kOmický blog CCCLI.

Společenský život nesmí o dovolené zaostávat, naopak je třeba příležitosti využít a případně vlastní vytvořit.

Dovoleno na chatě jsme začali jsme poněkud nespolečensky - odjezdem hostitelky. Zůstala s námi neteř s kamarádem a synovec, nicméně na přilehlých chatách se vyskytovalo početné příbuzenstvo, které jsem většinou rok neviděla, takže jsme sociální frustraci nepodléhali.

Prvním družným počinem byla oslava maminčina svátku. Její úvod jsem netaktně trávila pod verandou, na které se širší rodina bavila; a to kucháním ryb. V rámci urychlení procesu se mi vydali dva příbuzní pomoci, pročež jsem záhy mohla odstranit z těla šupiny a předat oslavenkyni dar.

Další společenská záležitost proběhla s ročním zpožděním. Ač jsem kamarádovi přislíbila návštěvu na vranovské pláži, na realizaci v loňském roce - při našem čtyrdenním pobytu za extrémně neletního počasí - nedošlo. Náprava byla naprosto nezbytná.

Jedním telefonátem jsem prověřila situaci a v dámské sestavě - navrátivší se sestra, neteř a já - jsme odpoledne vyrazily. Nejdříve jsme náš lesní zjev vylepšily ve stánku se šperky z Bali, kde prodávala synovcova spolužačka, posléze se přesunuly na zahrádku hotelu konzumovat víno jižních sousedů. Pan majitel se nám v rámci možností věnoval, prokládaje svoji přítomnost průběžným řešením aktuálně vznikajících problémů. Jeho historky z dob dávných i nedávných byly nezapomenutelné.

Snahu zavčas odjet nám zmařil pozdně odpolední intenzivní déšť, během kterého neteř odběhla zakoupit pizzu k večeři pro své sourozence a bratrance. Po dešti se nečekaně rozjela zábava, značně podpořená nově příchozím - našim "adoptivním bratrem", kterého jsme patnáct let neviděly. (Adoptoval se sám před třemi desetiletími, když našemu otci začal spolu s námi říkat "taťuldo.)

Později se pan majitel jal osobně řešit i obsah našich sklenic a osobní komfort. Oděné do zapůjčených svršků jsme za "bratrova" kytarového doprovodu pěly písně, u kterých jsem často netušila, že znám text. Pouze komplimenty pánů o našem nezměněném vzhledu bereme s rezervou - ovlivněné pozdní hodinou a vetchým zrakem jejich autorů.

Pod vlivem intenzivní nostalgie jsme mlhavě naplánovali, že setkání - snad podpořené více účastníky - zopakujeme. K chatě jsme silně podchlazené a mírně ovíněné doveslovaly kolem půlnoci, což nám její hladoví obyvatelé následující den trochu vyčítali. Byli však umlčeni pizzou k snídani. Synkovi jsem při výtkách pro jistotu předhodila jeho vlastní slova, že nemusím pořád všechno řešit.

V závěru týdne se ohlásil k návštěvě druhý "adoptivní bratr", který trávil víkend ve společnosti nové přítelkyně a řady nevlastních dětí a psů na chatě v blízkém dosahu. (Tento nás prohlásil sestrami v Ostružné před přibližně deseti lety na společné vzpomínkové lyžařské výpravě.)

Tříčlenná smečka psů naštěstí nejevila zájem sežrat dvě místní čivavy, jakkoli měla silnou váhovou převahu. V průběhu návštěvy se žádné dítě neutopilo, což bylo téměř překvapující. Stejně nečekané bylo, že navzdory jejich hlučným vodním hrátkám syn vytáhl ve shodném čase z vody kapra úctyhodné míry.

Děti jsme nahnali na společné focení, pročež máme několikanásobně zdokumentovanou nejen velkou rybu, ale i většinu dětí a psů. K radosti příttomných byla kapříkovi udělena svoboda, pročež při návštěvě padla jen dvě balení sušenek, trocha vína a rumu, (kterým jsme se sestrou připily ještě i po odchodu návštěvy na novou známost našeho "bratra").

Ačkoli místní společenský život dávno nedosahuje legendární intenzity z dob nejvyššího rozmachu, jsem za příbuzné, kamarády, vzpomínky i zážitky vděčná. A - na chatě především - stále cítím, že nás z výšek nebeských sleduje tatínek. Snad zpíval s námi.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 8.8.2022 18:08 | karma článku: 13,02 | přečteno: 232x

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,73 | Přečteno: 248x | Ona

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 362x | Ona

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 518x | Ona

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Muž násilím vnikl do školy v Litvínově. Policie ho našla v obchodě, kde kradl

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  9:52

Několik policejních hlídek včetně psovoda a speciální pořádkové jednotky zasahuje u gymnázia v...

Poslanci rozhodují o omezení prodeje zemědělské půdy cizincům ze třetích zemí

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  9:40

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schvaluje Sněmovna. Schválí ji patrně v mírnější...

Záhadný předmět na noční obloze překvapil fotografy čekající na polární záři

3. května 2024  9:26

Záhadné těleso na obloze překvapilo v úterý večer mnoho fotoamatérů, kteří hleděli k nebi v...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 9:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.