Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog CVIII.

Iracionální pocit harmonie s celým vesmírem se rychle vytratil. Někdy stačí málo, aby bylo všechno jinak. Moje dočasná smířlivá nálada byla zřejmě způsobená pouze vyčerpáním.

Pracovní sobotu jsem trávila dopoledne s kangem při likvidaci starého obložení v kuchyni. V mezidobí jsem uvařila oběd a vyprala tmavé prádlo. Odpoledne jsem na přehradě pozorovala děti, které si užívaly kolotoče, zatímco mojí rolí bylo jejich zábavu financovat. A večer jsem trávila pracovním přesčasem na VIP akci a unaveně se na hosty usmívala; odjezd domů po půlnoci. Další den se svět zase obrátil naruby.

Jakkoli jsem unavená, neumím se dospat; obvykle se asi hodinu trápím převalováním v posteli, abych nerušila ostatní. Pokud to světelné podmínky umožňují, čtu. Pokud ne, koukám na tmavý strop a přemýšlím, Letní měsíce jsou v tomto směru milosrdné. 

V neděli jsem po sedmé hodině a pěti kapitolách vylezla z postele. Přesně v okamžiku, kdy mi došlo, že dcera nedala na noc domů morčata z výběhu v zahradě. Netuším, jak příznivé podmínky vládly, nepršelo a bylo poměrně teplo. Přesto naši mazlíci nejsou na toto nepohodlí zvyklí. V noční košili a holínkách jsem je zkontrolovala; k mé úlevě byli v pořádku. Další úbytky v řadách domácích mazlíčků bych asi nezvládla.

Při pití ranní kávy jsem vyklidila myčku. Další relativně tichou činností bylo vaření pudingu za účelem zužitkování kamčatských borůvek (první letošní plody zahrady) a babiččiny loňské šťávy. Kombinace se osvědčila.

Kolem půl osmé se dostavil nahatý synek, aby mi sdělil, že se trochu pokakal, že už se umyl a dal prádlo ke koši. Hodný kluk. Pochválil mi puding. Abychom tatínka a spící sourozence nerušili, vzala jsem ho ven a s jeho pomocí vyrobila příbytek trempujícím hlodavcům. Solidárně jsem použila ruční pilu, abych rodinné příslušníky nebudila. Prcek mi podával nástroje a hřebíky. 

Budku vyzkoušela nejdřív malá kočka, potom jsme ji slavnostně předali přerostlým křečkům. Dcera později ani nepoděkovala, byť o nedobrovolné spáče pod širákem projevila alespoň starost. 

Potom jsem na zahradě likvidovala poslední hromadu ořezaných větví. Manželovi nebylo úplně dobře, nechala jsem ho odpočívat.Prcek, kterému jsem zakázala elektroniku, mi chvíli za domem pomáhal. Bylo mu ale horko. Abych zamezila nesmyslnému koukání na obrazovky, nafoukla jsem dětský bazének a zařídila na terase lázeň. Tatínek v pyžamu poskytl nezbytnou součinnost při napouštění. Dokonce realizoval můj kreativní nápad bazének zastínit plážovým stanem. Prcek si donesl hračky, plavky i plavecké brýle, následně jsem mu hojně potřela záda opalovacím krémem. Vypadal spokojeně.

K mému údivu stále všichni leželi navzdory pokročilému času. Pronesla jsem něco na téma pomoci puberťáků v domácnosti a že bychom je měli víc zapojit. Načež mi mužvyčetl, že od rána stresuju a nenechám nikoho odpočnout...

Odešla jsem. Kolem jedenácté létaly větve vzduchem vyšší rychlostí, za hlasitých nelichotivých - částečně sebekritických - komentářů, které nikdo neslyšel. Naštěstí, neboť silně chraptím a sprosté nadávky pronášené přeskakujícím hlasem vyznívají směšně. Před polednem jsem znovu opustila zahradu, abych uvařila oběd. Slíbila jsem dětem rajskou polévku. Manžel sice pravil něco o dojídání zbytků, ale do vaření si nehodlám nechat mluvit. 

Uvařila jsem játra, rýži i polévku a při tom absolvovala asi půlhodinový telefonát se svou sestrou. Manžel absolvoval o hodně kratší telefonát se svými rodiči, aby mi mimochodem oznámil, že se u nás zastaví. Při stavu našeho příbytku nejsme na návštěvy zcela zařízeni, ale viděla jsem je opravdu ráda. Dovezli mi naklepaný srp, (který jsem hned odpoledne vyzkoušela, než jsme s prckem vypleli záhonek, zatímco tatínek s pubertáky zmizli na inBalance).

S tchýní jsem si při obědě nalila sklenku bílého a bylo mi trochu lépe.

 

 

 

 

 

 

Autor: Jana Kozubíková | úterý 4.6.2019 11:29 | karma článku: 12,58 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 186x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,99 | Přečteno: 346x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 317x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik