kOmický blog CCCLXVIII.

Po dovolené je vhodné si trochu odpočinout; například turistikou v horách s večrním relaxem v koupacím sudu.

Důvod, proč manžel naplánoval víkend v Jeseníkách necelé dva týdny po příletu mi zřejmě zůstane utajen navěky. Původní záměr strávit tento čas s přáteli úplně nevyšel, neb je zrádně zmohla choroba. Ubytování nepřipouštělo přítomnost čtyřnožce a nejstarší syn poměrně logicky upřednostnil první "bílou" prodlouženou před pobytem s rodiči. K horám jsme tak mířili ve skromné čtyrčlenné rodinné dovolenkové sestavě.

Jakkoli mi v pátek při poskakování v koloně svítilo k pletení za jizdy slunce, víkendové počasí se rozhodlo předvést podzim z odvrácené strany a horské ráno nás uvítalo vytrvalým deštíkem. Dcera si duchapřítomně vzala téměř novou mírně nepromokavou bundu, ale týden nošené naimpregnované pohorky ignorovala. Synkovi jsem přibalila pláštěnku a spoléhala na funkčnost nástřiku na jeho šněrovacích botkách, pročež jsme párkrát ždímali ponožky.

Doporučení najíst se pořádně u snídaně jsem dodržela konzumací vaječné omelety a párků, (které mě v břiše tlačily většinu dne), naopak děti po jednom rohlíku či extrudovaných čokokuličkách v mléku měly za hodinu hlad. Batoh skýtal pouze jablka, gumové bonbony a müslityčkynky a restaurací jsme mnoho nepotkali.

Plánovanou dopolední prohlídku zámku nám zhatil objednaný zájezd. Po konzultaci dalších možností s paní v pokladně jsme přehodnotili program a vydali se do Račího údolí, kde jsme krátce pobyli v útulné kavárničce v Tančírně. Rodina zde hlad zaháněla konzumací zákusků, maminka se zahřívala lahodnou kávou.

Po návratu nám svitla naděje na boršč za lidovou cenu v Zámeckém hotelu, která ale záhy uhasla při pohledu do restaurace nacpané do posledního místečka; kde jsme pouze pozdravili a opustili útulné teplo prosycené vůní jídla.

Čas do prohlídky vyplnil manžel letem dronu a opatřením překvapivě hezkých snímků v relativně nehezkém počasí. V kavárničce u zámku jsme pořídili opět chabou náhradu stravy a se zájmem shlédli účastníky polední diamantové svatby opouštějící reprezentační prostory.

Prohlídce předcházelo povinné čištění obuvi, kterou jsme později - k pobavení potomků - ukryli do typických zámeckých pantoflí vhodných k bruslení po parketách.

Na odpoledne jsme směřovali relaxační část. Při přesunu zpět k penzionu jsme byli informováni, že voda v sudu bude teplá o něco později oproti domluvě, přičemž časové "něco" nabylo zcela nečekané délky.

S nedočkavým synkem jsme se v počínajícím šeru zanořili do vody, jejíž teplota stoupala pozvolna. Manžel mi pro zahřátí nalil víno a pravidelně přikládal. Později se k nám připojil, aby následující hodinu trpěl - nikoli chladem, ale nadbytečnou aktivitou potomka. Podplavávání pod nohama a cákání vody ustalo, když se syn odebral do apartmánu a ponechal rodiče nedlouhému klidnému rozjímání.

Příští den jsme ráno vysvětlovali dětem, že si krásnou šedo-bílou kočičku, která se nám vyskytla pod oknem, určitě nemohou odvéz domů.

Manžel nezklamal a zahájil turistickou výpravu svojí typickou horskou zkratkou. Docílil tím značné nevole dětí a poměrně nečekaného sběru hub. Na kopci jsme se mírně promočeni štastně napojili na značenou trasu. U skalního útvaru Pasák jsem dětem zakázala použít cestu po mokré skalní římse a manžela upozornila, že v případě pádu ho v lese ponechám, pouze si od něj o 20 metrů níže vyzvednu klíče od vozu. Zvolil rozumně obchvat.

Kouzlo zaniklé osady Josefov děti nijak neohromilo, neexistující přístupová cesta k nedalekému vodopádu zase mírně zklamala rodiče. Celkový dojem dne ale značně vylepšila návštěva Pralinkárny v Losinách, kde podávali báječnou horkou čokoládu a spoustu dalších dobrot, k jejichž konzumaci nám začalo nesměle svítit odpolední slunce.

Hmotnostní přírůstek nabytý při krátké leč kalorické zastávce pravděpodobně nezpůsobil, že mi nedávno podvrtnutý kotník opět otekl a po několik příštích dnů znepříjemňoval pohyb. V nejbližší době naštěstí plány milého chotě směřují spíše k domovu.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 18.10.2022 17:00 | karma článku: 13,57 | přečteno: 265x

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 11,63 | Přečteno: 237x | Ona

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 12,93 | Přečteno: 205x | Ona

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,40 | Přečteno: 213x | Ona

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 281x | Ona

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 372x | Ona

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Průzkum: Největší potenciál oslovit voliče v eurovolbách mají shodně ANO a STAN

12. května 2024  21:10

Největší potenciál oslovit voliče při červnových volbách do Evropského parlamentu mají hnutí ANO a...

Za lov velryb se nestydí. Japonsko povolí odlov dalšího druhu plejtváka

12. května 2024  21:06

Japonsko zařadí plejtváky myšoky na seznam komerčně lovených velryb. Informoval o tom ve čtvrtek...

Putin chce vyměnit ministra obrany. Místo Šojgua navrhl Andreje Bělousova

12. května 2024  20:34,  aktualizováno  20:46

Ruský prezident Vladimir Putin navrhl jmenovat dosavadního prvního místopředsedu vlády Andreje...

Budoucnost Česka není nejrůžovější. Islamizaci se nevyhneme, říká sociolog

12. května 2024

Premium Podle sociologa Martina Potůčka nefunguje český stát tak, jak by měl. Počet zemřelých pravidelně...

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.