Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CLXV.

Občasná péče o květiny je ideální koníček pro kultivovanou majitelku menšího panství; provozuje se výhradně v pracovních rukavicích, flanelové košili a slaměném klobouku.

Dům se nám značně zazelenal, když moje drahá polovička přivezla domů asi osm květináčů vzrostlých rostlin - určených ovšem pro kancelářské interiéry jeho zaměstnavatele. Kromě dracen a zamiokulkasů manžel navršil v chodbě obaly a samozavlažovací květináče, kterým ovšem chyběla zavlažovací část. Náš interiér pak květiny zdobily přibližně týden, než se povedlo zakoupit chybějící zásadní články květináčové sestavy pro líné pečovatele. Nakonec je v Bauhausu naskladnili a drahý choť vítězoslavně vytáhl z kufru auta příslušný počet plochých krabic.

V sobotu dopoledne zazněla od mé drahé polovičky věta s populární neurčitou formulací: "Ty kytky by se asi měly přesadit." Přinesl jeden ze tří pytlů hlíny z průjezdu a odjel se svojí novou čtyřkolou hračkou v dál. Dva pytle substrátu jsem si už dříve donesla sama, aby trochu rozmrzly, než jejich obsah nasypu ke květinám. 

Na pomezí chodby a kuchyně jsem s velkým úsilím extrahovala rostliny s balem z těsných květináčů. U větších kusů se mi to za pomoci kuchyňského nože a hrubé síly nakonec podařilo, malé plastové obaly (zdeformované přebujelým kořenovým sytémem) jsem nakonec raději z rostlin doslova oloupala. Vyrobila jsem neekologický plastový odpad, ale zachránila zeleň. Opadávající hlína brzo pokryla podlahu, ale podkládáním jsem se nechtěla zdržovat; stejně mi zemina padala kolem i při zaplňování květináčů.

Na přesazování jsem si dala záležet, realisticky jsem předpokládala, že se kancelářským květinám dlouho podobná péče nedostane. Rostlinky jsem umisťovala centrálně, hlínu kolem nich doplňovala střídavě z různých zdrojů a pečlivě ji rukama hutnila do čtyřhranných květináčů kolem původního kulatého balu.

Po přemístění všech kusů jsem neodolala a zkusmo je zastrčila do vysokých obalů. Květiny se tak ocitly asi půl metru nad zemí a vypadaly velmi dekorativně; ideální způsob pro umístění zeleně do pracovního prostředí. Dvouřad rostlin vyplnil celý jeden ze tří průchodů z obýváku do chodby. Při pohledu na ně mě napadly dvě věci - že se budou muset při transportu z obalů zase vyndat a že až je odvezeme, postavíme na jejich místo nějakou naši vzrostlou rostlinu. 

Dál jsem se už zelení nezabývala, neboť bylo třeba připravit oběd hladovým dětem a upéct buchtu pro odpolední návštěvu. Zametla jsem trochu podlahu, umyla si ruce a chopila se kuchyňského náčiní. Dlužno podotknout, že děti výtvor pochválily, dcera zametla pořádně a syn podlahu vytřel. 

I manžel po návratu zhodnotil mé dílo kladně. Napadlo ho to samé, co mě - bohužel ovšem jen ta druhá část. Zběžně zhlédl hojnou nabídku pokojovek na parapetech oken a přemístil naši metrovou dracenu z ložnice ke květinám v obýváku určeným k transportu. 

V pondělí došlo na přesun. Moje připomínky na téma nízké venkovní teploty nebral muž příliš vážně, stejně jako základní zákony fyziky. Přesazené rostliny v květináčích i s obaly naskládal do kufru auta. Popruh, který si na jejich upevnění připravil, nakonec nepoužil. A můj dotaz, zda je nechce z obalů vyndat, ignoroval. 

Výška těžiště se projevila v první ostřejší zatáčce, kdy se ze zadní části auta ozval nelibý zvuk padajících předmětů. Jakkoli se řidič snažil jet plynule a přiměřeně pomalu, patnáctikilometrová cesta do velkoměsta dílo zkázy dokonala.

U školky jsme zastavili, abychom zjistili stav. Pokusila jsem se pootevřít zadní dveře a nahlédnout, ale osm povalených květináčů bylo v přesile a měla jsem co dělat, abych je udržela alespoň v autě. Hlína byla všude, v květináčích, obalech, v kufru i na chodníku. 

Ačkoli jsem byla oděna v sukýnce a kabátku, shrnovala jsem vysypanou zeminu z asfaltu rukama a házela ji zpět do květináčů. Manžel mi vynadal, že jsem dveře neměla otvírat... a přidal se ke shrabování hlíny. Pochopitelně jsme rukama neshrnuli všechno a na chodníku zůstala patrná stopa mého selhání. 

Další část cesty jsme mlčeli. Když se na kruhovém objezdu květny opět hroutily, optala jsem se poměrně klidně, zda nebylo lepší je z obalů vyndat. I drahý choť vcelku nevzrušeně poznamenal, že ano. Jak nebohé rostlinky vypadaly po příjezdu na místo určení, nevím. Vystoupila jsem cestou. Hlínu z koberce v kufru nového služebního vozu manžel odpoledne v průjezdu odstraňoval vysavačem. 

A jako bonus mi za dva dny oznámil, že na koupených rostlinách se vyskytoval nějaký škůdce. Informaci doplnil zaslaným linkem na cizopasníka, popisem složité likvidace a vcelku zbytečnou poznámkou, že naše dracena vedle napadených kusů pár dnů stála. 

Autor: Jana Kozubíková | sobota 15.2.2020 19:00 | karma článku: 13,70 | přečteno: 344x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,21 | Přečteno: 287x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,32 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,29 | Přečteno: 507x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 325x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,25 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 369x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 314x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 276x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,25 | Přečteno: 339x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 385x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik