kOmický blog CCCXXXXI.

24. 06. 2022 5:22:28
Vyčerpání nebo možná letní slunovarat mě přiměl bilancovat. Diagnostikovala jsem si syndrom vyhoření a zahájila s ním boj.

Pro začátek jsme oznámila manželovi, že pro zachování duševního zdraví musím zvolnit a potřebuji pomoc s výchovou dětí a domácími pracemi. Oznámení mělo spíše terapeutický účinek, realisticky neočekávám, že mi opravdu pomůžou. Následně jsem navštívila homeopatku. Tím boj skončil. V den, kdy jsem si domů přinesla několik zázračných lahviček, odjížděl milý choť služebně na Slovnesko.

Nákup k zaplnění prázdné lednice i spižírny jsem objednala on-line. Elektronicky jsem také s nečekanou úlevou zjistila, že záruční doba stanového přístřešku, kterému se jeden segment stanové tyče nepochopitelně podélně samovolně rozštípnul, vypší až za dva dny.

Odpoledne jsem naložila nejmladšího potomka u babičky, přičemž jsem mimochodem vyfasovala pytlík třešní a květináč s kytkou k vysazení do zahrady. Jen jsme nestihli ve stánku koupit plyšáka - pročež si potomek vyptal peníze, aby následujícího dne přinesl domů Sonica.

Doma jsem po nezbytném vítání se psem zapnula pračku a myčku, připravila jídlo a vyrazila do zahrady na jahody. Překvapivě na záhonu jich bylo méně než lesních u plotu. Sklizeň letošní úrody višní zabrala pět minut. Bylina neznámého jména byla vysazena ke skalce a prolita kyblíkem s vodou. Závlahu ostatních rostlin jsem velkomyslně ponechala na jiných.

V záři zapadajícího slunce jsem venku zašívala vnitřní ložnici stanu, asistoval mi u toho pes (a nakonec málem zežral špulku nitě i s jehlou). Vnější plášť s poškozeným tunýlkem na provlékání tyčky jsem opravovala doma a mnohem později - vybavena čelovkou, abych na tmavý povrch lépe viděla.

Pověšené prádlo umožnilo přesun k vypeckování višní. Vytvořila jednu skledničku rumového kompotu - víc úroda neposkytla. S asistencí nejmladšího člena rodiny jsem vypeckovala i darované třešně a - již bez asistenta - upekla bublaninu k snídani.

Vygumovala a slepila jsem tři učebnice, aby je synek mohl odevzdat. (Mimochodem asi jsem lepila málo, druhý den je donesl opět domů.) Vyrobila jsem dětem jahodový shake, domluvila synovi brigádu a uložila jeho mladšího bratra. Po přípravě oblečení na běžecký závod a přístřešku na reklamaci jsem jen otevřela myčku a pár stránkách zavřela knihu.

Poslední krátká myšlenka před usnutím byla, že přesně tahle to vypadat nemělo.

Nepoučitelná je mé druhé jméno - hned druhý den zdolala večerní pětikilometrovou běžeckou trať, přerovnala všechno oblečení nejmladšímu dítěti, pro absenci dcery vyvenčila psa, sebrala a složila prádlo, uklidila stan a další připomínky kempování... a odpadla s vědomím, že jsem bronzová veteránka.

Autor: Jana Kozubíková | pátek 24.6.2022 5:22 | karma článku: 13.57 | přečteno: 298x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.74 | Přečteno: 180 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.79 | Přečteno: 266 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.47 | Přečteno: 403 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.74 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.21 | Přečteno: 9222 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.43 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...