Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCXCIV.

Neznámé číslo pevné linky zvonící na soukromém telefonu přijímám s neskrývanou nedůvěrou. Ve výjimečných případech neoprávněně.  

Začátkem týdne jsem místo obligátního "prosím" přidala nadstandardně i jméno a trpělivě vyčkávala. Namísto očekávané lukrativní nabídky investic či nepostradatelných výrobků pronesené nezaměnitelným hlasem školeného operátora se ohlásilo vzdělávací středisko, kam jsem se kdysi přihlásila jako náhradnice na kurz.

V první moment jsem byla nečekanou náplní pátečního odpoledne zaskočena, nicméně pohled do kalendáře ozřejmoval, že s trochou organizačních dovedností mohu pod odborným vedením směle proniknout do úvodu košíkářského řemesla.

Vyzbrojena odhodláním, pracovním tričkem a přezůvkami jsem koncem týdne směřovala k místu konání. Podcenila jsem pouze páteční brněnský provoz, pročež jsem do sálu dorazila mírně schvácena jako poslední z šesti účastnic. (Nečekaně jsem tím snížila věkový průměr osazenstva.)

Než kancelářský svetřík překryl pracovní oděv (se stopami aplikace hydroizolace), vyslechly jsme krátké úvodní slovo a obdivně prohlédly ošatku, která se měla stát výstupem našeho snažení. Následovalo rozdávání materiálu a názorná instruktáž, jak správně stvořit dno.

Obohacena informacemi o druzích vrb, době sběru proutí a způsobech jeho zpracování a skladování, vytvořila jsem základní kříž a zahájila vyplétání a formování spodní části ošatky. Trochu jsem se obávala, že mi leváctví bude komplikovat práci; při využití obou horních končetnin bylo možná i výhodou.

Pohled na ostatní účastnice bojující s proutky mě pozbudil, stejně jako krátká pochvala pana lektora. Směr oplétání jsme zachovaly všechny shodný, pravidelné křížení proutků občas některým mírně nevycházelo a z nutného (stále připomínaného) utahování docela bolela předloktí.

V postupných krocích následovalo založení stojáků a vytvoření "klece", do které jsme umístily staré závaží. Práce na hraně stolu se tak stala lehce adrenalinovou v očekávání, kdy padající kov přerazí nártní kůstky - k čemuž nakonec nedošlo. Stačilo, že při manipulaci s budoucí ošatkou létaly vzduchem šídla a nůžky.

Kurz trval šest hodin, přičemž kromě několika málo prodlev, kdy jsme dokončovaly určitý segment a vzájemně na sebe čekaly, byl čas plně využit. V krátké pauze určené k občerstvení jsem popíjela bylinkový čaj, neb původně zamýšlená svačina dávno podlehla v pracovní době.

Krátce mě přišla zkontrolovat manželova maminka, která shodou náhod byla ve stejný čas ve stejném zařízení, pouze na jiném kurzu. Pochválila mé rozpracované dílo a dohodly jsme pár organizačních podrobností na nedělní návštěvu.

Závěrečná hodina byla určena k zakončení výrobku. Zaplétání stylem "přes dva pod jeden" s přidržováním palcem vyžadovalo soustředění, ale podařilo se mi v něm najít rytmus. Ne tak v úplém závěru, kdy bylo nezbytné poslední tři proutky protáhnout do již zapletené části. Potupně jsem si vyžádala pomoc lektora, což nakonec učinily všechny účastnice.

Naše snaha byla korunována úspěchem. Deset minut před devátou hodinou jsme zběžně uklidily učebnu, odevzdaly nářadí a po společné dokumentaci se rozcházely k domovům vyzbrojené veledílem z proutí o průměru něco přes dvacet centimetrů. Ale mé nadšení bylo tak veliké, že jej nezkalila ani synkova zjevná neochota mi při rybářských výpravách obstarávat proutí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 13.2.2023 12:00 | karma článku: 12,97 | přečteno: 306x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 5,95 | Přečteno: 81x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,10 | Přečteno: 184x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,93 | Přečteno: 270x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,55 | Přečteno: 219x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,43 | Přečteno: 219x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

KOMENTÁŘ: Politika, kde se nemluví, ale střílí. Jak zamezit, aby přešla i k nám

17. května 2024  9:16

Středeční atentát na slovenského premiéra Roberta Fica je bolestným symptomem nemocné doby. A...

Odvolat se nemá smysl, algoritmus přijímaček zafungoval, říká šéf Cermatu

17. května 2024  9:12

Podcast První kolo přijímacího řízení na střední školy se uzavřelo ve středu 15. května. Uspěli v něm skoro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,47
  • Průměrná čtenost 309x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik