Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CDLIV.

"Ty ses nudila?" optal se vážným hlasem synek, když v neděli odpoledne v kuchyni míjel upečený chléb, buchtu, bábovku a korpus na dort.

Lépe bych závěr prodlouženého víknedu nevystihla. Listopadový svátek připadl na pátek k radosti studentů i pracujících... Manžel s dcerou si už pár dní užívali dovolenou. Starší syn mi zpestřil páteční a nedělní ráno transportem objemné rybářské výbavy k řece a zpět, jakkoli předpověď vyhrožovala sněhem.

Můj program se odvíjel od potřeb přítomných dětí, koček a psa. Nutno říci, že šelmičky (těsně po kastraci) dostaly privilegium být dva dny doma v teple; později byly pro nerespektování pravidel vyexpeodvány zpět na dvůr. Maxipes se vyčítavě díval, když jsem upřednostnila synky, ale i na jeho dlouhé víkendové procházky došlo.

S nemladším potomkem jsme stihli návštěvu Jump Parku i výstavu megabrouků; pouze aquapark jsem s ohledem na zdravotní stav předem odpískala. Na neděli byl synek umístěn k příbuzným, kde v přítomnosti bratranců překvapivě strávil téměř celý den.

Svoji volnou neděli jsem věnovala především pečení. Nestala jsem se nadšenou pekařkou-cukrářkou; jako praktická matka jsem pouze řešila dceřiny narozeniny, návrat části rodiny z dovolené, věčně hlavové chlapce a expirující směs na bezlepkový chléb.

Začala jsem "tygrovanou" tvarohovou buchtou, která se potřebuje před konzumací mírně zaležet. Omylem jsem použila nízký plech, což jsem zaznamenala až v okamžiku, kdy po aplikaci horní vrstvy těsto projevilo snahu jej opustit. (Naštěstí neuspělo.)

Pokračovala - blahořečíc mulitfunkčnímu robotu - bezlepkovým chlebem, jehož instantní varinatu jsem nalezla ve spižírně. Nejstarší dítě se tvářilo pobaveně, když jsem před jeho zraky po přemístění uhněteného těsta do formy našla v krabičce nepoužitý sáček s droždím. Můj výraz vyjadřoval zcela jinou emoci.

Než znovuuhnětené těsto vykynulo, upekla jsem dle receptu z moudré kuchařské knihy piškotový korupus na dort. Pravděpodpobně jsem pekla příliš intenzivně, piškot vyskočil do výšky a pod horní krustou vytvořil asi dvoucentimetrovou mezeru. Drobné vady na kráse mi jistě oslavenkyně odpustí; už kvůli množství použitých vajec.

V rámci narozeniových příprav byl umíchán i krém, který se musí vychladit a aplikovat příštího dne. V závěru pekařsko-cukrářského vzepětí došlo na bábovku, kterou naše nejmladší dítě popsalo při nedostatku slovní zásoby jako velký donut. Především je to ale jedna z mála buchet, které je ochotný jíst.

Když jsem k večeru odjížděla vyzvednout zmíněného synka, voněla naše kuchyně sladce vanilkově. Po návratu sice chyběla třetina bábovky, ale i tak jsem víkend uzavírala s dobrým pocitem, že jsem - smetu-li drobky - na návrat muže a dcery připravena.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | pátek 24.11.2023 6:00 | karma článku: 13,75 | přečteno: 265x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 0 | Přečteno: 28x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,90 | Přečteno: 260x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,53 | Přečteno: 215x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,42 | Přečteno: 217x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 281x | Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

  • Počet článků 513
  • Celková karma 12,34
  • Průměrná čtenost 310x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik