kOmický blog CCXXVIII.

5. 01. 2021 20:11:04
Věta "Nemůžeš změnit lidi kolem sebe, ale můžeš změnit lidi kolem sebe" vypadá nesmyslně a současně skrývá hlubokou pravdu. Navíc platí nejen pro osoby.

Oproti dramatickému konci loňského roku, kdy jsem podávala výpověď z pracovního poměru, byl letošní prosinec překvapivě velmi poklidný. Drobnou životní změnu jsem přesto provedla - přestupem do jiného pobočného spolku brněnského rybářského svazu. Chyběla mi síla nadále komunikovat s nepochopitelně arogantní skupinkou důchodců za silnou přepážkou. Předpokládám, že ji před lety instalovali, aby zamezili fyzickým atakům na funkcionáře. Sama jsem několikrát během uplynulých deseti let pocítila intenzivní nutkání ji překonat a uchýlit se k násilí. Puzení bylo přímo úměrné délce čekání v nekonečné nepostupující frontě (s orosenými zády pod kabátem a podobně naladěnými rybáři kolem).

Nejstarší potomek ochotně následoval můj přiklad, přestože nikdy nemusel frontu na povolenku vystát, natož po dobu čekání poslouchat úsečně pronášená sdělení funkcionářů na adresu platících členů dokonale mařící iluzi, že rybáři jsou všichni pohodáři.

Těsně před svátky jsem napsala dotaz na obecný kontakt jiné z pěti organizačních jednotek našeho velkoměsta, aby mi záhy přišla milá odpověď od jejího předsedy. Vyjasnili jsme si, jaké doklady je třeba předložit - což nepřekvapilo. Překvapením byl ovšem rezervační systém umožňující objednat vyzvednutí povolenky mezi svátky a možnost platby kartou na místě. V 21. století možná zcela běžné vymoženosti, které bohužel v původním pobočném spolku nerudní pánové nezaznamenali.

Vyzbrojena rybářským lístkem a členskou legitimací s poněkud zavádějící fotografií jsem 28.12. vyrážela seznámit se s novým prostředím. Samozřejmě doprovázena synem, který absolvoval dobrodružnou přepravu hromadnou dopravou, aby v závěru přejel zastávku na znamení u mého pracoviště. Nápad potkat se u práce - nikoli na místě - se ukázal velmi praktickým. Mezisváteční řídká doprava nám navzdory počáteční časové ztrátě umožnila přijet na rezervovaný čas.

Uvítali nás opět pánové, leč s věkovým průměrem o dobrých třicet let nižším a přístupem nesrovnatelně vlídnějším. Na zdech se nevyskytovaly vycpané rybí hlavy, zato na stole ležela desinfekce a pánové byli kryti novým - pravděpodobně letošním - plexisklem. Evidentně dříve nebylo k ochraně fyzického zdraví dotyčných třeba. Celá akce včetně platby proběhla s pár podpisy rychle a v pohodě.

Mírně mě zklamalo, že synek vstávající kvůli rybaření o víkendu v 5 ráno není schopen počkat na místě půl hodiny na vypsání našich dokladů. Předpokládám, že problém nespočíval v čekání, ale následné nutnosti složitě se dopravit z odlehlých končin města zpět do naší malebné vesničky. Byla nám ale nabídnutam možnost předání osobně s doručením. Zcela vyvedena z míry touto možností jsem souhlasila, zejména při zjištění, že s předávajícím bydlíme v sousedních Brnu přilehlých obcích.

Téhož večera pak měl nejstarší potomek čest převzít naše zcela nové průkazky a povolenky pro rok 2021 přímo z rukou předsedy u brány našeho domova, kam jsem pana předsedu telefonicky navedla. Dlužno podotknout, že na nové členské legitimaci opatřené starou fotografií vypadá potomek sám sobě výrazně méně podoben než jeho matka.

Po Novém roce jsem aplikovala sumáře úlovků loňského roku do obálky a na poště doporučeně odeslala původnímu pobočnému spolku, čímž naši komunikaci považuji za ukončenou. Ani mě nepřekvapila nápadná podobnost netečně nadřazeného chování dam za přepážkou poštovní instituce.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 5.1.2021 20:11 | karma článku: 14.05 | přečteno: 379x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.30 | Přečteno: 171 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 13.27 | Přečteno: 181 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 24.21 | Přečteno: 322 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.30 | Přečteno: 172 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9165 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.40 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...