kOmický blog CCXXX.

20. 01. 2021 17:30:00
Vánoční smrček i poslední zásoby cukroví zlikvidovány; život se vrací do relativní všednosti zpestřované "pouze" pandemií.

Tato znemožňuje řadu společenských a sportovních aktivit, ale přináší i pokrok - například třídní schůzky on-line. Což je úžasné, pokud nemáte tři děti na stejné škole a všechny meetingy ve shodném termínu.

Částečně nucený víkendový pobyt doma je třeba využít. Vlastním neforemným pracovním oděvem jsem se pokoušela inspirovat milého chotě ke zkrášlování zdí koupelny obklady. Zabralo to, ač jsem měla už vyvenčeného psa, upečenou buchtu a dvě várky prádla na sušáku, když vyměnil pyžamo za montérky.

Aktivně nabízená pomoc při obkládání se ukázala jako složitá. Jak se zákonný protějšek zdokonaluje v řemesle, rozhodl se nepoužívat rohové lišty, ale přiřezávat jednotlivé obkladačky pod úhlem 45° a spojit je pouze spárou. Na sprchovém koutu umístěném v nice to bude jistě estetičtější. Přířezy a poněkud nerovná zeď rychlosti práce nepřispívají; většinu času zabere přikládání vodováhy a úpravy množství lepidla. Práce případného pomocníka tak sestává většinou z prostojů.

Několikrát jsem ochotně přidržela vodováhu; ale také kompletně uklidila, zalila květiny a uvařila oběd. Později jsem roztřídila oděvy v manželově části skříně, kterou prakticky nenavštěvuje. Poněkud nelibě jsem nesla nález několika oděvních kusů, které jsem choti s jeho souhlasem a po vyzkoušení zakoupila, stále opatřených visačkami. Nakonec vzniklo několik hromádek, z nich vzešla mikina pro dceru, pracovní oblečení pro syna, maska pterodaktyla pro menšího synka... a rovněž několik párů ponožek, kterým se povedlo identifikovat chybějící kus.

K večeru mi muž přenechal umytí nářadí a navrhl, že bych následujíí den mohla obklady přiřezávat. Nijak netajím, že je několik druhů nářadí, kterého se bojím - například motorová pila, cirkulárka, flexa... Optala jsem se, zda žertuje, ačkoli na to vůbec nevypadal.

V neděli neprobíhala nedobrovolná amputace periferních částí těla, ale nekrvavá čistka v pokojích synků. Starší z nich se opět vypravil na ryby, mladší chytal pouze lelky. Matka odstraňovala především nánosy prachu, které bohužel potomci nevidí (a nelibě komentovala nejen psími chlupy ucpaný vysavač). Alespoň dcera má zrak a pokoj v pořádku. V rámci úklidu se nečekaně podařilo objevit nabíječku od robotického vysavače, která byla bezvýsledně "hledána" poslední půlrok. Pes i kočky se později na nabitý přístroj putující po podlaze tvářili nevěřícně. (Odbodně jsem se tvářila o týden později, když nezbytné příslušenství opět zmizelo.

Odpoledne muž přerušil obkládání, abychom se chvíli vyvětrali na čerstvém vzduchu, neb jsme podlehli lákavé nabídce přátel a vyrazili s prckem sáňkovat. Odsoudila jsem se k roli spolujedce a především tažného zvířete, ale nelituji. Ostatní doprovod mrznul na kopci, zatímco se mi rosila záda. Zimní radovánky dopadly tragicky pro plastové boby, sáňky a především jejich posádka vyvázla bez úhony.

Večer jsem zálibně hleděla na obloženou zeď sprchového koutu a představovala si koupelnu kompletní. Což mě přimělo vrátit se k rozkresleným návrhům budoucí koupelnové skříňky, nad kterými se - již tradičně - s panem shodného příjmení nemůžeme shodnout.

Autor: Jana Kozubíková | středa 20.1.2021 17:30 | karma článku: 15.44 | přečteno: 330x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 162 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 81 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 22.78 | Přečteno: 275 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 162 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.04 | Přečteno: 9139 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.38 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...