kOmický blog CCCLXXVI.

28. 11. 2022 14:00:00
Ne každý může v době energetické krize a nejisté politické situace prohásit s čistým svědomím, že je ve vatě.

My příležitostně ano - jakkoli to není stav, po kterém bych toužila. Naopak opatrně chci věřit, že nedělní (v pořadí již třetí) zvolání: "S vatou končíme!", bylo opravdu definitivní a práce s izolací je skončena.

Poprvé jsem jásala a radostně odkládala respirátor, když jsme usadili rekuperační jednotku a obalili všechny roury směřující k jednotlivým místnostem. Bohužel o týden později jsem v úzkém prostoru za jednotkou opět pečilivě obskládávala potrubí směřující mimo budovu. I tentokrát jsem se domnívala, že naposledy a zbytek bude jen na objednané firmě a foukané izolaci.

Bohužel nad zádveřím, které poněkud vybočuje z půdorysu domu, se stále nacházela izolace původní. Téměř jsem na ni zapomněla během víkendu s chotěm mimo domov. Ale ani příští sobota strávená na kurzu jógy nepřiměla žádného náhradníka, aby mě zastoupil.

Vata na mě počkala. Osvěžena cvičením a rodinným obědem (většinu dopoledne připravovaným za občasných záchvatů úklidu a úkolování potomků), jsem po odchodu návštěvy odevzdaně svlékla domácí oděv.

Muž se v podkroví zabýval dozdíváním, nicméně odstranil bariéru dosud zakrývající nízký prostor pod střechou zádveří, stejně jako část izolace, na kterou dosáhl. Doporučil mi použití brýlí. Když mě na odchodu dcera zahlédla v pracovních kalhotách a bundě, s čepicí na hlavě, respirátorem na ústech a plaveckými brýlemi na očích, neodolala a optala se, zda si mě může vyfotit.

Než jsem obula psem okousanou pracovní botu, byl portrét pořízen. Pevně doufám, že se neocitne na sociálních sítích, (byť je identifikace pod množstvím ochranných pomůcek téměř nemožná). Dcera by měla být vděčná, neb původně byla na luxusní práci otcem nominována ona.

Na půdě jsem objevila zdroj světla a ozářila studeným světlem prostůrek, který by rozhodil každého klaustrofobika. Chvíli jsem zvažovala, zda se čtyřiceticentimetrovým otvorem mám zanořit po hlavě nebo nejprve spustit na sádrokarton nad zádvěřím dolní končetiny.

V průběhu odstraňování žlutých chuchvalců vaty - místy obohacených o ptačí peří, myší bobky a pozůstatky kočičího pelechu - byly uplatněny oba postupy, z nichž ani jeden nebyl idelání. Nejhořsí okamžik představovalo prostrkování velkých kusů izolace ven, neb se mi pichlavá hmota míjela velmi těšně s obličejem.

Nečekaně se dostavil nejmladší synek v pracovním oděvu s nabídku na pomoc. Pokusila jsem se ho nejprve odradit, pak zaměstnat. Jeho práci s řezákem, kterým odstraňoval pochybný lankový kotvící systém jsem protrpěla v obavě, že se zraní. Vytahování zbytků izolace z nejnižší a nejvzdálenější části stříšky odmítl. Trochu se mi ulevilo, když se opět vytratil.

Vzepřena na hliníkových profilech, jejichž středy výhružně procházely hroty šroubů, jsem se hlavou dolů spustila pro poslední zbytky vaty a při soukání zpět se snažila vyhnout kontaktu obličeje s výše trčícími ostrými konci, vděčná za ochranu očí a úst. Drahý choť moji snahu o únik sledoval se zájmem.

Nakonec se mi podařilo zapuštěný prostor vyklidit a opustit, starou vatu odstranit a přesunout do protilehlé části půdy. Nyní věřím, že jsme na aplikaci foukané izolace připraveni. A rovněž věřím, že se další manipulace s izolačním materiálem obsahujícím slovo "minerální" již nikdy nebudu účastnit. Někdo zkrátka netouží býti ve vatě.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 28.11.2022 14:00 | karma článku: 13.18 | přečteno: 274x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 186 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 20.58 | Přečteno: 355 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 28.73 | Přečteno: 451 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 186 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.28 | Přečteno: 9258 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.31 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...