kOmický blog CCLXXX.

11. 09. 2021 6:06:06
Trénink na letošní běžecké závody byl pojat velmi neotřele. Rychlost i vytrvalost jsem trénovala především při rodičovských povinnostech spojených se zahájením školního roku.

V maratonu plateb za družinu, obědy a školní pomůcky provázeném zběsilým sháněním sešitů nejrůznějšího číselného označení a obalů neexistujících velikostí jsem poněkud zapomněla na odsunutý termín Olympijského běhu. Matně jsem si vybavovala pouze fakt, že byl přesunut z června na září.

O to větší bylo moje zděšení, když jsem po konzultaci s Googlem zjistila, že nerozvážně přihlášenou "desítku" běžím za týden. Ochotným pracovníkům rehabilitací, kam dosud docházím s bolavými zády, jsem tuto novinku raději zatajila. Ač jsem nedávno narazila na článek o možných aktivtách pro podobné pacienty, který běh překvapivě doporučoval. I kamarád doktor propaguje běh jako všelék na většinu bolestí; jakkoli je veterinář.

Bolavým bedrům navzdory jsem o víkendu navlékla kompresní podkolenky a (ke zklamání našeho čtyřnožce) vyrazila sama k lesu. Zdolala jsem celou osobní cvičnou asfaltovou trasu - necelých 8 km málo frekventované silnice - abych ověřila, že tento pohybový stereotyp tělo nezapomnělo.

Zbytek času do závodu jsem strávila sice v poklusu, bohužel spíše obrazném. O víkendu jsme pro zpestření uspořádali synkovi oslavu narozenin. Po odeznění žlučníkového záchvatu jsem se vrátila ke shánění sešitů, vyzvedávání dětí a péči o rodinu (vyjma absentujícího manžela služebně mimo domov).

V den konání závodu jsem vyrazila na určené místo individuální dopravou, abych v koloně strávila přibližně stejnou dobu, jako by trvalo dojít pěšky. (Alespoň jsem se řádně rozehřála.) Vybavena startovním číslem jsem vyrazila k blízkému golfovému hřišti, abych políbila manžela navrátivšího se z cest při tréninku patování.

Před startem jsem zvědavě obhlížela účastníky, přičemž dobrou polovinu z nich bych za atlety na první pohled nikdy nepovažovala. Po vyběhnutí se rychle ukázalo, že i nenápadné postavičky dokáží podat nečekaný výkon (a předvést velmi neotřelý styl). I já byla stržena davem k rekordnímu mezičasu na prvních dvou kilometrech, pročež jsem se záhy donutila mírně přibrzdit. Ke konci první pětky nás předběhli nejrychlejší účastníci dobíhající druhé kolo.

I druhé kolo bylo poměrně společenské - neustále mi někdo dýchal na záda. U jednoho účastníka jsem vážně přemýšlela, zda mu dokážu poskytnout první pomoc, pokud jeho přerývaný dech ustane. Nakonec mě předběhl oplácaný mladík a obavy rozptýlil. V cíli mi pak jakási drobná ženuška děkovala, že jsem ji celou dobu "táhla". Pochopitelně mě na posledních metrech předběhla.

Cíl jsem proběhla v čase vyhlašování, pročež jsem mohla obdivovat časy vítězů (zcela mimo mé možnosti). Největší obdiv má rozhodně vítězka dámské desítky, která na stupně vítězů vystoupala s jedním dítkem v náruči a druhým batoletem za ruku.

Sama jsem byla s výkonem spokojená. Olympijský běh jsem navzdory absenci tréninku uběhla v báječném čase, jakkoli umístění v celkovém pořadí závratné není. Osobák to každopádně byl.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 11.9.2021 6:06 | karma článku: 14.85 | přečteno: 294x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 12.52 | Přečteno: 187 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.69 | Přečteno: 384 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.53 | Přečteno: 534 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.14 | Přečteno: 189 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9294 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.32 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...