kOmický blog LVI.

27. 11. 2018 9:28:30
V životě se střídají světlá a "tmavší" období. Když se nic nedaří, jako například uplynulý pátek, uklidňuji se vírou, že to pozitivní v rámci zachování rovnováhy zase nastane.

V knize keltských horoskopů, (kterou jsem v nějakém pominutí smyslů či slevě zakoupila předloni), píšou, že v letošním roce bude všechno super a příští rok rovněž. Když se všechno „daří“ jako například v pátek, uklidňuji se vírou ve světlé zítřky.

Ale kupříkladu ztracený klíč od auta jsem našla odpoledne hned po návratu, neb byl spadený za botníkem. Netuším, proč jsem se na toto logické místo nepodívala ráno – mohla jsem si ušetřit dost komplikací, nervů a nepříjemných komentářů.

O víkendu jsme na našem omickém domečku udělali velký kus práce. Manžel od pátku skládal dceři šatní skříň. Bohužel se ukázalo, že byla dodána nekompletní, chybí dva ze čtyř šuplíků. Nicméně zbytek je funkční a jeden pokojík vypadá po přemístění obsahu krabic do skříně (a krabic z pokoje) výrazně lépe.

Další skutečně viditelné úspěchy jsou převážně v okolí domu, aktuální interiérové zásahy přináší spíše dočasná zhoršení. Ačkoli bylo opravdu ohavné podzimní počasí, vyklidili jsme zadní průjezd. Této aktivity se neúčastnil prcek a dcera, já pouze střídavě v kombinaci s jinými činnostmi uvnitř domu. Půl průjezdu bylo ráno zaskládáno stavebním materiálem, počínaje OSB deskami a sádrokartonem, přes trámky, kusy okapu a izolace, polystyren až po cement. Vše důkladně proloženo nářadím, PET lahvemi, pracovními oděvy a odpadky po dělnících (včetně nedopalků, na které jsem obzvláště vysazená). Odpoledne už tam ale parkovalo auto.

Pytle s materiály, které by neměly být vystaveny vlhku či mrazu, případně obojímu, odvozil manžel z průjezdu do šatny. Ideální místo pro skladování, u kotle je sucho a teplo. Jen haldy stavebního materiálu mírně kalí mé vyhlídky na uložení oblečení do polic tamtéž.

Na pomezí interiéru a exteriéru jsem dobrovolně ometla nové cihlové schody do sklepa a dle manželovy instruktáže je natřela penetrací. (Když jsem předtím ve sklepě ve světle baterky probrala uskladněná jablka). Systém natírání zespodu nahoru je mírně diskomfortní, ale opačný postup by znamenal strávit noc v podzemí.

V teple domova jsme pokračovali s probouráváním dveří z kuchyně do spižírny. Bytová architektka navrhovala dveře posunovací. My probrali stavební náročnost a usoudili, že otvírací jsou vzhledem k dispozici kuchyně vyhovující. Jen já chtěla dveře úzké, zatímco manžel rozhodl, že máme volné zárubně osmdesátky. Dohadovat se kvůli tomu nebudu, navíc je dobré počítat i se stokilovým váhovým přírůstkem.

Poctivě jsem zaigelitovala celou kuchyni odvrácenou stranu dveří, aby odtud můj milý muž mohl dveře vyříznout. Vyšel po chvíli, celý od prachu, kašlající a se slovy, že vůbec neví, „kudy to řezal“. Hlavní, že nezaříznul elektrické vedení. Donesl si i překlad, ale na jeho aplikaci už nedošlo, čemuž se vůbec nedivím.

V neděli se víc řešily organizační věci a papírování, včetně reklamace skříně. Plus nezbytné drobnosti jako praní a vaření a parodie na úklid.

Zkusila jsem opatrně vznést požadavek na aplikaci samonivelační hmoty do chodby u dětí, abychom ji mohli dokončit. Hlava rodiny se tomu bránila, leč nakonec mé prosby protestující muž nerad vyslyšel.

Bylo potřeba chodbu vystěhovat, donést dva trámky a dvě fošny, které zajistí dětem artistický přístup do pokojů a rozmíchat a rozprostřít samonivelační hmotu. Původně jsem měla v plánu před touto akcí děti odeslat na víkend pryč, ale to vyžaduje poněkud delší přípravu. Samozřejmě se nám postup vymstil.

Manžel vylil poslední kýbl hmoty a odjel s velkými dětmi za jejich a svými sportovními aktivitami. Opuštěna jsem stojíc na fošně příslušným válečkem vytvářela dokonale rovný povrch hmoty. Potom jsem všechno včetně sebe umyla, uklidila v kuchyni a převlékla ložní prádlo. Načež náš prcek navzdory důslednému varování do čerstvě vylité spadnul. („Omylem, mami“). Jak měl strach, co bude následovat, zanechal na místě jen potřísněnou bačkůrku a zmizel do ložnice. Pod tatínkovu peřinu... do čerstvě povlečené postele. Měli jsme dodržet původní záměr!

Když jsem přestala křičet, znovu jsem 100x projela částečně ztuhlé poškozené místo válečkem, všechno včetně botičky umyla, ometla postel a šla si nalít panáka s plným vědomím, že alkohol problémy neřeší.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 27.11.2018 9:28 | karma článku: 14.16 | přečteno: 426x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.13 | Přečteno: 189 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.97 | Přečteno: 371 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 29.56 | Přečteno: 469 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.13 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.31 | Přečteno: 9272 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.32 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...