Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog LXXX.

Uplynulý víkend vstoupí do historie našeho omického bydlení jako jeden z těch, kdy se toho opravdu moc neudělalo.

Na sobotu manžel domluvil návštěvu svých rodičů. Po několika variantách, kdo koho vlastně navštíví, jsme se s jeho maminkou shodly, že přijedou oni k nám. Dopoledne jsem se za účelem přijetí návštěvy věnovala úklidu, (abych se nemusela příliš stydět za prostředí, ve kterém žijeme) a přípravě oběda. Respektive jen polévky, přílohy a salátu; maso jsme nechali na dědovi. Všichni vyjma mě ocení domácí ručně krájené hranolky.

Manžel se věnoval elektrikáři, kterého ráno přivezl a se kterým strávil celé dopoledne nad pohybovým čidlem v chodbě u dětí. Probrali nevýhody dodělávání práce po někom jiném, aktuální používané postupy a řadu dalších věcí. Můj milý muž se na pobyt odborníka pečlivě připravil, jelikož většinu dopoledne hledal čidlo, dráty, vypínače a další nepodstatný materiál. Přítomnost černé elektrikářské pásky v naší skříni na nářadí jsem potvrdila a následně názorně prokázala raději sama, než by ji dvacet minut hledali. Zřejmě je opravdu zásadní rozdíl ve vnímání věcí mužským a ženským mozkem. Obvykle jako většina kamarádek vím, kde jsem konkrétní věc viděla, aniž bych ji k čemukoliv potřebovala. Jsou samozřejmě i věci, o kterých jsem věděla, než je někdo vtipně přemístil. Jako například moje vyprané kalhoty, které jsem položila na postel a které náhle zmizely, aniž jsem je uklidila. Ačkoli nikomu z rodiny nepochybně nepadnou.

Při přípravách na oběd jsem telefonicky zkontrolovala svoji maminku, jak se jí po nemoci daří. Napadlo mě, že pokud je doma, mohla by k nám na oběd i ona.

Obytnou část domu se mi před příjezdem návštěvy podařilo uvést do přijatelného stavu. Nakonec nás u stolu sedělo sedm, chyběla jen dcera, která prodlévala na tanečním soustředění v odlehlém penzionu na Vysočině.

Tchán odborně zhodnotil mnou obloženou zeď; pobavil mě komentář, že mám obklad ještě umýt. Jistě, ale až bude dokončena elektrikářská práce v levém horním rohu a budu moci dodělat poslední tři řady obkladu. Protože dvakrát to umývat „na hotovo“ opravdu nechci. Rozedřená rozmočená ruka se mi hojí ještě teď. Moje maminka zeď pochválila, měla pochopení i pro širší spáry, které korespondují s ostatním cihlovým obložením v domě.

Po obědě se manžel a děda vrhli na staršího syna, aby s ním probírali jeho budoucí vzdělávání. Myslím, že už to puberťáka vytáčí, tímto směrem se totiž zvrhne debata příliš často. Babičky si u stolu v kuchyni nechaly nalít víno a probraly jsme kde co, včetně módy v padesátých až sedmdesátých letech, bavlněných punčocháčů a jiných lahůdek. Jsem ráda, že babičky máme.

Na odpoledne jsme pozvali kamarády; poklidila jsem nádobí a vrhla se do příprav na další návštěvu. Setkání vyznělo komicky, neboť s sebou přivezli mnohem více věcí, než u nás zkonzumovali. Navíc v rámci „suchého února“ ani jeden z nich nepil a v sedm večer se rozloučili.

V neděli jsem se probudila strašně brzo a potom velmi pozdě. Do desíti jsme se s chotěm rozmýšleli, zda jedeme nakupovat či nikoli. Vyhodnotili jsme, že není za co a že to nespěchá. Krátký zbytek dopoledne jsem věnovala domácím pracím.

Po jídle jsme vyráželi pro dceru. Ještě jsme ani neopustili město a už naše holčička volala, kde jsme, „že už tam všichni jsou“. Evidentně tam byli všichni zkušenější rodičové. My dorazili na druhou hodinu, přesně jak bylo v instrukcích.

Shlédli jsme hodinový taneční pořad všech přítomných tanečních skupinek, pobrali kufry a naložili děti. Prcka už to moc nebavilo a cestou domů demonstrativně usnul. Manžel se bezprostředně po příjezdu vypařil na hokej.

Doma jsem se postavila k indukční desce a jala se vařit chilli con carne, které si dcera výslovně přála – za poslední měsíc jsme ho měli jenom dvakrát. Vtipné bylo, že jsem ani neochutnala, neb jsem večer už nechtěla jíst a v pondělí na mě nezbylo.

Autor: Jana Kozubíková | čtvrtek 7.2.2019 14:35 | karma článku: 11,80 | přečteno: 404x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,54 | Přečteno: 293x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,92 | Přečteno: 361x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,59 | Přečteno: 508x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 325x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,26 | Přečteno: 332x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 370x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 315x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 276x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,25 | Přečteno: 339x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 387x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 374x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,81
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik