kOmický blog CXXIX.

4. 09. 2019 18:09:32
Nikdy mě nenapadlo, že je možné aktivním přístupem k práci nakazit kohokoli, natož vlastního manžela. Úspěch na poli, kde jsem pod dojmem marnosti ani bojovat nehodlala, mě mírně zaskočil.

Pokud dočasně nezaznamenávám dostatečně zjevný postup prací na zvelebení našeho domu, namísto polykání prášků na nervy pro uklidnění probírám starší fotky demonstrující rekonstrukční pokroky. V poslední době však nastává problém opačný - posuny nabírají obrátky, které nestíhám digitálně zaznamenávat.

Ve dvou pracovních týdnech mezi dovolenými na začátku a konci srpna jsme se s prací na rozkopaném příbytku doslova překonávali. Díky manželovu komunikačnímu úsilí se dostavili instalatéři, aby položili reálný základ budoucí koupelny a k naší Velké omické zdi (jejíž stavba zabrala pět měsíců a stála mě několik desítek šedých vlasů) připevnili splachovací nádrž. Díky jedné trubce procházející budoucí podlahou spižírny uvolnili i cestu pro dokončení této strategické místnůstky.

Manžel završil generální úklid v přístřešku za domem. Fošny a trámky jsme srovnali ke zdi společně. Vlastními silami později choť - za vlažné pomoci pubertálního syna - vytvořil z několika palet (podepřených invenční soustavou trámků a cihel) rovnou plochu umožňující umístění provizorního stolu s lavičkami a venkovního grilu. Rozsednutý gauč jsme definitivně odsunuli mezi velkoobjemový odpad čekající na příští obecní svoz; jen nesmím v místním zpravodaji přehlédnout termín.

Osobně jsem zvítězila pouze nad vstupem do šatny. Po dvou dnech práce s kangem se ve zdi vytvořil otvor, před který manžel později přistavil zárubně; dosud čekají na svoji šanci vytvořit se zdí jeden celek. Prvenství v průchodu novými dveřmi překvapivě zaznamenala jedna z našich koček, když se přes chodbu do sklepa a dočasně položenou rampu přišla podívat, co obědváme.(Jen na okraj: migréna způsobená přetížením krční páteře při práci s elektrickým kladivem spolehlivě přechází po dvou ibalginech nebo třech dnech.)

K večeru před odjezdem na dovolenou byl odstraněn nepříliš funkční krycí igelit, otvor ve zdivu přikrývala látka a suť byla řádně roztříděna na celé pálené cihly, úlomky a "hlínu" určenou k rozkladu na záhonu. Na vytření zaprášené podlahy padlo jen asi 8 kbelíků vody a stavební prach jsem otírala a hodinu osávala vysavačem z přístupných povrchů, parapetů, polic i oblečení. Část svršků z nejvíce postižené skříně bez dveří bylo nutné prohnat pračkou. Ale s klidným svědomím jsem mohla opustit dům i manžela a s dětmi odjet.

Tatínek se za námi dostavil ve čtvrtek večer, aby po dvoudenním odpočinkovém pobytu mírně uspíšil návrat zpět. Zdůvodnění nečekané: nervozita z vlastního nevyužití na cizí chatě. V třicetistupňovém vedru se mi od vody nechtělo, ale na druhou stranu jsem manželovu nebývalou aktivitu vyhodnotila jako žádoucí a hodnou podpory. I puberťáci už projevovali mírné známky neklidu z touhy po domově.

Doma za dobu naší nepřítomnosti přibyl díky půldenní snaze drahého chotě otvor v podlaze obýváku související s přípravou krbových kamen. A - netuším jak - zmizela rovněž rampa vedoucí k šatně.

V den návratu jsme šatnu sloužící dosud jako sklad stavebního materiálu poklidili a zející otvor částečně zastavěli zdí, při použití stavebního materiálu složeného od jara v zahradě. Překonala jsem zjevně neodůvodněnou nedůvěru ke spolupráci s flexou a obří tvárnice manželovi přiřezávala na potřebné rozměry, aniž jsem si při tom amputovala periferní části horních končetin. Odbornou stavební činnost jsem ale ponechala zákonnému protějšku.

Budeme-li nadále postupovat nasazeným tempem, pravděpodobně nebudu muset příští jaro balit kufry a stěhovat se k mamince, jak jsem (v případě nedokončení interiérových prací) přislíbila. Téměř to vypadá, že můj drahý se mnou hodlá sdílet domov i v budoucnu.

Autor: Jana Kozubíková | středa 4.9.2019 18:09 | karma článku: 12.55 | přečteno: 251x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 155 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 219 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 17.36 | Přečteno: 197 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 155 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.95 | Přečteno: 9059 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 675 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.37 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...