Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCXXVI.

"Běhej lesy" je adekvátní výzva pro někoho, kdo bydlí v malé obci na kopci obklopen přírodním parkem Bobrava - jiné možnosti totiž nemá.

Běhej lesy je ovšem i seriál běžeckých závodů pořádaných na různých místech naší kouzelné země. Pod mírným tlakem nadšených kamarádů jsem se na první závod přihlásila. Nezastírám, že převýšení na trati nedosahující ani 30 metrů sehrálo v mém rozhodování významnou roli. Hlavní osobní výzvou byla čtrnáctikilometrová trať.

Jak už to bývá, každý dokonalý plán při aplikaci selže - obvykle na lidském faktoru. Kamarád přihlášený na stejnou vzdálenost si neplánovaně obstaral ošklivý zápal plic, do jehož následné rekonvalescence běžecké výkony příliš nezapadaly. Zůstali jsme jen dva, navíc s odlišnou délkou trati.

S nezadržitelně se blížícím termínem byl vlažně zahájen trénink. Tři rána velikonočního víkendu jsem za nezveřejnitelného tempa poznávala krásy Vysočiny z nepříliš frekventované asfaltové silnice (neb lesní cesty byly mokré a příkré). Mimo posílení fyzické kondice jsem běh využívala k poznávání místní fauny a flóry a sledování vývoje instalace poctivé doškové střechy.

V den konání "jasnou favoritku" na závod doprovázela početná rodina včetně psa, pouze nejstarší potomek upřednostnil společnost kamarádů rybářů. Organizaci závodů nutno pochválit, což bohužel nelze říci o chování našeho čtyrnožce v přítomnosti davů závodníků a jejich průvodců se dvěma až čtyřmi končetinami. Dcera byla zaměstnána udržováním uctivé vzdálenosti domácího mazlíka od ostatních přítomných, manžel dokumentací a konzumací, nejmladší potomek se bavil opakovaným vznášením dotazů, zda večer stihneme slíbené kino.

Kamarád zdolávající dvaadvacetikilometrovou vzdálenost startoval od dvacet minut dříve. Poradil mi odložit přebytečné vrstvy oděvu, za což jsem mu byla - orosena po prvních kilometrech - vděčna. Doporučil též zakoupit tvárný kelímek, do kterého pořadatelé na trati ochotně nalili vodu či iontový nápoj. Od první zastávky jsem měla ulepenou půlku obličeje a obávala se útoku bodavého hmyzu. (Další občerstvovací stanicí jsem pouze proběhla.)

Před startem moderátor vyzdvihoval výhody druhé vlny startujících, zejména jedinečnou možnost dobíhat závodníky z vlny předchozí. Synka viditelně zklamalo pragmatické sdělení, že nikoho určitě nedoběhu; pravděpodobně v obavě o večerní kulturní program. Zmýlila jsem se. I obavy, že na trati zabloudím, se ukázaly jako liché. Z početné skupiny běžců bylo nemožné se vymanit, jakkoli se překvapivě našli i jedinci s tempem pomalejším.

Rodina mě podpořila nejen u startu, ale i na osmém kilometru. Už zde jsem halekala, že kino určitě stíháme. Na jedenáctém kilometru jsem mávala kamarádům, kteří výlet do Lednice spojili s podporou našich sportovních výkonů. To už jsem měla zaběhnutý "osobák" na 10 km.

V cíli jsem sice neprotrhávala plochou hrudí cílovou pásku, ales výkonem jsem byla spokojena. Chytré hodinky - kvůli kterým jsem musela doběhnut pár metrů za cíl - předvedly digitální ohňostroj. Překvapivě mě však nevítala rodina. Polila jsem se dalším nápojem, umyla si obličej a ruce... a potkala kamaráda, který právě doběhl dlouhou trať. Litovala jsem, že jsem batoh i telefon neumístila do úschovny, ale svěřila manželovi. Po půlhodině se choť objevil a vytvořil společnou fotku vyčerpaných, leč šťastných sportovců.

Při návratu jsem se na sedadle spolujezdce převlékla a zhltla svačinu. Doma mi dcera poněkud nepochopitelně obsadila koupelnu. Příliš času do začátku odpoledního promítání nezbývalo, pročež jsme pylnule se synkem pokračovali na promítání filmu Ježek Sonic II. V kině, kde seděli 4 dospělí a 40 dětí, na mě dolehla mírná únava (navzdory konzumaci Coca coly a poc-cornu). 

Ze závodů mi zůstalo startovní číslo, účastnická medaile, zhmožděný prst (svědčící o nevhodné obuvi) a bláznivá myšlenka, že příště zkusím uběhnout půlmaraton.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | sobota 30.4.2022 6:07 | karma článku: 14,56 | přečteno: 280x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 10,57 | Přečteno: 210x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 12,59 | Přečteno: 195x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,09 | Přečteno: 208x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,10 | Přečteno: 280x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 370x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Chlapec zavřel chůvu na balkoně, nechtěl do školky. Ženu vysvobodili strážníci

10. května 2024  12:29

Kuriózní případ zaměstnal strážníky v Táboře. Přivolali je k jednomu panelovému domu, kde chlapec...

Fischer, který dvakrát neúspěšně kandidoval na Hrad, zkusí Senát za TOP 09

10. května 2024  11:58

Pavel Fischer se rozhodl kandidovat do Senátu za TOP 09. Dosud nezařazený senátor, který dvakrát...

Izrael v Rafáhu chystá jen menší operace. Nechce dál dráždit Bidena

10. května 2024  11:57

Izrael plánuje v částech města Rafáh na jihu Pásma Gazy provést několik oddělených vojenských...

Okamura předčítal Trumpův projev a na obstrukce dorazil i hokejový králík Bob

10. května 2024  5:43,  aktualizováno  11:39

Přímý přenos Do parlamentu, na bitvu o korespondenční volbu, dorazil i maskot hokejového šampionát, králík Bob v...

  • Počet článků 512
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 311x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik