kOmický blog CDLXIII.

Nikdy jsem nepochybovala, že přístup k řešení technických problémů je odlišný v návaznosti na pohlaví řešitele.

Což lze ilustrovat aktuální historkou z našeho pozoruhodného domova, který se již šestým rokem snažíme uvést do obyvatelného stavu s dosud chabými výsledky.

Spousta věcí (voda pod vanou nebo ve sklepě, padající obkladačky či plíseň) nás už nepřekvapí. Když se ale domem začalo pravidelně ozývat pískání, zbystřili všichni. Pár dní jsme si zdrojem zvuku nebyli jistí. Nakonec vyplynulo, že ubíhající čas do Vánoc se rozhodla odměřovat rekuperace, která se železnou pravidelností po hodině upozorňovala, že je třeba vyměnit filtr.

Opakující se zvuk mi pomáhal mapovat spánkový deficit druhým týdnem, když se přidal další - mnohem intenzivnější. Zprvu jsem se domnívala, že se jedná o důraznější připomínku téhož zařízení. Leč manžel začal věnovat zvýšenou péči pečící troubě, což bylo poněkud matoucí.

Správně identifikoval nový zdroj nespokojeného pískání, ale postup nabízený spotřebičem - reset přidržením tlačítka - nepřinesl kýžený efekt. Ryze chlapské řešení - vypnout příslušný jistič - selhalo, neb v naší záhadné elektroinstalaci nebylo možné jej nalézt ani metodou pokus-omyl. Snahu proto vzdal a přijal druhou část doporučení: "kontaktujte technika" (o adventním víkendu nemožné).

Intenzivní zvukový projev trouby mne rozptyloval při práci, pročež jsem dlouhé přidržení tlačítka resetu taktéž (marně) vyzkoušela. Krátká dedukce ovšem odhalila možnou příčinu odpolední nespokojenosti spotřebiče. Při vaření totiž vyvřela polévka, která na něj po indukční desce volně stekla.

Otevření prostoru na nádržku s vodou obavy potvrdilo. Následovala dvacetimnutovka mytí a vytírání. Nemožnost odpojit troubu od přívodu elektrické energie mne mírně znervózňovala, nepřítomnost polévky v hlubších útrobách naopak přinášela jistou naději na obnovu jejich funkcí.

Prostor pro nádrž i pečící část byla po odstranění prvního chodu ponechána otevřená, aby se zůstatková vlhkost mohla odpařit. A k mé nekonečné radosti zvukové projevy nespokojenosti spotřebiče ustaly. O den později jsem empiricky při pečení sedmého a osmého druhu cukroví zjistila, že incident s polévkou neměl na funkci vliv.

Přesně za týden - na Štědrý den - jsem se zeptala manžela, co je třeba učinit, aby umlkla i rekuperace. Poklidně odvětil, že stačí jednotku resetovat, případně (a lépe) vyměnit filtr. Po tomto sdělení jsem se hlasitých projevů zdržela (a prováděla dechová cvičení), neb jsem si předsevzala, že na Vánoce nebudu křičet.

I na Boží hod brzy ráno se jinak tichou chodbou domova vždy ve čtvrt rozlehl vyčítavý hvizd. Ale téhož dne odpoledne se drahý choť k velké úlevě všech rodinných příslušníků vypravil na půdu a požadovanou výměnu filtru a reset zařízení provedl.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | neděle 31.12.2023 12:00 | karma článku: 13,36 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 9,69

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,93

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,55

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,43

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,11