Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

Před dvěma lety navštívené představení Hrdý Budžes ho totiž příliš nezaujalo, navzdory hereckým výkonům herečky v hlavní roli (oceněným Thálií). Za nejlepší část večera by nepochybně označil přestávku v bufetu.

Napříště jsem divadlo navštěvovala v doprovodu své nebo manželovy maminky. Nedávno jsme na divadelní tvorbu narazili při konverzaci s dlouholetým kamarádem, která vyústila v pořízení lístků na jedno velmi klasické dílo v moderním (velmi brněnském) pojetí.

Domluva byla snadná - oba jsme vozidla odstavili na okraji velkoměsta a využili hromadnou dopravu. Vyráželi jsme s předstihem, pročež jsme v divadle poklidně uložili svrchníky v šatně a nenuceně včas usedli do příslušné řady. Jen na sladění oděvu jsme se příliš nedohodli, což v setmělém hledišti zjevně nikomu nevadilo.

Představení nás oba nadchlo a cestou zpět jsme se shodli, že můžeme obdobný kulturní zážitek příležitostně zopakovat.

O dva dny později jsem shodou náhod získala lístky na jiné přestavení do téhož divadla. Jednalo se o nabídku, která nešla odmítnout. Zrušila jsem původně plánovanou návštěvu kadeřnice a zeptala se maminky, zda mě doprovodí. Necítila se ale zdravotně dobře.

Manžela jsem o nečekané večerní návštěvě kulturního stánku informovala; zaskočilo mě, když o komedii s výborným obsazením projevil zájem, (ač jsem přesvědčeně tvrdila, že tento kus jsme již viděli).

První zádrhel nastal při odjezdu. Vyžehlila jsem své šaty i košili drahého chotě, zatímco on zarytě sledoval dokument o akvaduktu ve Walesu. Taktně jsem upozorňovala, že bychom měli odejít všas. Později jsem stála v lodičkách a kabátu v předsíni, zatímco manžel hledal kalhoty, tašku a plechovku energetického nápoje (zřejmě na dlouhou cestu). To jsem již nesouhlas vyslovila zřetelně.

Na dotaz ohledně parkování muž odvětil, že "to někam dá". Nabídl ale, že mě vyloží u divadla, abych mohla na pokladně vyzvednout lístky. Na zbytečný dotaz, zda si nechám kabát v autě, jsem rezolutně odvětila, že nikoli; (v teplotách okolo pěti stupňů setrvávám raději oblečená). V divadle jsem odložila v šatně a s lístky v kabelce se stavila pro sklenku suchého martini.

Tuto jsem záhy prázdnou odložila na pultík, když zvukový signál vybízel diváky k usednutí v hledišti. Do telefonu mi bylo sděleno "Už jdu", což mne rozrušilo natolik, že jsem mobil upustila na zem a roztříštila asi týden staré ochranné sklo displeje. Byla jsem v silném pokušení jít usednout do sálu sama.

Manžel se (bez kabátu) přiřítil asi tři minuty před představením, vstávala kvůli nám celá polovina řady, neb naše místa se nacházela uprostřed. Překvapilo ho, že se zlobím. Mne naopak pobavilo, že po obkroužení tří bloků domů vozidlo skončilo v nedalekém parkovacím domě, kterému se manžel intenzivně bránil.

Díky hereckým a improvizačním výkonům představení bavilo všechny diváky. Místy se smáli i herci, jakkoli se to snažili potlačovat a maskovat. S vřelou komunikací z jeviště ostře kontrastovala chladná atmosféra mezi sedadly 19 a 20 v deváté řadě.

O přestávce nás zachránili kamarádi, kteří byli náhodou na stejném představení. Jinak by byla velmi mlčenlivá. Společně jsme vystáli frontu v bufetu, abychom svá dvě deci vína mohli vypít mezi prvním a druhým zvoněním, než jsme se rychle vraceli na místa.

Po představení jsme ušli 200 metrů k parkovacímu domu a uhradili asi stokorunové parkovné. Napadlo mě pro příště navrhnout, že touto sumou přispěji, abychom se vyhnuli stresům s pozdním příchodem. Ale vlastně jsem opět přesvědčená, že takové "příště" nenastane.

Autor: Jana Kozubíková | čtvrtek 29.2.2024 6:00 | karma článku: 13,62 | přečteno: 388x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,99 | Přečteno: 174x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,16 | Přečteno: 194x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,95 | Přečteno: 275x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,57 | Přečteno: 224x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,45 | Přečteno: 222x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Západ má strach z ruské porážky stejně jako z té ukrajinské, soudí Zelenskyj

18. května 2024  8:46

Sledujeme online Západ se bojí porážky Ruska stejně jako porážky Ukrajiny, což je absurdní. Řekl to v pátek...

Klimatičtí aktivisté ochromili letiště v Mnichově, vybrali si rušné svátky

18. května 2024  8:34

Letiště v Mnichově dočasně přerušilo provoz v důsledku protestu klimatických aktivistů z hnutí...

Kvůli nehodě kamionu je uzavřena D35 u Olomouce ve směru na Mohelnici

18. května 2024  7:39,  aktualizováno  7:45

Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...

Vláda se bude zabývat budoucnosti zóny Plzeň-Líně. Letecká záchranka zůstává

18. května 2024  7:23

Ministři se po stažení plánu na budování továrny na výrobu baterií do aut v loňském roce znovu...

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 309x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik