Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CIII.

Sobota coby návštěvní den se vyvinul úplně jinak, než jsem původně předpokládala. Mým úmyslem bylo hodně pracovat a krátce odpoledne posedět nad kávou.

Na valašské oslavě jsem oslovila švagra a švagrovou, aby se po zimě přijeli podívat na "bouřlivý" vývoj našeho stavebního snažení.Souhlasili rádi, (mají hotovou novostavbu). Můj milý muž byl o této domluvě řádně spraven.

Přesto (zřejmě v děsu, že nám doma zůstane nedopité pivo z pátku), obvolal dostupné kamarády a pozval je všechny k nám. Sobotní odpoledne pak přineslo řadu nečekaných situací. Přijel pozvaný švagr s rodinou i tchánem. Současně s ním se vynořili pozvaní kamarádi v hojném počtu. Řadu z nich děda i manželův bratr pochopitelně znali, byť se pár let jistě neviděli. Proběhlo seznamování s ostatními, při kterém jsem jako hostitelka naprosto selhala a ponechala to nezodpovědně na hostech.

Při nákupech jsem po předchozí zkušenosti neponechala nic náhodě. Nakoupila jsem maso, sýry, uzeniny, pochutiny, zeleninu i pečivo. Na část uvedeného jsem si bohužel během hektické návštěvy vůbec nevzpomněla. Zbytky ale manžel a děti likvidovali velmi ochotněještě několik dnů.

Přítomní si naši nemovitost prohlíželi tentokrát jednotlivě a bez výkladu, Všichni už zde byli - a pokud jim paměť slouží, měli možnost rekonstrukční pokroky porovnávat. Jarní deštík nás zprvu nahnal do kuchyně – poté, co syn dobrovolně sám krásně nachystal sezení v zahradě. S postupujícím odpolednem se – po třech sáčcích chipsů – počasí umoudřilo a dovolilo přesun ven. Nakonec jsme (někteří) použili i krémy s ochranným UV filtrem.

Debata se rozvíjela na nejrůznější témata – zaujala mě především teorie obecné aplikace Gaussovy křivky. A také vzpomínky na zážitky z období manželových gymnaziálních studií. Vtipný je z mého pohledu kontrast pohledu -náctiletého studenta a čtyřicetiletého muže.

Manžel ve společnosti pookřál, na mě naopak dolehla únava (podpořená většinovým podílem na likvidaci sedmičky bílého vína). Večer jsme ještě shlédli spolu s dětmi film; já pochopitelně s pletením v rukách.

V neděli jsem po probuzení obrátila oči k oknu a následně v sloup. Dostavila se příšerná migréna, jejíž původ bylo možné přičítat únavě i vínu. Trnula mi půlka krku a cukalo oko. Dopoledne jsem přežívala toužíc výhradně po tichu a po tmě. Marně. Po poledni, čaji a ibalginu se stav zlepšil.

Během dopoledne jsem se - rovněž zbytečně - snažila přistihnout manžela při práci; nepočítaje budování strategických pozic v Ikariamu. Zato mistrně rozděloval domácí práce dětem. Dcera dostala za úkol umýt nádobí, přičemž přehlédla litrovou láhev jaru vedle dřezu. Manžel nemohl najít houbičky na nádobí a obvinil mě, že je záměrně přesouvám. Mé dobře míněné doporučení k uvaření brambor a dojedení zbytků masa ze včerejška bylo zpola ignorováno. Alespoň dojedli nakrájené (rovněž včerejší) pečivo. A "mamí" zaznělo během prvního půldne jen osmasedmdesátkrát...

Po poledni přišla dcera, že si z umytých vlasů nemůže udělat culík; a přemluvila mě k zapletení copů. Načež všichni (krom prcka) odjeli na inBalance. Exhumovala jsem se z peřin, aplikovala prví dávku prádla do pračky a zvážila nutné výkony a vlastní kondici. Ve snaze se zcela nezničit jsem jenom vymetla pozůstatky včerejšího povoleného nepřezouvání, setřela všechny podlahy (se speciálním důrazem na okolí soudku v kuchyni), upekla kynutou buchtu a vyprala další dvě nebo tři várky prádla. Kolem páté mi kamarádka dovezla dceru na masáž. 

Manžel po návratu z dětského kroužku navlékl pracovní oděv a přidal dvě řady tvárnic na spižírnovou příčku. Ani po tomto zásahu není zídka vyšší než já.

I další den mi v práci skupinka neviditelných tvorů v hlavě kopala tunel směrem od oka do týlu, ale přežila jsem. Pracovní dobu, dvě hodiny přesčasů, hodinu masáží. Alespoň, že doma bylo uklizeno a připravena skromná večeře. Díky dětem i manželovi!

Autor: Jana Kozubíková | sobota 18.5.2019 22:51 | karma článku: 11,40 | přečteno: 274x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 10,96 | Přečteno: 308x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,79 | Přečteno: 314x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,22 | Přečteno: 370x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 514x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,95 | Přečteno: 329x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:07

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Využijeme váš kamion. Policisté kvůli naháněnému řidiči nařídili zatarasit silnici

22. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  23.4 11:01

Několik českých policejních hlídek se zapojilo do pronásledování řidiče, který v Německu odmítl...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 508
  • Celková karma 12,80
  • Průměrná čtenost 313x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik