Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCXXIII.

Některé příčiny bolesti hlavy mohou býti zpočátku příjemné. Dokud se k této obtíži nepřiadá ztráta čichu...

Euforie z pokroků rekonstrukce koupelny vydržela několik dnů (umočněna dvěma kbelíky hydroizolace zakoupené manželem). Místo radostné aplikace jsem ulehla. Marně jsem se pokoušela bolest hlavy zvládnout u monitoru (nezabírajícím) analgetikem, až jsem zaznamenala nápadnou absenci pachů a vůní. Pochopitelně neztratily se podněty, pouze schopnost čichových receptorů je vnímat. Třetí den jsem nevstala a pochopila, že je třeba kontaktovat lékaře.

Nemoc představuje poučení, že je třeba dávat pozor na přání - nedávno neuváženě vyjádřená touha  "být doma a nic nedělat" se splnila doslovně. Třeštící hlava půl týdne znemožňovala cokoli kromě lehu a spánku. Absence čichu mi zásadně nevadila, (neschopnost cokoli dělat ano).

Paní v pocákaném zrcadle, která na mě znaveně hleděla, se na nemytých vlasech začaly tvořit dredy. Nad špinavým umyvadlem si alespoň jednou za den vyčistila zuby. Příjem potravy chabý, přítomnost drobků rýžových chlebíčků v posteli nevýznamná. Cestou míjené chuchvalce prachu nevyvolávaly potřebu hledat smeták, takže situace byla každopádně vážná.

Snaha o institucionalizaci nemoci se ošetřujícímu lékaři nepodařila, systém e-neschopenky k mému RČ nepároval zaměstnavatele. Kontaktovaná odpovědná osoba za tři dny nedosáhla změny, pročež jsem atakovala správu sociálního zabezpečení. Dámu na opačném konci "drátu" překvapilo, že můj poslední záznam je starý pět let (ukončení rodičovské dovolené), nicméně chybu v systému opravila. Následným telefonátem lékaři jsem dosáhla uvedení reálného a úředního stavu do souladu.

Dle instrukce jsem se objednala na testy. Navzdory bolavé hlavě mě pobavilo, že nejbližší volný termín ve FN Bohunice byl za dva týdny. Usoudila jsem (mylně), že to budu již zdravá nebo mrtvá - a hledala dál v jiných zařízeních. Výsledkem byla rezervace za pět dnů.

Vyšetření jsem se trochu bála - kamarádka líčila kontakt mozku s odběrovou sadou a neovladatelně tekoucí slzy. V den D došlo mi manžel nabídl odvoz, na odběrovém místě jsme oba shlédli přes čelní sklo úkon s předchozí příchozí, který vypadal opravdu strašidleně.

S mírnou obavou jsem dámám v ochranných oblecích nahlásila své údaje, stáhla okýnko a roušku z nosu, pro jistotu zavřela oči a čekala cokoli. K mému překvapení zaznělo "hotovo", aniž byl atakován obsah mozkovny. S úlevou jsem poděkovala a opět překryla nos ochranným prostředkem. Výlet mě zcela vyčerpal, za řidiče jsem byla vděčná. A v přímém kontaktu se rovněž zvýšil můj respekt ke zdravotníkům.

Výsledek z laboratoře mi pípnul v sms: negativní. Pokud lékaři východní medicíny umí diagnostikovat z jazyka či dlaně, západní je současnou dálkovou diagnostikou jistě trumfli. Můj ošetřující lékař s ohledem na přetrvávající klinické příznaky (a nepřesnosti testů) doporučil dále zachovávat covidovou obezřetnost a setrvat na lůžku. Po ničem jiném jsem ani netoužila, ačkoli bezmocné povalování doplněné přítomností všech rodinných příslušníků snáším špatně.

Drahý choť pracuje z domova, stará se o výživu potomstva a po večerech a o víkendu v montérkách zvelebuje domov. K zásobám potravin má sice poněkud odlišný přístup, nicméně žena, které se třesou nohy i při přípravě čaje, si netroufá vznášet jakékoli - natož kritické - připomínky. Nezmohla se ani na protest, při aplikaci čidla v ložnici a monitoru v chodbě.

Jsem vděčná za péči, které se mi dostává a také za nulové projevy nákazy u ostatních členů domácnosti. A koupelna bude muset vydržet, než se navrátím do provozuschopného stavu.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 9.11.2020 11:00 | karma článku: 17,75 | přečteno: 412x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 186x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,99 | Přečteno: 346x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 317x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik