Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CCLVII.

Týden bez manžela bych za běžných okolností chápala jako malu dovolenou - okolnosti se ale normálu vymykaly a odlet otce mých dětí byl zdrojem intenzivního stresu.  

Naivně 15 let očekávám, že mi budou důležité rodinné organizační záležitosti včas prezentovány - marně. Vzhledem k cíli manželovy cesty v Černobylu jsem si v předvečer odletu vyžádala alespoň čas odletu do Kyjeva, přibližný čas návratu a hotel, kam drahý choť při svém objevování města duchů směřuje. Letěl sám, skupinku českých průzkumníků měl rozšířit až v hlavním městě Ukrajiny.

Po dojemném loučení doprovázeným kytkou a lesklýma očima se drahý choť vzdálil přemístit na letiště ve Vídni, odkud odlétal spoj na Východ. Nesměle jsem požádala, aby mi dal zprávu, než odletí. Obdržela jsem fotku z okna vlaku, pak nastala dlouhá odmlka.

Masírovala jsem do večera a následně doplňovala víkendem ztenčené domácí zásoby. Doma jsem požádala nejstaršího potomka, aby mi pomohl s nákupem z auta. Houkl na bratra, ať se jde umýt, nakládal do tašek a trochu kroutil hlavou nad sklenicí burákového másla a kilovým balením bonbónů; nicméně hlasitých komentářů se zdržel. Dcera mi připravila míchaná vajíčka k večeři, což mě dojalo. Ani jsem hlasitě neprojevila podiv nad tím, že bratříčka neposlali spát dřív.

Kolem půl dvanácté došla fotografie svítící fontány a vzápětí krátká zpráva od drahého chotě na hotelu v Kyjevě. Trochu se mi ulevilo. Usnuli jsme vzdáleni přes tisíc kilometrů - manžel na pokoji s průvodcem, já se spokojeně oddechujícím dítětem.

Druhý den jsem se po drobném přesčasu přesunula na externí masáž za skupinkou tří starších dam. Před přesunem vyvpitý energeťák překonala uvítací sklenka šampaňského - jedna z klientek slavila narozeniny. Stejně jako minule, dámy dokonale ohromily nejen kondicí, ale i šíří svých zájmů a aktivit. Během 4,5 hodiny masírování jsem od nich získala spoustu nových tipů a podnětů.

Domů jsem se dovlekla, prcek už spal, dcera mě vítala drobnou výčitkou pozdního příchodu. Opět jsem si s manželem na dálku vyměnila několik zpráv. Informace o nocování v Černobylu mě nepotěšila, ale nezbylo, než ji akceptovat. Navzdory únavě jsem nemohla usnout. Jak vyplynulo později, drahému choti hlasitě zařezávající spolubydlící rovněž spánek neumožnil.

Když se účastník expedice Pripjať odmlčel, utěšovala jsem se informacemi o chabém přístupu k internetu a nemožným tarifům volání. Řešila jsem akutní provozní záležitosti. Dcera mě zaskočila dotazem, zda bychom v pátek akceptovali přespávačku skupinky jejich spolužáků. Načasování na dobu po předpokládaném tatínkově návratu bylo ideální. Sama jsem ale roztržitě na stejný den domluvila návštěvu sestry a synovce.

Následující ráno jsem přečetla krátkou manželovu zprávu v čase, kdy většina smrtelníků spí. Sdělovala posun zpátečního letu ze čtvrtka na pátek, což pátečnímu návštěvnímu dni přidalo nový rozměr. Neměla jsem ale sílu k jakékoli reorganizaci.

Ve čtvrtek měly být zveřejněny výsledky přijímacího řízení, pročež doma vládlo nervózní očekávání. K synově i mé velké úlevě o něj během dne postupně projevila zájem obě gymnázia. Večer jsme strávili v kuchyni přípravou sushi na oslavu tatínkova návratu, jakkoli bylo zřejmé, že ho v rodinném kruhu společně nesníme.

Manžel se z Kyjeva přes Vídeň nakonec opravdu vrátil, kolem poledne hlásil přistání. Přijel unaven a zářící (nadšením) ve chvíli, kdy skupinka dceřiných puberťáků krtákodobě opustila dům za účelem venčení čtyřnožce a moje starší sestra parkovala. Přeorganizovala jsem stání vozidel a chotě s úlevou objala.

Po pár větách se odploužil do ložnice; možná i trochu zalitoval, že stále nemáme dveře oddělující místo jeho odpočinku od zbytku domu hemžícího se četnými návštěvníky. Večerní redukce přítomných osob nám umožnila společně (bez dcery) zaslzet nad sílou wasabi, na sdílení ukrajinských zážitků ospalých čtyřicátníků nezůstal prostor. Konec stresového týdne znamenal velkou úlevu.

Od soboty se rodinný život vrátil do běžných kolejí a v neděli jsme se šíleně pohádali.

Autor: Jana Kozubíková | sobota 5.6.2021 5:39 | karma článku: 15,26 | přečteno: 348x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 9,59 | Přečteno: 156x | Diskuse| Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 191x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,95 | Přečteno: 274x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,57 | Přečteno: 223x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,45 | Přečteno: 222x | Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Írán udeřil na „satanisty“, zadržel 250 lidí. Podle policie byli obscénní

17. května 2024  19:27

Íránská policie zatkla za propagaci satanismu více než 250 lidí, včetně tří Evropanů. S odkazem na...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem je přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  18:44

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Fica střelili CIA, WHO a Ukrajinec. Atentát spustil kolotoč dezinformací

17. května 2024  18:43

Po atentátu na slovenského premiéra Roberta Fica se ihned na sociálních sítích vyrojily...

Ukrajinci přeměnili sportovní letadla na stroje zkázy. Rusové jsou bezradní

17. května 2024

Premium Ukrajinci využívají k útokům na ruském území stále kreativnější postupy. Jedním z posledních je...

  • Počet článků 514
  • Celková karma 12,68
  • Průměrná čtenost 309x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik