kOmický blog CXVII.

17. 07. 2019 5:25:37
Baví mě odhadovat vnitřní motivaci jednotlivců k jejich činům. Pochopitelně jsem si vědoma jistého zkreslení souvisejícího se subjektivním posuzováním; některé pohnutky jsou však až příliš průhledné.

Jakkoli jsem zdrojem kritiky (ne)pořádku - stejně jako aktérem marných pokusů o nápravu - doma především já, v případě plánované návštěvy se aktivity ujímá můj drahý muž. Při páteční debatě o plánech na víkend zazníval (kromě navrácení dětí do rodinného hnízda) především pojem "úklid".

Sobotní dopoledne bylo obětováno transportu synka z rybářského ráje. Chtěla jsem cestou na dálnici pokročit s pletením bavlněných šatů, které jsem loni na podzim odložila, neboť jsem přestala prcka doprovázet na lekce plavání; na ruční práce nezbýval čas a promrhala jsem teplotně příznivé roční období. Neupletla jsem nic, tři hodiny zabralo trpělivé rozmotávání zašmodrchané příze a poslední zauzlované smyčky se mi podařilo oddělit až večer doma.

Puberťák vypadal v závěru týdenního pobytu na rybářském táboře unaveně a spokojeně. Okamžitě hlásil, co musíme naprosto nevyhnutelně doplnit do naší rybářské výbavy dokoupit. A zcela zásadně protestoval proti návrhům příští rok se již Katlováčku neúčastnit. Ani se mu nedivím, po třech ročnících je již "mazák". A hlavně letos měl štěstí na opravdu sympatickou skupinku dětí (včetně několika sličných rybářek).

Mladší děti jsme si po dvou dnech na Valašsku převzali od prarodičů na parkovišti v Brně. Babička se celkem marně snažila vymámit z manžela informaci o tom, které dny se v následujícím týdnu bude potomkům věnovat on a kdy je očekávána její aktivní pomoc. Prcek mě objímal a hlásil, že má maminku nejraději ze všech.

Po příjezdu domů se děti vrhly do svých pokojů. Syn s mezipřistáním v koupelně, za což jsem mu (po týdnu v přírodě) byla opravdu vděčná; ačkoli hrozilo znovuucpání odpadu. Již čistý a voňavý vybalil změť zapáchajícího navlhlého oblečení a po podlaze v pokoji rozložil rybářskou výbavu. Nekompromisně jsem zavelela, že si tam musí uklidit; až do večera však přerovnával pruty, navijáky, háčky a jiné drobnosti.

Manžel přistoupil k úklidu domova rázně. Srovnal předměty v průjezdech, odklidil nepotřebný materiál. Vytáhnul vysokotlaký čistič a umyl auto na dvoře i otisky kočičích tlapek z venkovní omítky. V interiéru se překvapivě uvolnilo zádveří a chodba, aniž tuším, co odtud milý manžel odstranil. Společnými silami jsme přebrali hračky, které asi před dvěma měsíci vyřadily a umístily ve třech taškách k botníku. Část jsme zachránili, část nominovali na předání potřebným, zbytek roztřídili do odpadu.

V ložnici se nám podařilo odstranit alespoň část volně ložených beden, kufrů, spacáků, dokumentů a prádla na zašití. Reprezentativní pokoj se z ní zatím nestal, ale až do probourání dveří do šatny v to ani nedoufám. Průběžně jsem aplikovala prádlo do pračky, nádobí do myčky, maso do trouby a těsto na plech. Občas jsem si k tomu nalila bílé víno, abych lépe snášela nejapné poznámky vlastních dětí a manželovy průběžné drobné invektivy.

Potomci se našeho úklidového šílenství účastnili sporadicky, vynesli alespoň tříděný odpad do příslušných popelnic. Syn v rámci úklidu svého pokoje v neděli vynesl koš, posbíral ponožky a zametl si - poněkud ležérně - podlahu. Zbavil se i matrace odložené půl roku v rohu pokoje, vyměnil ji ochotně v postýlce mladšímu bratříčkovi; jeho původní spací podklad přemístil k definitivnímu zničení do zahrady. Tuto výměnu jsem schválila po nedávné osobní zkušenosti s neplánovaným usnutím v dětské posteli; ačkoli stále nevím jistě, zda mně opravdu bolí záda (z péče o zahradu či z matrace) nebo ledviny.

Jediná opravdová víkendová práce směřující k dokončení rekonstrukce domu byla zaizolování podlahy pod budoucím sprchovým koutem - mezikrok zcela nezbytný před stavbou příčky. Nemohu říci, že bych se cítila nějak dobře, když jsme s plynovým hořákem s manželem operovali v prostoru s podlahovou plochou jednoho čtverečního metru. Nakonec jsme (překvapivě)nespálili žádnou trubku ani potrubí, ani si vzájemně neožehli vlasovou pokrývku hlavy. Největší rána přišla na závěr - dokud nevybereme obklady, nemůžeme prý zeď stavět, protože otvor pro skleněné dveře sprchového koutu musí být velmi přesný. Úkol pro příští týden je jasný!

Stará matrace umístěná v zahradě na dvou paletách se velmi osvědčila při nedělním grilování. Po intenzivní telefonické komunikaci milého chotě se k nám dostavili kamarádi v hojném počtu, přinášejíc lahve vína, naložené maso, upečené buchty a další proviant. Neobdivovali výsledky úklidového snažení (neb nevěděli, jak to v domě vypadalo předtím), ale převážně novou kuchyň a navezenou hlínu ve dvoře.

Akce se zřejmě vydařila, ubylo něco z našich zásob alkoholu, jen zbylo překvapivě hodně jídla. Především pánové se s přibývajícím večerem bavili čím dál lépe, dámy byly většinou nominovány do rolí řidiček, nebyly tedy ovlivněny konzumaci. (Probraly jsme kde co.)

Když jsem uléhala, manžel už hlasitě spal a ráno mě požádal, zda bych ho odvezla.

Autor: Jana Kozubíková | středa 17.7.2019 5:25 | karma článku: 11.80 | přečteno: 286x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 156 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 219 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 17.94 | Přečteno: 202 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 156 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.96 | Přečteno: 9077 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 676 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.37 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...