Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCCCXIV.

Do zálib v životopise píšu spíš domácí kutil než ruční práce, přesto jsem se považovala za zdatnou i v těchto ryze ženských činnostech. Mylně...

Plánovaná dovolená mne z neznámých příčin inspirovala k ušití košilových šatů. Pravda, darovaná lehká bavlněná látka na svouji příležitost čeká v krabici přibližně deset let. Našla jsem použitelný střih volné košile, zkušeně jej přenesla a následně vystřihla z látky několik dílů. Pomocí kličkování, stehování i špendlení byly v příležitostných časových prodlevách u šicího stroje sestaveny veškeré díly kryjící trup a vsazeny rukávy.

Problémy nastaly s límcem. Jelikož jsem pohrdla čtením postupu, měla jsem sešité i švy, jenž měly zůstat nesešity. Nevole párat byla dočasně vyřešena tím, že jsem se uvolila ušít nejstaršímu synkovi obal v typické rybářské khaki barvě. Jednalo o obal na propan-butanovou bombu.

Krabice s látkami nečekaně neobsahovala přebytečnou celtovinu, zato v tašce se zděděným oblečením se vyskytovaly velmi příhodně zbarvené kalhoty, (kterými dcera nedávno pohrdla). Neforemnost střihu od případného využití nošením dokonale odrazovala. Kalhoty s nabráním v pase a zužujícími se zkrácenými nohavicemi totiž vytvoří vzácně nevzhlednou postavu i jinak fešným dámám.

Večer, kdy byl manžel na služební cestě, jsem u kuchyňského stolu trávila s bombou a šicím strojem. Základ byl snadný, obkreslila jsem dno PB lahve a z nohavic postupně sešila pruh dostatečné šíře. Synek mě příležitostně kontroloval. Na druhý pokus se mi podařilo dno přistehovat a přišít, následovala závěrečná fáze - která ale trvala dvakrát déle než úvodní.

Odsouhlasila jsem si s rybářem délku a předpokládala, že pouze založím látku a vyrobím tak průvlak pro tkaničku na utažení. Možnost ponechat ve švu otvor a stahovat obal z vnitřní strany jsem považovala za málo elegantní, pročež jsem se rozhodla vyšít dvě "knoflíkové" dírky, kterými se stahovací tkanice provlékne ven.

První pokus obšít otvor pomocí programu šicího stroje nevyšel, přetrhla se horní nit. Vypárala jsem již hotovou třetinu, navlékla nit a zopakovala pokus. Došla spodní nit. S nově navinutou se mi na třetí pokus povedly vyšít obě dírky, načež jsem při založení látky zjistila, že jsem je vyšila dobře, ovšem na špatném místě. Původ omylu jsem už neměla sílu zkoumat.

Zopakovala jsem si párání obou obšitých dírek a v dalším kole je již zvládla vyšít na správné místo. Po hodinovém úsilí jsem konečně mohla látku přeložit a závěrečně prošít tunýlek pro provlečení. Konzultovala jsem s uživatelem, zda tkanici nebo gumu. Vyhrála guma, kterou jsem zručně provlékla, aniž jsem si spínacím špendlíkem ublížila. Našla plastový stopper, kterým se bude obal utahovat a za synova přihlížení vyzkoušela aplikaci bomby do do obalu.

K šatům jsem se již toho dne nedostala, (byly dokončeny o několi dnů později se zjištěním, že uvedená velikost 36/38 je určena prostorově výraznějším nositelkám). V noci jsem přemýšlela o bezpečnosti užití látkového obalu v blízkosti tepelného zdroje a ráno zodpovědně učinila synkovi přednášku na toto téma. Přezíravě se na mne podíval a pronesl, že není debil. Po mně to nemá...

Autor: Jana Kozubíková | středa 10.5.2023 5:00 | karma článku: 14,00 | přečteno: 261x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 12,08 | Přečteno: 161x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,99 | Přečteno: 346x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 317x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,66
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik