Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCXIX.

Příležitostné plánování osobního volna se obvykle setkává s vlažným úspěchem. Zaznamenávám ale (dosud mírný) posun k lepšímu.

Již jsem pochopila, že nemá smysl na hodinový relax k masérovi přiběhnout a bezprostředně po něm prchat dále. Též jsem si empiricky dokázala, že drahým chotěm vytrvale intenzivně plánované společensko-turistické akce neabsorbují nahromaděný stres, pokud před odchodem a po návratu stíham vše, co bych běžně zdolávala celý den. Výsledkem byla vytrvale uštvaná ženská, (která navíc chodí na výlety s otiskem hydroizolace ve vlasech).

Manželovo sdělení o nutnosti zbourat o víkendu komín, aby uvolnil místo fotovoltaickým panelům, jsem se marně pokoušela ignorovat. Likvidaci nefunkčního pozůstaku původní stavby jsem (neúspěšně) navrhovala před rokem při zahájení rekonstrukce místnosti, ze které ubíral prostor. Nyní vzešel impulz z jiné strany.

Jako poslušná žena jsem v sobotu ráno v montérkách na půdě odebírala odstraněný materiál, zatímco muž statečně balancoval na střeše (a výrostci schopní činnost případně zastat spali). Kupodivu jsem úspěšně uhýbala příležitostně padajícím kusům cihel a ze střechy nespadl vratký komín ani manžel.

Osudným se mi stal průběžný průzkum pokladů půdy. Nález keramické nádoby mě nepochopitelně rozradostnil natolik, že jsem při návratu k původní aktivitě přehlédla příčný trámek. Jeho blízké setkání s mým čelem vykouzlilo obdivuhodnou bouli a překvapivou žaludeční nevolnost. (Přesto jsem u manželových nohou vytrvala až do rozebrání zdiva pod úroveň střechy.)

Původní záměr pomoci dětem s přípravou obědu jsem byla nucena přehodnotit. Po mém dlouhém neúspěšném hledání chybějícího komponentu kuchyňského robotu jej nejstarší potomek identifikoval mezi příslušenstvím již připraveným. Zaznělo stručné konstatování: "Maminko, ty jsi opravdu unavená".

Příprava bramboráků byla poté přenechána mladší generaci a unavená paní ulehla s obkladem na čele. Na dálku udílené rady o přiměřeném množství soli a koření vedly sice k jejich poněkud mdlé chuti, ale zkušenost bude pro potomstvo jistě cenná.

Pod vlivem mírného otřesu mozku a s manželovou podporou jsem zcela přehodnotila program na neděli. Již s vybarevnou modřinou překrytou khaki kšiltovkou jsem strávila většinu dne se synky a čtyřnožcem u vody předstírajíc rybaření.

Starší ze synů bývá u vody šťastný téměř vždy. Mladší se zde také dokázal smysluplně zabavit, přičemž mu tvář oslňovalo slunce (nikoli monitor). A já po dlouhé době měla pocit, že se mi podařilo před tlakem neustále se řetězích povinností na chvlíli opravdu uniknout.

Šupináče jsem neulovila, přesto den hodnotím veskrze pozitivně. První letoší rybářskou vycházku (zpestřenou kontrolou porybného) jsem doplnila procházku s Maxipsem zakončenou orosenou Plzničkou s přáteli. Upletla jsem kus svetru a tělu vytvořila trochu vitamínu D.

Účinky úderu do hlavy tak mohu - dosti překvapivě - hodnotit jako pozitivní.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | středa 30.3.2022 12:00 | karma článku: 16,90 | přečteno: 332x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 6,06 | Přečteno: 88x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 185x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,93 | Přečteno: 270x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,55 | Přečteno: 219x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,43 | Přečteno: 219x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,52
  • Průměrná čtenost 309x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik