Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCCLXII.

Potíže údajně vzbuzují v člověku schopnosti k jejich překování; pročež jsem operativně přehodnotila svůj dříve zdrženlivý postoj k elektřině.  

Díky realtivně včasnému jarnímu objednání dotované domácí fotovoltaické elektrárničky nám byly příslušné panely namontovány na střechu (těsně po zbourání nevyužívaného komínu) někdy počátkem léta. Jejich konečné napojení do sítě, které má údajně proběhnout do maximálně 30 dnů, se z pochopitelných kapacitních důvodů poněkud protáhlo.

Při sdělení časně podzimního termínu připojení poskytovatelem manžel jásal. O něco méně byl později potěšen, když do rodinného kalendáře na stejný den vpisoval služební cestu.

Den předem mi nesměle oznámil, že "zítra večer odjíždí do Plzně" - ideální předstih na domluvu pozdního příchodu v práci. Po letech společného soužití však dokážu pružně reagovat prakticky na vše; nenadálé akce a přesuny nevyjímaje. Naštěstí zadaný interval realizace spadal do raních hodin, což významně zjednodušilo moji logistiku (a naopak zkomplikovalo přesun dětem, které musely neochotně využít ranní autobus).

Chvíli jsem zvažovala, zda je nepověřit tichým odsunem a nevyužít krátké ranní volno k pozdnímu vstávání. Nicméně čtyřnožec vstává pravidelně ve stejnou hodinu a svoji procházku nárokuje. Nadto je značně diskutabilní, zda by byli potomci schopni dům opustit tiše.

Nakonec jsem absolvovala ranní rituály v nezměněné podobě s několika doplňujícími dotazy vyprovodila děti. Následující "volnou" hodinu jsem statečně uklízela, než maxipes hlubokým štěkotem oznámil příchozího.

Pán se zájmem prohlédl obsah venkovní skříňky s elektroměrem označené rudým bleskem, (který na mě má účinek přibližně stejný jako značka pro radiaci). Následně ve dvoře příslušné vyfotil panely a optal se na umístění měniče. Po mírném zaváhání  jsme společně vyrazili do sklepa, kde je umístěno veškeré přísušenství, v jehož názvosloví se nedokážu dobře zorientovat.

Na moji důraznou žádost manžel v přední části suterénu, kde jsou umístěny baterie a "zbytek", se synovou pomocí předem úspěšně uklidil. Nepředpokládám, že bychom se k jističi chtěli proplétat přes prázdné třistalitrové akvárium ozdobené komínkem prázdných banánových beden kolem přepravek s uskladněnými bramborami.

Odborník pořídil opět fotodokumentaci, načež odvážně prohlásil, že mám zařízení zapnout. Zaskočena jsem přiznala, že to neumím. Na bateriích ležel návod, což byla jedna možná záchrana. Druhá možnost byla telefonovat manželovi, což slabý signál ve sklepě a absence mobilu poněkud ztěžovaly. Třetí možnost, kterou jsem navrhla, bylo, že to společně nějak zvládneme.

S návodem v ruce a mírnou navigací jsem nakonec všechna tři zařízení uvedla do chodu. U posledního jsem podle instrukce zabrala více, až jsem měla strach, že mi příslušný kus plastu zůstane v ruce. Na blikající panely jsem se pak chvíli zálibně dívala.

Evidentně jsme to provedli správně, pročež se pán - s fotodokumentací sklepní diskotéky - vypravil před dům vyměnit elektroměr. Ujistil mě, že až bude hotov, zazvoní.

Sešívala jsem právě upletený svetr, když jsem byla smluveným signálem přivolána k skřínce s bleskem. Odkývla jsem informaci, že se jedná o zařízení dočasné, neb ta správná se vozí v kontejneru kdesi na moři. Odkývala jsem i údaje, které je možné ze zařízení odečíst, ač jsem ze tří položek rozuměla jen jedné... A podepsala protokol.

Choť mi mimo chabých instrukcí předal dvě vytištěná vyhotovení téhož protokolu, přesto jsem jej raději dvakrát kontrolovala. Po opakovaném ujištění odborníka, že jiné "lejstro" se zkrátka nevystavuje, jsem uvěřila. Vzhledem k nutnosti doložit jej k dotaci by to v opačném případě byl dost problém.

Do kanceláře jsem odjížděla z vítězoslavným pocitem, že jsme to zvládli.  A tento slunečný podzimní den si budu navždy pamatovat jako ten, kdy jsem - navzdory respektu k elektrickým zařízením - zprovoznila elektrárnu.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 26.9.2022 12:00 | karma článku: 14,28 | přečteno: 267x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 12,85 | Přečteno: 191x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,00 | Přečteno: 347x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 317x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Prodej bytu 3+1 o celkové výměře 67m2
Prodej bytu 3+1 o celkové výměře 67m2

Sportovní, Moravská Třebová - Předměstí, okres Svitavy
2 500 000 Kč

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik