Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CCXVI.

Pracovního poměru začínal přislibem dvoudenního úvodního zaškolení na centrále zaměstnavatele. S vidinou odpočinku od náročného domácího stereotypu jsem nadšeně souhlasila a musela pěkný půl rok vyčkat.

Úvedení do oborové problematiky bylo pro hrozbu covidu dlouho odsouváno, až ztratilo původní smysl a nabralo rozměr mnohem více osobní. Těšila jsem se, že konečně ke jménům (alespoň co kapacita paměti dovolí) přiřadím konkrétní obličeje.

Termín byl stanoven v předstihu na začátek září. Zapsala jsem do diáře a doufala, že okolnosti neznemožní dlouho plánovaný výlet podruhé. Kolegové mi nezištně zajistili zpáteční cestu, mým úkolem bylo jakkoli překonat vzálenost 350 km a dopravit se do Klatov. Vlak odjížděl ve vražedných 5.03 ráno a délka přepravy šílených pět a půl hodiny s rouškou na obličeji.

Poslední pracovní den před školením jsme byli pro celodenní plánované přerušení dodávky elektrického proudu znemožňující smysluplné využití pracovní doby odesláni na home office. Vyzbrojena služebním telefonem jsem nečekaně volný den využila k odkládané návštěvě lékařů a nákupu chybějících školních pomůcek Jediný telefonát dne proběhl s centrálou zaměstnavatele.

Ranní loučení s drahým chotěm před budovou nádraží bylo dojemné. Cestu mírně znepříjemnil pouze spolucestující s úzkostlivě přitaženou rouškou a pravidelně opakovanou desinfekcí. Při pražském přestupu mě nádražní "bezdomovec" připravil o pár drobných.

Na centrále mě přijali vlídně, ač jsem si zarudlá od roušky, opuchlá z nevyspání, opocená a pomačkaná po dlouhé cestě připadala při představování poněkud nekomfortně. Později mě - vyzbrojenou řadou hodnotných informací a poznatků - odvezli k hotelu Rozvoj, (jehož název dokonale vystihl podstatu).

Dvě volná klatovská odpoledne jsem využila k poznávání královského města, k návštěvě barokní lékárny, katakomb a černé věže; večery k tréninku - termín závodů se nebezpečně přiblížil. Lehce překvapena brzkým stmíváním, vracela jsem se za hustého šera, abych telefonicky pozdravila děti a "slaměného vdovce" před nevalným spánkem.

Golfová středa byla návratem do dob organizace akcí. Poprvé v životě jsem měla příležitost řídit golfové vozítko, nicméně opět jsem se ujistila, že pro tento sport jsem ztracena. Hromadný přesun k areálu Albatros zahájil zvídavý dotaz obchodního ředitele, zda mě včera večer neviděl běhat. Navzdory odhalení neškodné úchylky byli kolegové a kolegyně velmi milí. V závěru jsem obdřžela ujištění, že s golfem lze začít i v padesáti, jen je nutné mu obětovat adekvátní čas. Areál jsme vyčerpaně opouštěli s brněnskými spolupracovníky při západu slunce.

Jakkoli jsem se na rodinku těšila, návrat domů byl poněkud rozpačitý. Únava a celodenní pobyt na slunci v kombinaci s pozdním příjezdem vykonaly své... Uvítaly mě hladové děti a synkův dotaz, co si s sebou zítra vzít k jídlu na dvoudenní školní výlet. Krátká exkurze v zásobách přinesla plesnivou půlku chleba a pár koleček šunky v lednici. Vyřešila jsem nezbytné a mírně rozčarována se odploužila do vlastní postele, odhodlána dlouho se z domova nevzdalovat.

Autor: Jana Kozubíková | pátek 25.9.2020 17:17 | karma článku: 15,03 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 11,95 | Přečteno: 329x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,27 | Přečteno: 495x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 322x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,25 | Přečteno: 330x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 313x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 275x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 361x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,24 | Přečteno: 338x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 385x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 372x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVI.

Jakkoli jsem na konci roku nikterak nebilancovala, na počátku nového jsem zaregistrovala zajímavý vývoj rodinné pospolitosti.

19.1.2024 v 5:30 | Karma: 15,33 | Přečteno: 360x | Ona
  • Počet článků 506
  • Celková karma 12,93
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik