Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCXXXXVI.

Nikdy jsem neměla ráda aprílové žertíky. Navzdory přesvědčení jsem letos jeden spáchala - sama na sobě.

Evidentně pod vlivem trvajících všeomezujících opatření jsem se právě prvního dubna po přibližně roce opakovaně zaregistrovala coby účastnice běžeckého závodu, tentokrát ovšem v dvojnásobné délce.

Mírně zděšena vlastním počinem jsem se následně odhodlala vyzkoušet, zda mé covidem oslabené plíce aerobní aktivitu zvládnou. Velikonoce (bez možnosti odjet na druhý rok odkládanou chatu na Vysočině) se k tomu jevily jako ideální příležitost.

Na Velký pátek jsem po šesté hodině ranní poprvé oblékla běhací tričko, které jsem obdržela k listopadovým narozeninám. Spletla jsem vlasy do copu a zápěstí ozdobila chytrými hodinkami. Tyto mi hned u brány oznámily, že jejich baterie je slabá. Přesto můj letošní první výkon příznačně zaznamenat dokázaly. 

Vědoma rizik, naplánovala jsem první část trasy po málo frekventované asfaltové silnici. V případě akutní zdravotní krize bych zde měla šanci býti nalezena. První tři kilometry prokázaly, že již není zvýšená obezřetnost třeba - pročež jsem zamířila do lesa, kde se výrazně lépe běhá. Přidržela jsem se z opatrnosti alespoň značených turistických tras.

Celková délka prvního letošního běhu dosáhla závratných 5 km, po kterých jsem nevěřícně na polomrtvých hodinkách odečetla dobu regenerace udanou ve dnech, nikoli hodinách. Jejich moudré doporučení jsem hned následující den porušila a časně vyrazila v běžeckém do přilehlých lesů.

Bohužel hned v úvodu své nejoblíbenější trasy (bez velkých převýšení) jsem narazila na zaparkované vozidlo a za zatáčkou na překvapeného dřevorubce, který mi vesele popřádl dobrý den. Sdělení bylo mírně škodolibé - jak jsem měla záhy možnost pochopit - neb pokácené duby ležící přes dlouhý úsek cesty nutily k nedůstojnému překonávání kmenů a větví skoky raněného kamzíka.

Pro zpestřední mi v nejodlehlejším místě trasy začalo sněžit. Zpáteční cestu jsem volila již jinou stezkou, jakkoli jsem se potupně vracela přes pole. Potkala jsem již jen zajíce a srnky. Tentokrát byla překnaná vzdálenost větší, přesto se doba k načerpání nových sil zobrazila v hodinách. Stejně se mi večer klížily oči.

Třetího dne jsem oběhla stejnou trasu jako den první, pouze opačným směrem - a to navzdory faktu, že jsem doma obtížně nutila končetiny k pohybu. Pobavil mě ušák, který běžel po značené cestě přímo proti mě dobrých dvacet metrů, než mě spatřil a změnil směr. Při návratu do obce jsem potkávala elegantní dámy při cestě na nedělní mši.

Poslední den jsem ráno na loži zhlédla tristní výsledky předchozích tří dnů a rovněž mapu, na které jsem pomyslně vytyčila "přiměřenou" trasu. Poměrně zkušeně jsem odběhla první kilometr, který byl i technikou vyhodnocen jako dobrý; trasa zde vedla z kopce.

Po návratu prostudované statistiky vyhodnotily namyšlenou cestu jako výškově zančně různorodou; nicméně - zřejmě potěšena vizuálním kontaktem s datlem a vysokou zvěří - jsem pohrdla zkratkou a uběhla celkem téměř osm kilometrů s táhlým stoupáním v závěru. Následné zavrnění na zápěstí opět zahlásilo regeneraci ve dnech.

Zbytek Velikonoc jsem strávila zcela bez snahy o útěk domácím koledníkům. Ale s dobrým pocitem, že jsem během prvních dubnových dnů značně zvýšila letošní běžecký průměr. Do června (a závodu) je naštěstí zatím daleko a bolavým končetinám pracovní týden na kancelářské židli jistě poskytne příležitost k relaxu.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 12.4.2021 5:05 | karma článku: 12,72 | přečteno: 304x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,54 | Přečteno: 295x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,92 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,59 | Přečteno: 509x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 326x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,26 | Přečteno: 334x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 316x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 277x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 363x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,25 | Přečteno: 341x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 381x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 376x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,66 | Přečteno: 333x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 324x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 389x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 358x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 379x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,81
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik