Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

kOmický blog CLXXXXIV.

Zjišťuji, že není na škodu vidět svět cizíma očima. Obzvláště jedná-li se o více různých pohledů na věc a příslušně rozmanitou směsici osobitých interpretací.

Na toto téma jsem rozjímala, když mi po dlouhé době mi nepřišla klientka na masáž; volat hluchoněmé paní nedávalo smysl. Nečekaný prostoj a tok myšlenek mi ale překvapivě vyplnil jiný hovor. Dáma, která mě pravidelně navštěvovala v prvních letech podnikání, mi při objednání syna  vylíčila svůj život za poslední dva roky. Vybrané části přeskočila a slíbila osvětlit jindy. Uvědomila jsem si, že mi dříve pravidelný kontakt s energickou paní chybí.

Po nápravě posledních bolavých zad jsem vyzvedávala manžela jeho vozem; podvečer trávil konzumací s kamarády. Choť je z pochopitelných důvodů na "Foxíka" vemi háklivý. Celou cestu mě bedlivě sledoval mírně zakaleným zrakem, při parkování před domem dokonce vystoupil, aby mi asistoval zvenčí. Na třetí pokus jsem se s pomocí navigátora do jediné možné nájezdové trajektorie obrovským autem trefila. Vzhledem k blížícímu se termínu výkopových prací před domem tajně doufám, že po jejich ukončení dojde i na srovnání členitého terénu.

Večer jsem naložila krkovičku a rozmrazila kuřecí na plánované rodinné grilování. Přešila jsem dceři kraťasy, které nezbytně nutně potřebovala na další den, a stala se v jedenáct večer na chvíli "nejhodnější maminkou". To považuji z úst pubertální dcerky za vysoké ocenění, byť o jeho nezištnosti je možno úspěšně pochybovat.

Nepřítomnost vlastního auta mi ráno zkomplikovala přesun za kamarádkou kosmetičkou (vybartrovat masáž za její péči). Drahý choť mi vesele a poťouchle podsouval možnost využít k transportu bicykl náhradou za ranní běh, na což nakonec díky jeho invenci opravdu došlo.

V horkém počasí s vysokou vzdušnou vlhkostí jsem v táhlém stoupání mohla směle konkurovat parní lokomotivě (rychlostí nikoli). Dvakrát jsem konfrontovala realitu s mapou - neochotně oceňujíc výhody moblíního zařízení, se kterým vytrvale odmítám běhat. Mimochodem dvě běžkyně vyzbrojené chytrými telefony jsem na mokrých lesních cestách potkala.

Vynořila jsem se mírně zablácena pět minut po smluveném čase, překvapila kosmetičku sportovním image, setřela pot z čela a ulehla na lehátko. Následovala tradiční výměna novinek a informací, při níž jsem se nepřímo dozvěděla, že jsem trochu blázen. Cestou zpět mi zušlechťovací přípravky z obličeje stékaly. Užila jsem si dlouhý sjezd, i když mě předjel rychlejší cyklista. Záviděla jsem mu trochu jeho odvahu; naopak protijedoucímu muži jsem nezáviděla nic.

Při kodrcání po hrbaté polňačce jsem zahlédla velmi povědomou postavu. Okamžitě mi naskočil úryvek z telefonního hovoru s bývalou klientkou zmiňující její plány na výlet. Nemýlila jsem se. Dojela jsem blíž, zastavila a inspirována patřičně zmateným výrazem jejího obličeje sundala sluneční brýle. Nečekané setkání s energickou starší paní, která se za posledních deset let prakticky vůbec nezměnila, bylo velmi milé. Odpověděla jsem na lehce netaktní dotaz na svůj věk a vyslechla přehnaná slova obdivu - lichotky se poslouchají dobře všem. Slíbily jsme si návštěvu.

Po zdržení s turistkami mě čekalo překonání převýšení do naší obce, které na mě zcela zbavilo stop kosmetické péče. Dcera se zeptala, zda nebylo zbytečné proceduru absolvovat, manžel taktně mlčel a synci rozdíl nezaznamenali. Reakce rodiny celkem jasně demonstrovala, že ženy jsou z Venuše a muži přiletěli z Marsu.

Doma jsem omyla vlasy i tělo a vzápětí celou koupelnu (v rámci běžného úklidu a přípravy na odpolední návštěvu). Děti jsem vyslala posbírat jahody, uvařila lehký oběd a marmeládu. Naložila jsem kuřecí maso a zrevidovla stav pečiva a zeleniny a rovněž stav domácnosti. Manžel mi k tomu natočil pivo.

Při práci jsem pokračovala v úvahách na téma odlišnosti optiky jednotlivců. Stále myslím, že lidé jsou v zásadě dobří. V souladu s tolerantním přístupem apliovaným našim tanínkem mám blízké ráda - často nikoli pro to, ale přes to - jací jsou.

Uzavřela jsem doporučením dohadujícím se puberťákům: "Nemůžeš-li říc nic hezkého, raději mlč"...  neb naše postoje i soudy vypovídají nejvíce právě o nás samých.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 22.6.2020 5:32 | karma článku: 12,42 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 14,74 | Přečteno: 252x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 363x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,10 | Přečteno: 321x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 519x | Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,91
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik