Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CDXXXVI.

Fyzická indispozice může být zdrojem řady komických situací, které ji činí pro trpící snesitelnější.

Relaxační víkend na mne nepříjemně dolehl. Po prvním pracovním osmi-plus-tříhodinovém dni jsem se přemisťovala domů silně se soustředíc na udržení otevřených očí. Předpokládala jsem optimisticky, že do rána bolest hlavy, nevolnost i vyčerpání přejde. Nestalo se tak, vstávala jsem se zatuhlou šíjí jako bonusem.

Přežila jsem v zaměstnání s ibalginem a odpoledne doma usnula bezprostředně poté, co jsem si "na chvilku lehla". Příště jsem podobnou chybu neudělala - následujícího dne jsem se ložnici vyhnula a a navzdory protestujícímu tělu zahájila revizi stavu domácnosti.

K mému údivu zmizelo ložní prádlo čekající v pračce na vyprání. Nenalezla jsem ho v prádelním koši, na sušáku, ani venku na šňůře. Vyloučila jsem krádež i sublimaci, díky nenáročné dedukci bylo pak - stále dosti vlhké, zato pečlivě složené - objeveno u ostatního čistého povlečení.

Vydechla jsem hlasitě, jelikož tento druh pomoci nedokážu oceni; stejně jako plesnivějící látku. Ani jsem nepátrala, kdo byl autorem. Aplikovala jsem vlhké povlaky na sušák, že kterého jsem předtím odstranila ostatní suché prádlo. Inspirovalo mne ke spuštění pračky s další várkou, (bolest a ztuhlost přehlížejíc).

Exkurze do lednice přinesla mírné rozčarování. Hleděla jsem na dvě netčené krabičky s masem. Synek si stěžoval, že neobědval. Starší sourozenci evidentně upřednostnili jiné důležité činnosti před vařením. Slíbila jsem špagety, leč při míchání mletého masa na cibulce mimochdem též zjistila, že i kuřecí prsa jsou v expiraci. Odevzdaně jsem obsadila i třetí plotýnku, jakkoli bylo evidentní, že žádnou krmi neokusím.

Po uspokojení hladových jsem ulehla, abych obdržela předkreslenou postavičku, kterou bezelstně požadoval nejmladší potomek vystínovat, jakkoli matce dělalo problém zaostřit zrak. S pastelkou a počínající apatií jsem řešila rodinné organizační záležitosti a toužila výhradně spánku, ač zdaleka nebylo po večerníčku.

Drahý choť aktivně nabídnul, že mi ztuhlou šíji potře speciálním švestkovým uvolňovacím krémem. Zdálo se to jako dobrý nápad, přesně do chvíle, kdy při aplikaci omylem zvrhnul hrnek s čajem na nočním stolku. Tekutina stékala do jeho horní zásuvky, přičemž máčela knihy i telefon a volně pokračovala na podlahu.

Beze slov jsem se vydala pro hadr, zatímco muž částečně zachraňoval ohrožené předměty, částečně se snažil ničeho nedotýkat rukama s vrstvou krému nafialovělé barvy. V úzkém prostoru mezi lůžkem a skříní mi při likvidaci následků nečekané potopy vytrvale překážel.

Hrnek přežil, knihu jsem usušila, z šuplíku vylila čaj. Když byl jeho obsah rozložen po již utřené podlaze, zamířila jsem zpět na lůžko. Pohled na peřinu s fialovým otiskem víčka masážního krému situaci završil; to už jsem se musela smát. Setřela jsem flek kapesníkem a ignorujíc možné trvalé následky si deku překryla přes hlavu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | úterý 5.9.2023 6:00 | karma článku: 14,62 | přečteno: 306x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 9,53 | Přečteno: 149x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,92 | Přečteno: 265x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,53 | Přečteno: 216x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,43 | Přečteno: 218x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 281x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 513
  • Celková karma 12,79
  • Průměrná čtenost 310x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik