Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCLXXX.

Trénink na letošní běžecké závody byl pojat velmi neotřele. Rychlost i vytrvalost jsem trénovala především při rodičovských povinnostech spojených se zahájením školního roku.

V maratonu plateb za družinu, obědy a školní pomůcky provázeném zběsilým sháněním sešitů nejrůznějšího číselného označení a obalů neexistujících velikostí jsem poněkud zapomněla na odsunutý termín Olympijského běhu. Matně jsem si vybavovala pouze fakt, že byl přesunut z června na září.

O to větší bylo moje zděšení, když jsem po konzultaci s Googlem zjistila, že nerozvážně přihlášenou "desítku" běžím za týden. Ochotným pracovníkům rehabilitací, kam dosud docházím s bolavými zády, jsem tuto novinku raději zatajila. Ač jsem nedávno narazila na článek o možných aktivtách pro podobné pacienty, který běh překvapivě doporučoval. I kamarád doktor propaguje běh jako všelék na většinu bolestí; jakkoli je veterinář.

Bolavým bedrům navzdory jsem o víkendu navlékla kompresní podkolenky a (ke zklamání našeho čtyřnožce) vyrazila sama k lesu. Zdolala jsem celou osobní cvičnou asfaltovou trasu - necelých 8 km málo frekventované silnice - abych ověřila, že tento pohybový stereotyp tělo nezapomnělo.

Zbytek času do závodu jsem strávila sice v poklusu, bohužel spíše obrazném. O víkendu jsme pro zpestření uspořádali synkovi oslavu narozenin. Po odeznění žlučníkového záchvatu jsem se vrátila ke shánění sešitů, vyzvedávání dětí a péči o rodinu (vyjma absentujícího manžela služebně mimo domov).

V den konání závodu jsem vyrazila na určené místo individuální dopravou, abych v koloně strávila přibližně stejnou dobu, jako by trvalo dojít pěšky. (Alespoň jsem se řádně rozehřála.) Vybavena startovním číslem jsem vyrazila k blízkému golfovému hřišti, abych políbila manžela navrátivšího se z cest při tréninku patování.

Před startem jsem zvědavě obhlížela účastníky, přičemž dobrou polovinu z nich bych za atlety na první pohled nikdy nepovažovala. Po vyběhnutí se rychle ukázalo, že i nenápadné postavičky dokáží podat nečekaný výkon (a předvést velmi neotřelý styl). I já byla stržena davem k rekordnímu mezičasu na prvních dvou kilometrech, pročež jsem se záhy donutila mírně přibrzdit. Ke konci první pětky nás předběhli nejrychlejší účastníci dobíhající druhé kolo.

I druhé kolo bylo poměrně společenské - neustále mi někdo dýchal na záda. U jednoho účastníka jsem vážně přemýšlela, zda mu dokážu poskytnout první pomoc, pokud jeho přerývaný dech ustane. Nakonec mě předběhl oplácaný mladík a obavy rozptýlil. V cíli mi pak jakási drobná ženuška děkovala, že jsem ji celou dobu "táhla". Pochopitelně mě na posledních metrech předběhla. 

Cíl jsem proběhla v čase vyhlašování, pročež jsem mohla obdivovat časy vítězů (zcela mimo mé možnosti). Největší obdiv má rozhodně vítězka dámské desítky, která na stupně vítězů vystoupala s jedním dítkem v náruči a druhým batoletem za ruku. 

Sama jsem byla s výkonem spokojená. Olympijský běh jsem navzdory absenci tréninku uběhla v báječném čase, jakkoli umístění v celkovém pořadí závratné není. Osobák to každopádně byl.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 11.9.2021 6:06 | karma článku: 14,85 | přečteno: 294x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,45 | Přečteno: 242x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 360x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 518x | Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,79
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik