Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCCV.

Velikonoční rodinné ubytování na Vysočině jsem vybírala vstřícné pro pejskaře a rybáře, abychom byli pár dnů spolu. Záměr nevyšel.

Dcera pod se záminkou přípravy na přijímačky vzdala naší společnosti a zůstala doma. Nejsem si jistá, zda v tom nehrála roli i možnost strávit pátek u koní, kde mají čerstvě narozené hříbě a tři klisny v očekávání.

Manžel předem majitele objektu podrobně seznámil s velikostí našeho psa, kterého jsem nakonec odmítla vzít a nechala hlídat dům (a dceru). Alespoň synek srdnatě přibalil minimalizovanou rybářskou výbavu, aby využil blízký rybníček. Místo mých prutů mohl přihodit klidně běžky.

Neskrývám, že Velikonoce nemám ráda. Pokus udělat domácí výzdobu ztroskotal, neb se mi nepodařilo lokalizovat paličkovaná vajíčka od babičky. Větve ve váze proto zůstaly holé, jarní osení nevzešlo; situaci zachraňoval kelímek s trávou, který synek vyrobil ve škole. Alespoň jsem uklidila zapomenutou vánoční hvězdu.

Manželovu poznámku, že páteční odjezd nebudeme hrotit, jsem si vyložila po svém - ráno jsem dlouze vyvenčila čtyřnožce, (aby se na mě tolik nezlobil) a věnovala se balení. Někteří právě vstávali, když jsem končila. Velikonoční mazanec k snídani je ale potěšil.

Dcera požádala, abychom ji přiblížili k "jejim" lichokopytníkům; což jsme ochotně splnili... a vrátili se zpět domů pro zapomenuté bečky s pivem. Přátelé na nás na místě ochotně počkali. Druhý pokus vyšel lépe a po ubytování a krátké procházce bahnem jsme usedli na pozdní oběd v místní hospůdce.

Příští výlet na Devět skal většina teenagerů sabotovala. Napadl mokrý sníh, takže jejich nevoli chápu. Naopak jsme dětem nedovolili neúčast na Kahoot! kvízu, díky čemuž jsme se k poctě autora jednou sešli ve společenské místnosti všichni (včetně pidipsa). Výčepu, konverzaci a zpěvu se tam běžně věnovala pouze část výpravy.

Za tři dny na Vysočině jsem měla možnost párkrát doprovázet našeho (stále se zlepšujícího) kytaristu (stále stejně mizerně) na sopránové ukulele - jakkoli jsem si kvůli tomu významně upravila manikůru. Předsevzetí k pravidelným lekcím hudby přesto úspěšně odolávám.

Rybníček také nedošel plného využití. Z přítomných šesti rybářů pouze dva nahodili a jedině syn se mohl pochlubit úlovkem v podobě malého kapříka, kterého samozřejmě pustil. Osobně jsem místo marného mrznutí u prutů ocenila teplé místo u vařiče, kde jsem celé odpoledne smažila bramboráky. V mezidobí se nám podařilo i nabarvit vajíčka.

Nedělní návštěvu Čertoviny jsem se starším synem vynechala; ostatní účastníci výpravy užívali program, my kofein. Společnému obědu jsme se nebránili, byť čekací čas byl poněkud nestandardní. Nejmladší syn, který se exkurzi do pekla zpočátku bránil, byl nakonec nad palačinkou vcelku spokojen.

Doma jsem se vypořádala s pěti plechy kokosek, se čtyřmi pračkami prádla, upletla tři pomlázky a upekla druhý mazanec. Na Velikonoční pondělí jsem tak byla relativně připravena, abych jej mohla - ušetřena velkého úklidu - strávit u kamarádky v Brně.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jana Kozubíková | úterý 11.4.2023 14:00 | karma článku: 11,07 | přečteno: 276x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 209x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,53 | Přečteno: 202x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 279x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,58 | Přečteno: 225x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,45 | Přečteno: 222x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Pavel přijel do Explosie, absolvuje let na simulátoru a navštíví děti v léčebně

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  9:41

V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...

Elektrokolo

11. května 2021  8:39,  aktualizováno  21.5 9:19

Elektrické kolo je jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Může se s ním jako s běžným kolem...

Nemovitosti bez majitele? Rusové chtějí na Ukrajině zabavit přes 13 tisíc bytů a domů

21. května 2024  7:59

Ruské úřady chtějí na okupovaných ukrajinských územích zabavit více než 13 tisíc bytů a domů, které...

Kolony brzdí provoz na D5 a D8 před hranicemi, důvodem jsou německé kontroly

21. května 2024

Na dálnicích D5 a D8 stojí před hraničními přechody do Německa dlouhé kolony především kamionů....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,84
  • Průměrná čtenost 323x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik