kOmický blog CCCCXIII.

6. 05. 2023 8:00:00
Početné potomstvo je zárukou pravidelného přílivu životních situací, do kterých bychom se jako bezdětní nikdy nedostali.

Poslední dny mi řádně zpestřili dvě mladší dítka. Dcera svým výkonem mírně zdramatizovala proces přijímání na střední školu. Základy problému jsme před lety položili my, neb jsme si neuvážlivě pořídili druhé dítě ve stejném roce jako statisíce dalších. Navzdory manželovým výhradám k dceřině přípravě proto nepředpokládám, že by zásadní chyba byla v jejím přístupu k přípravě. Poměry přihlášených a přijímaných uchazečů o studium hovořily jasně.

Čekání na výsledky bylo nervózní a dlouhé, bodové hodnocení a precentilové umístění nám dávalo důvod k naději. Bohužel později zveřejněný výpis přijatých studentů na méně exponovanou školu neobsahoval přidělené číslo naší adeptky - a na chování otce i dcery začala být patrná změna nálady.

Praktická matka připravila písemná odvolání a zorganizovala vyzvednutí oficiálních rozhodnutí. Návštěva první školy připadla na manžela, který mi po ní neváhal vážným hlasem do telefonu oznámit, že je dcera třicátá "pod čarou". Podklesla jsem na duchu i v kolenou a hlasitě komentovala nesoulad bodového hodnocení s umístěním. Načež choť své úvodní sdělení dementoval a mnohem radostněji oznámil jistotu přijetí. Úleva byla na všech stranách obrovská.

Mladší z dětí zatím obdobné problémy negeneruje, příležitostně ovšem vyrukuje se zajímavými požadavky. Poslední z nich se týkal rychlého občerstvení. Jakkoli jsem se domnívala, že mohl být uspokojen víkendovou zastávkou v McDonalds, traval na slíbené návštvě KFC. Po dvacátém zopakování požadavku jsem kapitulovala a vyrazila s ním oslavit úspěch jeho sestry. Leč společný výlet do obchodního centra nabyl zcela nečekaný rozměr.

Naklikali jsme položky a po chvíli čekání seděli nad synkovými křidýlky a mojí kukuřicí. Když výhledu z okna zamezila dodávka v drive-in, zaměřila jsem pohled opačným směrem; abych s úžasem mohla pozorovat svého bývalého manžela s dítětem bezkontaktně objednávajícího krmi.

Zamířili k nám, ačkoli je přilákal prázdný vedlejší stůl, nikoli moje přítomnost. Vypadal mírně uštvaně. Nezabral upřený pohled, pročež jsem poměrně hlasitě pozdravila. Trvalo zbytečně dlouho, než mne dokázal zařadit. A lehce zděšený výraz v jeho očích nepřehlédnutelně prokazoval, že jsem se neviděli dvě dekády.

Nenadálé setkání vykolejilo oba, nicméně jsme přes uličku mezi stoly opatrně konverzovali. Jeho věrná kopie celkem nezúčastněně konzumovala svoji porci, zatímco můj potomek se cítil ochuzen o přepokládaný rozhovor s maminkou. (Statečně ale likvidoval obsah balíčků a zručně obíral kosti.)

Když byl náš kyblík prázdný, zvolila jsem - po nervovém vypětí s přijímačkami - zbabělý ústup. Přesto jsem si později doma (se sklenkou proseca a s odstupem) musela přiznat, že jsem prvního manžela i jeho syna viděla ráda. Jsem zvědavá, jaká další překvapení mě ještě čekají.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 6.5.2023 8:00 | karma článku: 14.18 | přečteno: 249x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 191 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Mirka Pantlíková

Můj nešťastný pátek v UNI Hobby

Dnes je Velký pátek, jeden z největších křesťanských svátků, den utrpení Ježíš Krista. V ten den, jak praví Bible Kralická, vzal všechny hříchy na sebe a obětoval se za nás, hříšníky. To je čin v dnešní době naprosto neslýchaný...

29.3.2024 v 15:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 32 | Diskuse

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 13.47 | Přečteno: 206 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 393 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 191 |
Počet článků 502 Celková karma 12.34 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...