Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

Tentokrát jsem ovšem - na rozdíl od dvou předchozích případů - práci nehledala; sama si mě našla. Poprvé kamarádka konkrétní pracovní pozici na úřadu zmínila v parném létě nad sklenkou prosecca v kavárně v parku. Trefila se výborně - po nepříliš úspěšném pracovním dni bych pravděpodobně projevila zájem i o práci ošetřovatelky krokodýlů.

O nějaký měsíc později mi bylo nabídnuto nezávazné seznámení s prostředím a náplní činnosti. Ačkoli jsem očekávala spíše zjištění, že se pro danou práci absolutně nehodím, odcházela jsem s právě opačným pocitem. Nebylo ovšem třeba nic řešit, pozice dosud nebyla ani oficiálně schválena, natož vypsána.

Předvánoční období spojené s přátelskými setkáními mi připomnělo, že bych - minimálně z úcty k vynaložené snaze zainteresovaných - měla zkontrolovat odkaz "kariéra" na webu příslušné instituce. Nalezla jsem; obsahovala splnitelné podmínky, které jeden z mých přátel později poněkud nelichotivě shrnul charakteristikou "rozumí psanému textu".

Den poté mne aktivní kamarádka kontaktovala s dotazem, zda se přihlásím. Váhala jsem velmi - o doručení potřebných dokumnetů na podatelnu nakonec nepřímo rozhodlo sdělení kolegy, že se stěhuje do jiného města, (ačkoli jeho životní krok byl o poznání odvážnější). Blížící se svátky mne naštěstí dostatečně zaměstnaly a uchránily od nadměrného hloubání o širších souvislostech.

Po Novém roce mi na firemní akci proběhlo hlavou, že možná kolegy vidím naposledy. Myšlenku jsem okamžitě vytěsnila, protože řadu z nich mám opravdu ráda. Bezprostředně po návratu jsme s rodinou odjížděli na hory a mozek se opět zaměstnal problémy zcela odlišnými.

Mezi rakouskými kopci mi ovšem zazvonil telefon. Během předchozího zaměstnání jsem s úřadem čile telefonicky komunikovala, pročež mi úvodní kombinace číslic na displeji okamžitě prozradila, kdo volá. Pozvánka na výběrové řízení se bohužel termínově kryla s naším pobytem. Nicméně když mi později byl nabídnut termín náhradní, nemohla jsem nepotvrdit a neprovést základní přípravu.

Ve smluvený čas jsem byla na místě, mírně nervózní, neb výběrových řízení jsem absolvovala mnohemi více na opačném konci stolu. V kanceláři byla nečekaně velká přesila. Výhodou pokročilého věku ale shledávám, že člověk ztratí potřebu cokoli předstírat. Výběrovou komisi jsem proto upřímně pobavila například sdělením, že miluji budovu, ve které úřad sídlí.

Asi jsem nebyla jen zábavná. Předem jsem pročetla dostupné matriály, (což nečekaně není standardní přístup ostatních uchazečů). O pár dní později mi dáma z personálního oddělení sdělila, že jsem byla vybrána. Musela jsem párkrát nadechnout a vydechnout. A rychle vyřešit, co dál.

Racionální část mé osobnosti propočetla tabulkový plat, který ale nemohl být rozumným důvodem pro změnu. Probrala jsem situaci s manželem, maminkou svojí i jeho, s několika kamarády ... a nakonec (mírně zoufale) i s kartářkou. Z velké části mě přesvědčil hovor s budoucí nadřízenou.

Bylo třeba zajistit razítko od lékaře a dohledat podklady o předchozích zaměstnáních, studiu a mateřské dovolené. V tomto ohledu mne zachránilo nedávné přemístění dokumentů z krabic do skříní - našla jsem vše.

Čekalo mne též sdělení informace nadřízeným a kolegům. Ta druhá část byla o dost obtížnější. Tušila jsem, že to blízké spolupracovníky z kanceláře bude mrzet, jsme si lidsky velmi blízcí. Lítost nad mým odchodem projevily poněkud nečekaně i osoby vzdálenější, (ač sdělení dokázaly v příští větě zabít).

Definitivního loučení se trochu bojím. Zatím strach plaším intenzivní prací.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 20.2.2024 6:00 | karma článku: 12,82 | přečteno: 324x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,13 | Přečteno: 229x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,02 | Přečteno: 356x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 320x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,82
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik