kOmický blog LXXXII.

22. 02. 2019 13:04:29
Liška v knížce o Malém princi hovořila o odpovědnosti vůči těm, které jsme k sobě připoutali. Měla pravdu, ať se to týká lidí, věcí nebo koček...

Vlastnictví dvou černých šelmiček znamená spoustu úžasných věcí. Udržuje člověka ve střehu, když opouští dům, jelikož kočky zákeřně nepovoleně pronikají dovnitř. Pokud je výjimečně dovnitř pustíme, připravují členům rodiny například příjemné probuzení skokem do postele a následným přešlapováním nejčastěji na hrudi; případně bezostyšně do našich postelí uléhají. Rovněž si činí nároky na sedací nábytek u jídelního stolu. Při návratu domů nás v přítmí průjezdu vítá nezaměnitelný odér a občas exkrement ulpí na obuvi... Kočky učí děti zodpovědnosti při zabezpečování přísunu tekutin a potravy; byť se střídavými úspěchy. Rovněž zlepšují koncentraci našich potomků na vlastní konzumovanou – zejména bílkovinnou – stravu, kterou si v případě chvilkové nepozornosti zcela samozřejmě přivlastňují. Dokáží se pochopitelně i mazlit, ačkoli svým svérázným způsobem.

Týdenní plánovaný pobyt rodiny na horách našim čtyřnohým společnicím lehce komplikoval saturaci potravou, teplem a láskou. Trochu jsem se o ně bála. Dcera výrazně víc a zejména hlasitěji. Naštěstí babičky vyvinuly příslušnou součinnost a uvolily se kočky v Omicích navštívit, za což jim patří veliký dík.

Počasí na jihu Moravy milosrdně vynechalo urputné mrazy a s trojím doplněním zásob babičkami kočky týden bez újmy přežily. Po návratu nás vítaly mírně vyčítavě, ale ochotně se uchýlily do tepla domu a za hlasitého předení si vychutnávaly společnost.

Hned další týden mi jedna z nich připravila krásné akční ráno. Obvykle "holky" kolem šesté hodiny pouštím na chvíli dovnitř, aby se ohřály (jakkoli nemrzne). Myslím, že obě kočičí dámy tento akt považují spíše za pozvání na snídani.

Když se ten den za dveřmi objevila jen jedna kočka, poněkud jsem znejistěla. Ještě dvakrát jsem zkoušela otevřít, rozsvítit, volat... nic. Když vstala dcera, byla z nepřítomnosti šelmičky nešťastná. V chlupatém leopardím spacím overálku ji vyrazila hledat, zatímco jsem připravovala snídaně a svačiny. Po delší chvíli přišla s vyděšeným výrazem. Než jsem stihla domyslet hororové scénáře, oznámila, že už ví, kde kočka je, ale že tam nedosáhne. A jestli se mohou obout a jít s ní...

Nadšená, že se moje obavy nenaplnily, jsem si obula první boty, které mi přišly pod ruku (sněhule!), a v noční košili (!) vyrazila na dvůr. Dcera mě nečekaně průjezdem vyvedla ven na ulici před dům. Krátce jsem zvážila možnost rychlé změny outfitu, ale smutné mňoukání kočky tyto úvahy okamžitě utnulo.

Před dveřmi stály štafle. A kočičí hlavička vykukovala z okapové rýny pod střechou nad průjezdem. Kudy a proč se tam průzkumnice dostala mi zůstává záhadou dosud.

V košili po kotníky a sněhulích jsem vyšplhala na horní stupínky štaflí, abych zjistila, že na kočku rovněž nedosáhnu. Manžel toho rána nebyl doma, proto náročný úkol nebylo komu delegovat – z přítomných členů rodiny jsem (rozhodně dočasně) nejvyšší.

Dceřin nešťastný výraz mě vyburcoval k poslednímu kroku na úplný vršek štaflí, kde se obě jejich strany setkávají. Z této vratké pozice jsem – jednou rukou se přidržujíc zdi nad vraty – po krátkém přemlouvání kočku za kůži za krkem vytáhla z jejího nocležiště. Zpočátku se tvářila nedůvěřivě, ale - zjevně po předchozích zkušenostech se záchrannými akcemi na túji v zahradě - se nijak nebránila. Umístila jsem si ji na rameno a sestoupila ze štaflí, aniž jsem přitom náš sestup nechtěně urychlila přišlápnutím dlouhé košile.

Vyvázly jsme obě bez zranění, oproti zahradním dobrodružstvím na stromech jsem neutržila ani škrábnutí. Ztrátu důstojnosti komentovat nehodlám. Pevně věřím, že tento počin zvýšil můj kredit v očích kočky i dcery. Rovněž pevně doufám, že se ráno nikdo ze sousedů nekoukal z okna.

Autor: Jana Kozubíková | pátek 22.2.2019 13:04 | karma článku: 16.50 | přečteno: 347x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 134 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.14 | Přečteno: 219 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 243 |

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 134 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.80 | Přečteno: 8787 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 666 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.29 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...