kOmický blog CCLXIX.

1. 08. 2021 17:22:49
Bolest v zádech coby nevyhnutelný projev procesu stárnutí dosud odmítám přijmout, pročež jsem plna nadějí vkráčela do ordinace odborné lékařky.

Na rozdíl od nevrlého neurologa byla tato velmi sympatická. Na adresu mého opáleného obličeje zahájila konverzaci otázkou, kde jsme byli (a přiznané rehabilitační vysokohorské túry po Štýrsku nijak nekomentovala). Prošla předložené záznamy a optala se na subjektivní pocity. Největší váhu věnovala vlastnímu pozorování, pročež jsem se neobratně svlékla z šatů a bot a předvedla své prožitými lety, stavbou domu a dovolenou poznamenané tělo. Při zouvání páskových sandálků na nevysokém podpatku jsem se mírně rosila.

Po několika krocích, předklonech, úklonech, vzpaženích a upaženích jsem mohla klesnout na lůžko (vyšetřovací). Ulehnutí a obraty nepatřily na škálu příjemných pohybů, přesto mi hlavou probleskla myšlenka, proč obtěžuji lékařský personál, když se hýbat mohu. Dáma v bílém několika zkušenými pohyby zkontrolovala stav vzpřimovače a přilehlých svalových partií, aniž jsem bolestí vyskočila. Což hrozilo až po obratu na záda, kdy jsem z pod žeber obdržela informaci, že je možné mít bránici v křeči. O absolvované masérské rekvalifikaci jsem pomlčela.

Po bolavé chvíli pokusů o uvolnění jsem již oděna vyslechla relativně povzbudivý verdikt; navzdory kancelářské kariéře údajně netrpím řadou sandardních civilizačních neduhů. Pravděpodobně je dostatečně kompenzuje aktivní život pomocné stavební dělnice či amatérské zahradnice, což jsem raději nezmínila.

Ordinaci jsem opouštěla vyzbrojena dlohou zprávou, ke které přibyl rozpis rehabilitací zahrnující polovinu prázdnin. Zklamání nad bazénem mimo provoz mírně kompenzovaly předepsané návštěvy vířivky, přesto jsem se těšila především na cvičení, ve které vkládám nápravné naděje především.

První procedury připadly na pátek. Dámy v evidenci sršely vtipem - jedna žádala o peníze do automatu, domnělé gamblerství vyloučila přiznáním kofeinového absťáku. Druhá se dvakrát přeřekla, načež jsme společně usoudily, že parný pátek bude veselý den. Obě dámy měly před dovolenou, čímž se jistá nesoustředěnost vysvětlovala.

První výkonná rehabilitační síla mě ve dveřích tělocvičny nadšeně vyhodnotila jako sportovce, následně mi sebevědomí srazila upozorněním na jistou nesymetričnost postoje. Obří zrcadlo jí bohužel dávalo za pravdu. Do rozpisu jsem od ní dostala razítko, stejně jako na ultrazvuku.

Příští návštěvu jsem absolvovala se sympatickým mladíkem, kterého práce evidentně těšila. Učili jsme se dýchání posilující příčný břišní sval. Nápadně připomínalo komické lekce na posílení pánevního dna, kterými jsem si v zimě krátila lockdown. Zřejmě nepůsobím dojmem, že bych kdy cvičila jógu, soudě dle rozsahu poskytnutých teoretických informací. Na razítko to ale stačilo.

Ostudu jsem udělala pouze při hledání příslušného pracovníka před vstupem do vířivky, ačkoli na stěně visel jasný návod "hlaste se u bazénu". A díky síle vůle (a hlubokému dýchání) jsem se při další návštěvě vyhnula incidentu v evidenci, kde zvídavá pacientka zaměstnávala patnáct minut personál nemožnými dotazy, které můj čas na převléknutí zkrátily na 30 vteřin.

Po dvou týdnech rehabilitací a mírném ústupu bolesti jsem pojala báječnou myšlenku zlehka pracovat na zahradě. Otevřeně však přiznávám, že mi pracovní nadšení nevydrželo dlouho - pravděpodobně budu třeba pčed plným zápřahem v rehalbilitačním zařízení nasbírat ještě několik razítek

Autor: Jana Kozubíková | neděle 1.8.2021 17:22 | karma článku: 13.81 | přečteno: 388x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 112 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 185 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 219 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.83 | Přečteno: 112 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.57 | Přečteno: 8498 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 423 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 658 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 576 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.25 Průměrná čtenost 315

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...