Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCLIX.

Příznivé teploty babího léta doprovázené dešti způsobily v lese bujarý růst, což ve mě probudilo zcela nečekanou houbařskou vášeň.

Jako obvykle jsme o víkendu kolem šesté hodiny ranní namířili se čtyřnožcem k lesu. Maxipes jevil nadšení od chvíle, kdy jsem mu na dvoře připnula vodítko, (enthusiasmus pochopitelně znásobil při jeho opětovném odepnutí mimo civilizaci).

S nohama v nepromokavých pohorkách jsem si užívala probouzející se den a řešila hluboké filozofické otázky; přesně do chvíle, než jsem zakopla o první suchohřib. Původní plán sebrat nález do ruky jsem musela záhy přehodnotit. Rozhlédla jsem se v marné naději na výskyt vzrostlého lopuchu; po krátkém zaváhání jsem obětovala vestu, kterou jsem během standardní venčící vycházky zcela zaplnila.

V prvnotním nadšení jsem toho dne vařila houbovou omáčku s knedlíkem a houbovou polévku; přebytky nakrájených houbiček podusila a uložila do mrazáku na horší časy, (které nepochybně nastanou). Rodina změnu v jídelníčku přijala s povděkem.

Příštího dne ráno lilo, přesto jsme opět zamířili s k lesu. Tentokrát jsem se vybavila plátěnou taškou a deštníkem, z neznámých důvodů jsem doma zapomněla nůž. Usilovný liják ustal přibližně ve chvíli, kdy jsme dosáhli prvních stromů. To mě zachránilo, jelikož rozpětí dešníku znemožňovalo průchod mezi stromy. I tak mi po většinu času překážel.

Jakkoli jsme se psem absolvovali shodnou trasu pouze v mírně prodloužené variantě, tašku jsem rychle zaplnila. Podařilo se mi najít i dvě místa s hojným výskytem pravých hřibů. Pod vlivem úspěchu včerejšího oběda jsem chamtivě sebrala i menší bedle na rychlou večeři, (která později rovněž vzbudila překvapivě pozitivní ohlas).

Ke čtyrnožci směřovala smělá výzva, že může místo tahání větví v zemi vyhledávat lanýže - tuto ale velkomyslně ignoroval.

Pro další víkend jsem se na venčení vybavila látkovou taškou i nožem, neb houby nalézám i v případě, že je nehledám. Vyráželi jsme trochu pozdějí, pročež u lesa stály už dvě auta a mezi stromy se pomalu pohybovalo několik postav s košíky. Věrná osvědčeným postupům, držela jsem se cesty. Pes o houbaře projevoval mírný zájem, ale poměrně ochotně uposlechl a nesnažil se je přivítat ani zaplašit.

Při nědělním výletu jsem již žádné houby domů přinést netoužila, (sušící se houby překážely v půlce kuchyně a místa v mrazáku se významně nedostávalo). Pro jistotu jsem tašku s nechtěnými nálezy vnutila kamarádce. Tato při sběru předvedla zajímavou inovaci, když babky odborně stříhala zahradnickými nůžkami.

Čtyřnožec bohužel nádále neprojevil k hledání vzácných hub pražádný talent.

V nadšené houbové atmosféře mi ani nevadilo, že ruce hnědé od zpracovávání hřibů o víkendech na významnou část dne ukrývám do pracovních rukavic za účelem nekonečných prací na půdě. A ačkoli jsem při krájení cibule slzela Izover, cítila jsem cosi jako spokojenost.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 12.9.2022 12:00 | karma článku: 15,72 | přečteno: 344x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,26 | Přečteno: 246x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,22 | Přečteno: 207x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,41 | Přečteno: 214x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,11 | Přečteno: 281x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 372x | Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Zmatky kolem přijímaček: část škol dala špatné pořadí, Cermat se snaží o opravu

13. května 2024  18:21,  aktualizováno  19:53

Některé střední školy daly státní organizaci Cermat špatné pořadí uchazečů o studium, sdělil v...

Půjde Severní Irsko svou cestou? Soud tam odmítl britský imigrační zákon

13. května 2024  19:52

Některé části britského imigračního zákona nelze v Severním Irsku uplatňovat. Rozhodl o tom vrchní...

Klíčový svědek: Platil jsem, aby o Trumpovi nevycházely negativní zprávy

13. května 2024  18:16,  aktualizováno  19:27

Někdejší právník amerického exprezidenta Donalda Trumpa Michael Cohen u soudu vypověděl, že v roce...

Slibovala, že rozvod nic nezmění. Přesto Melinda Gatesová v čele nadace skončí

13. května 2024  19:23

Z pozice spolupředsedkyně Nadace Billa a Melindy Gatesových odchází Melinda Gatesová, v pondělí to...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 512
  • Celková karma 12,91
  • Průměrná čtenost 311x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik