Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCCIII.

Věta z oblíbeného animovaného filmu: "Myslíš, že na všechno stačíš..., ale nestačíš, Nemo!" mi často zní mozkovnou - byť v podobě mírně pozměněné.

Nezbytné uvádění úředních dokumentů do souladu s faktickým stavem po změně trvalého pobytu pokračovalo s mladší většinou našeho potomstva. On-line objednací systém nenabízel mnoho termínů, pročež jsem zajásala nad dvěma časově navazujícími pro dvě osoby v obodobí mezi svátky.

Pro neschopnost být jako zákonný zástupce přítomna ve dvou kabinkách současně, požádala jsem výjimečně o součinnost drahého chotě a tajně doufala, že stihnu požádat i o výměnu vlastních dokladů, kterým překvapivě končí desetiletá platnost.

Původní domluvu s dětmi, že za mnou jedním z nemnoha spojů dorazí do kanceláře, otec během dne anuloval a nasměroval je do obchodního centra sousedícího s úřadem za účelem výměny ochranného skla dceřina telefonu. Logistiku lehce zpestřila babička oprávněně se dožadující navrácení knihy, kterou dětem zapůjčila z knihovny.

Naplánovala jsem přesun MHD, který jsem krátce přerušila návštěvou rybářských potřeb. Prodavače udivil můj outfit sestávající z úpletových šatů a kabátu natolik, že jej jako nedostatečný v pětistupňovém mrazu hlasitě komentoval. Zakoupené červy a žížaly jsem umístila do kabelky vedle rodných listů a doufala, že neopustí krabičku.

Před úřadem jsem pět minut před objednaným časem zahlédla babičku čekající na autobus, které mě informovala, že "teď šli dovnitř". Orientaci v budově jsem natrénovala při předchozí návštěvě, pročež jsem v příšlušné čekárně stanula téměř okamžitě.

Na židličkách seděl synek a dcera, manželův hlas se ozýval z jedné z kabin. Tím byl původní plán svěřit mu jedno z dětí s příslušnými objednacími kódy a osobními doklady zcela zmařen. Odevzdaně jsem použila náhodně jedno čtyřčíslí a jala se vyřizovat občanský průkaz nejmladšímu z dětí v naději, že si jej později k vyřízení pasu převezme otec.

Paní za skleněnou přepážkou nebyla sice nejpříjemnější, nicméně její chování lze označit za korektní. Když mi (ručně) vypisovala variabilní symbol pro úhradu správního poplatku, zmínila jsem, že budu stejný doklad žádat i pro dceru. Se dvěma čtverečky papíru s evidentně mnohokrát kopírovaným předtiskem jsem po chvíli vyrazila k platebnímu automatu.

Po návratu jsem absolvovala sérii pokynů (kdy navštívit a opustit kabinku a kdy kontrolovat a podepisovat žádosti) se synkem, který si za účelem focení neustále přihlazoval vlasy na čele v duchu okouzlujícího účesu krále Kazisvěta.

Při střídání potomků se vynořil z vedlejší kabinky manžel, kterému jsem se pokusila vnutit synovi doklady a úkol vyřídit mu pas. Dceři jsem zapůjčila hřeben, aby na občanském průkazy vypadala hezky a společně jsme proceduru focení, opouštění, navracení a podepisování absolvovaly společně. Ve volné chvíli mě informovala, že sklo na telefonu bohužel vyměněné nemá.

Během občasné přítmnosti v kyslíkuprosté kabině jsem zachytila komunikaci úřednic, které zjistily, že v jiné kabince sedí (nyní s otcem) stejné dítě. Vnitřeně si předaly úkol, pročež dceru u mě opět nahadil syn. Manžel zjevně zmatený novou situací na moje prosby o dodání rodného listu a starého pasu reagoval velmi pomalu, pročež jsem začala ztrácet trpělivost.

V kabince jsem rezignovaně pronesla, že i já potřebuji požádat o nový pas. Dáma za sklem - vzhledem k blížícímu se konci pracovní doby rovněž rezignovaně - vypsala další variabilní symbol a vyslala mě opět uhradit správní poplatky. V mezidobí s naším nejmladším dítkem vytvořila novou sadu fotografií a otisků prstů.

Nemaje hřeben, vystřídala ho na židličce ztrhaná matka bez viditelných známek líčení, která již absolutně nejevila zájem dosáhnout na pasové fotografii přijatelný výraz. Po čtyřiceti minutách jsem měla vyřízené dva cestovní a dva osobní doklady (a nervy). Myšlenku požádat ještě v jiné kanceláři o nový řidičák a rybářský lístek jsem zcela zavrhla.

Úřad jsme opouštěli v doprovodu drahého chotě, rozradostněného skutečností, že si požádal o nový průkaz totožnosti. A já si nemohla vybavit, proč jsem se původně jeho pomoci dožadovala.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Kozubíková | úterý 28.12.2021 12:00 | karma článku: 14,46 | přečteno: 320x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 9,30 | Přečteno: 123x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,05 | Přečteno: 265x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 367x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 324x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 376x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

V Česku byla opět vidět polární záře. Objevit se může i v dalších dnech

6. května 2024  12:08

V noci na pondělí bylo možné z Česka sledovat polární záři. Nejjasnější byla po půlnoci a poté...

Sražení ženy a vnuček autem má druhou oběť, v nemocnici zemřelo jedno z dětí

6. května 2024  12:02

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18,  aktualizováno  11:36

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 510
  • Celková karma 12,69
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik