prodejně rybářských potřeb, kde jsem zamluveného sumce vyzvedávala a kde jsem v lososových šatech mezi všeobecně zeleným vybavením působila patřičně nepatřičně. Možná příště zkusím přijít oděna v khaki, ozdobena pár háčky nebo harpunou; a budou se se mnou bavit normálně.

Všichni důležití účastníci tábora se puberťákovi na vycpanou metrovou rybu podepsali, i se ochotně vyfotili a udělili královské rady do života rybáře. Rozloučili jsme se, naložili do auta zavánějící batoh a unaveného syna (stále v původním maskáčovém tričku). A rovněž prcka vykřikujícího, že chce zmrzlinu – což jsme mu pod vidinou klidnější jízdy raději splnili.

Dotazy na osobní hygienu jsem omezila na minimum; sprchu puberťák nevyhodnotil jako potřebnou, prádlo si převlíkal. Na čištění zubů jsem se raději neptala. Doma to napravíme.

Cesta byla bez zásadních komplikací - až na občasné manželovy rychlostní excesy. Před Brnem krátká kolona, to už kluci dost brblali, že mají hlad a chtějí domů. Museli ještě přečkat rychlonákup chybějících malířských potřeb v Bauhausu.

Po zbytek víkendu jsem svoje pracovní riflové kraťasy vylepšovala řadou fleků - od bílé barvy na zárubně, od lazury na dveře a v neděli též skvrnou od povidel. Také neplánovaně vzniklý otvor pod pravou zadní kapsou se zvětšil. Ještě pár praní a prošoupané kalhoty se zcela vytratí.

Děti už se mohou v svých pokojích izolovat od okolí, což prcek rychle využil a v pokojíku se zevnitř zamknul. Největší úspěch ale je, že je možné (skoro) zavřít i naši stále jedinou koupelnu se záchodem. (Navzdory faktu, že jsme šest dveří s manželem přiřezávali dva dny a zatím většina nemá namontovanou kliku.)

Potřísnění riflí „švestkovým gulášem“, jak manžel nazval bublající nahnědlou hmotu v hrnci, musím trochu rozvést. Nedělní tichá činnost na brzké ráno pro nespavé maminky byla totiž sběr ovoce. Přesně nevím, co vlastně jsem to sbírala – nějaká variace slivoní, jeden strom v zelené a druhý v načervenalé barvě. Původně jsem je považovala za ryngle, ale kamarádka s doktorátem z biologie rostlin mě vyvedla z omylu. Každopádně než se kluci probudili, bylo vypeckováno a vařila se povidla. Při natírání jsem občas odložila váleček a chopila se vařečky. Před polednem jsem vymyla sklenice a následně olizovala prázdný hrnec. Uzemnila mě ale otázka staršího synka, když se nevěřícně s důrazem na osobní zájmeno optal: „Ty vařilas povidla?“ Tolik nedůvěry k vlastní matce!? Příště už mu hrnec na vylízání nabízet nebudu.

Odpoledne se nám vrátila dcera z týdenního pobytu na chatě. Hezký pocit, mít zase všechny děti doma. Znamenalo to sice zase další dvě pračky prádla, ale vzhledem k dešitvému počasí jsem tuto činnost odložila. Kočky jsou nadšené, vrátila se jim opatrovatelka a mohly zase spát s ní. (Z čehož ale nejsem nadšená já.)

Večer mi prcek polil postel pitím, když se všichni společně s tatínkem dívali na nějaký nový film. Já první polovinu filmu - po manželské debatě na téma financí – ležela ve vaně, ZAVŘENÁ v koupelně. Odmáčela jsem ze sebe většinu zbytků vodou ředitelných barev, přesunula se do mokré postele, shlédla dramatické finále velkofilmu a usnula, aniž jsem se vůbec pokusila prcka přemístit do jeho pokoje.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 23.7.2018 11:12 | karma článku: 11,57 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 5,87 | Přečteno: 55x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 11,72 | Přečteno: 195x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,07 | Přečteno: 272x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 325x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 511
  • Celková karma 12,51
  • Průměrná čtenost 311x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik