Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCLXIII.

Z nejasných příčin jsme se rozhodli opět empiricky zjistit, jak je možné kombinovat společenský život se svépomocnou rekonstrukcí domu.  

Jakkoli logika říká, že je lepší tyto aktivity oddělit...

V sobotu dopoledne se za účelem narozeninové gratulace dostavili babička s dědou. V době jejich příjezdu jsem již za sebou měla hodinovou procházku se psem a částečně připravený oběd. Drahý choť pobíhal od sklepa po půdu s panem elektrikářem a oslavence jsem byla nucena předem probudit. Stihla jsem namazat jednohubky.

Poněkud nespolečensky jsem vaření kávy a servírování dortu prokládala mícháním boloňské omáčky na plotně. Návštěva byla informačně prospěšná, neb se mi konečně - za podpory vyvdaného příbuzenstva - z manžela podařilo dostat informace k odjezdu za tři dny (jakkoli nebyly nikterak potěšující).

Po odchodu gratulantů jsem oděna v pracovním zamířila na půdu, kde jsem velkou část dne strávila v oblaku izoverového prachu, který navíc zanechával ostré mikročástice minerální vaty na rohovce i nechtěně odhalené pokožce. Pravda, vyslekdem bylo částečné uvedení zateplení stropů do původního stavu obohaceného o rozvody rekuperace, nicméně závěr našeho snažení je stále v nedohlednu.

Odpoledne nám na žádost otce ve výšinách pomáhal i přítomný starší syn, (dcea víkend prozřetelně strávila celý u koní). Mladší potomek velmi neochotně sbíral v zahradě ořechy, přičemž úspěšně předstíral chabý zrak; (pročež jsem příští den jeho deset nalezených plodů poměrně rychle doplnila na půl přepravky).

V podkroví pánové v respirátorech odstraňovali původní hliněné krytí stropu nad dceřiným pokojem, přes clonu prachu je téměř nebylo vidět. Možná ale můj pohled mírně zastiňoval vlastní žlutozelený mráček. To jsem ještě netušila, že příští den budu podávat pracovní výkony na jejich místě.

Odpoledne jsme se částečně uvedeni do přijatelného stavu přemístili na společenskou akci. Možnost umývat si vlasy jsem zamítla; alespoň jsem se pokusila z nich prach vyčesat, ačkoli celkem úspěšně překrýval barevné rozdíly vlasových odrostů. Obličej s nateklými víčky a rudými skvrnami jsem pokryla vrstvou make-upu, nicméně uznávám, že černé brýle a kšiltovka by udělaly lepší službu. Pozorné kamrádky si všimly.

Smutně jsem konstatovala, že dřívější bujaré akce s hojnu účastí se stávají čím dál víc komornější. Na druhou stranu na mě již obvykle nezanechávají několikadenní zdravotní následky. Po brzkém návratu domů jsem vyvenčila čtyřnožce a upadla dosti vyčerpána na lože těsně po té, co jsem synkovi přislíbila brzký ranní odovoz k vodě.

Pro příští den jsme volili již pouze pracovní činnot, přestože společenské vsuvky měly jeden nečekaný významně pozitivní efekt. Ve slabé chvíli - nad třetí sklenkou vína - jsem veřejně přiznala, že manžel doma odmítá zatopit, ačkoli je v domě devadesátiprocentní vlhkost a stabilní teplota 17°, (u syna pak pouhých patnáct). Zděšení ve tvářích posluchačů ho - na rozdíl od mých předchozích žádostí - přimělo zahájit topnou sezónu, navzdory stále částečně odehalené stropní izolaci.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | čtvrtek 29.9.2022 6:00 | karma článku: 12,87 | přečteno: 270x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 5,95 | Přečteno: 81x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,10 | Přečteno: 184x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,93 | Přečteno: 270x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,55 | Přečteno: 219x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,43 | Přečteno: 219x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

KOMENTÁŘ: Politika, kde se nemluví, ale střílí. Jak zamezit, aby přešla i k nám

17. května 2024  9:16

Středeční atentát na slovenského premiéra Roberta Fica je bolestným symptomem nemocné doby. A...

Odvolat se nemá smysl, algoritmus přijímaček zafungoval, říká šéf Cermatu

17. května 2024  9:12

Podcast První kolo přijímacího řízení na střední školy se uzavřelo ve středu 15. května. Uspěli v něm skoro...

Hasiči vraceli na kola převrácený návěs. Předtím museli vyložit náklad coca-coly

17. května 2024  9:01

Ve čtvrtek večer zasahovali hasiči v Praze u nehody kamionu, kterému se převrátil návěs. Ten byl...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,47
  • Průměrná čtenost 309x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik