Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCLVIII.

Při programování ženského mozku došlo k chybě způsobující nesmyslné očekávání, že se nám po delším odloučení vrátí domů miláček nikoli náš průměrný chlap.  

Rodinný manažer navrátivší se z Pripjati se opět ujal vlády a (únavě navzdory) naplánoval víkendový společenský i pracovní program, který jsem mu mírně narušila potřebou naočkovat štěněti poslední dávku a předat šanon s účetnictvím.

Navzdory intenzivnímu zásobování jarní vláhou jsme většinu soboty strávili s přáteli a nejmladším potomkem na brněnské šifrovací hře Stínadla. Manžel příliš neluštil, zato poměrně zdatně hledal v mapě. Minule jsme poznávání krás velkoměsta byli nuceni přerušit pro hlasité protesty přítomných dětí, tentokrát byla mise úspěšnější.

Opět jsme navštívili zákoutí, o jejichž existenci jsme dosud neměli tušení. Například kouzelnou dělnickou kolonii Písečník, kde jsme objevili i malou útulnou zahrádku s výdejním okénkem. Vystřídalo se na ní hned několik týmů hráčů - což byl pravděpodobně marketingový tah. Během našeho putování se překvapivě vyjasnilo; po úspěšném dosažení posledního stanoviště jsme se odměnili báječnou točenou zmrzlinou a ověšeni přebytečnými svršky vyrazili k domovu.

Změna počasí mi umožnila věnovat se zahradě a přeměnit další část členitéto terénu na poněkud holou skalku. Manžel opět prodléval v koupelně (v montérkách nikoli v županu), ačkoli plocha pokrytá obkladem nekoresponduje se strávenou dobou. K večeru jsem navrhla, že na hotovém podkladu připravím podezdívku pro desku s umyvadly, (kterou mě manžel úkoloval již před třemi týdny). Záměr mi nečekaně rozmluvil, neb si - znenadání - nebyl jist jeho konkrétním vnějším provedením. Nesměle jsem prosazovala obklad, neb se mi do blízkosti vodního zdroje zdál nejpraktičtější; leč záležitost zůstala nedořešena.

Následující den jsem nabídla, že nechám dopoledne muže položit posledních pár kachlí a odpoledne budu spárovat. Odvětil, že mám začít ráno, což jsem (po ranním běhu, vyprané pračce a upečené buchtě) učinila. Po půlhodině aplikace spárovací hmoty mě (sám stále v pyžamu) přišel zkontrolovat, aby mi tónem hodným komunikace s mentálně postiženým jedincem vyčetl, že to dělám blbě.

Unavena mimo jiné polovičatými informacemi a především uražena intonací jsem lehce rozrušeně poznamenala, že by bylo dobré mi podstatné informace sdělovat předem. Vzájemné pochopení jsme nenalezli. Krátkou vzrušenou komunikaci jsem uzavřela emotivním sdělením, že je choť neuvěřitelný sobec.

Nebohý muž naprosto nechápal, proč mám výhrady k jeho přístupu k výměně informamcí a že na mně vypjatý pracovní týden (okořeněný jeho cestou na Ukrajinu) zanechal následky. Pokud zvažoval poslat mě do rukou odborníka na duševní zdraví pro zjevné projevy hysterie, k vlastnímu štěstí odolal a myšlenku nevyslovil nahlas.

Tichým spárováním (mimo nově vytyčené zakázané oblasti) jsem strávila většinu dne. Odmítla jsem  oběd; nejen grilované maso nemůžu ani vidět. Večer jsem tiše shlédla černobylskou prezentaci promítanou na plátně. Manžel hodinu a půl hovořil k dětem, které město duchů vcelku zaujalo. Starší synek překvapil rozsahem znalostí oblasti získaných z YouTube.

Po dlouhé době jsem se těšila na pondělí do práce, ke které mám sice příležitostné výhrady, nicméně se mi v ní mnohem snáze daří udržovat si odstup.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 8.6.2021 6:00 | karma článku: 14,88 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 5,95 | Přečteno: 81x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 15,04 | Přečteno: 264x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 367x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 376x | Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Provoz na Strakonické ulici omezuje nehoda autobusu a auta, na místě jsou zranění

6. května 2024  8:50,  aktualizováno  9:03

V pondělí ráno omezila provoz na Strakonické ulici v pražské Velké Chuchli havárie osobního auta a...

Motorkáři adorující Putina přijedou k hrobům sovětských vojáků v Praze

6. května 2024

Motorkáři z Night Wolves MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, míří na pražské...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 510
  • Celková karma 12,41
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik