Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog LXXIX.

Měsíc bez kávy a alkoholu mám úspěšně za sebou. Nejednalo se o novoroční předsevzetí, (která zásadně nedělám), ale o předvánoční rozhodnutí.

Pochopitelně rozhodnutí učiněné po zralé úvaze ještě dříve, než na mě dolehly následky svátečního přejídání a silvestrovského veselí. Dokonce mnohem dříve, než jsem zjistila, že „suchý únor“ je globálně rozšířená výzva, která podlehla část mých kamarádů. Ale kdo by zcela abstinoval o únorových jarních prázdninách, když jede s tolika kamarády na hory? Tak statečná bohužel zajisté nejsem.

První dny letošního roku jsem nebyla schopná pozřít vůbec nic, natož kávu či alkohol – začátek naplánovaného odkyselovacího procesu byl více než snadný (stejně jako hubnutí svátečních kilogramů).

Pokušení s kávou na mě doléhalo později pouze ve chvílích, kdy se ozval zvuk mletí pražených zrnek a po kanceláři se rozlinula typická vůně. Pochopitelně všichni kolegové-provokatéři kávu průběžně bezohledně nadále popíjeli. Abych nepodlehla, naučila jsem se vystačit s inhalací její vůně. V rámci zachování zdraví bych u toho mohla i zůstat.

Při abstinování jsem zaváhala ke konci měsíčního detoxikačního období. Jeden víkend, kdy děti extrémně zlobily, nejmladší potomek měl oteklou pusu (a příšerný kašel); a navíc mě jeho starší sourozenci dorazili drzostí svých pubertálních komentářů. Byla to situace „na panáka“, kterou jsem musela chvíli vydýchávat.

Zpočátku mě i u stavebních prací napadala myšlenka, že by se (kupříkladu k obkládání zdi) hodilo víc pivo než půllitr vody vylepšený tabletami odkyselovací soli, ale nebylo to nikterak dramatické. Popíjela jsem bylinné čaje a pojídala pohanku.

Vůbec jsem netušila, že to bez mých dvou ojedinělých „neřestí“ bude tak snadné. Svou roli v tom jistě sehrál i fakt, že jsme příliš nechodili po návštěvách. Pokud už na nějakou došlo, dobrovolně jsem se nominovala do role řidiče. Mrzelo mě to jen při návštěvě u sestry, kde švagr vytáhl tři lahve kvalitních rumů a s manželem je důkladně ochutnávali. Očichávala jsem alespoň designové lahve ze silného skla.

Prvního února jsem si dopoledne dopřála první kávu. K mému údivu mi vůbec nechutnala, ačkoli voněla krásně. Budu muset překonat počáteční odpor.

Večer se doma manžel optal, zda chci něco nalít. Nebyla jsem zásadně proti, ale z panáka slivovice, který přede mnou přistál jsem rovněž nebyla nadšená, ač byla poctivá domácí.

Někde jsem četla část článku o osobě, která se vsadila s kamarády, že měsíc nebude pít alkohol a kávu. Prý už nikdy znovu nezačala, jelikož to na ni mělo zázračné účinky. Všechny „zázraky“ beru s rezervou, stejně jako články s podezřelým úvodem; proto jsem nedočetla do konce.

U mě byl účinek opačný. Začala jsem si připadat ošklivější a kamarádky mi několikrát mile sdělily, že vypadám unaveně. Svou vinu na tom měl částečně i váhový úbytek, ale zásadní jistě ne. Kdybych neměla i vnější negativní komentáře, mohla bych se domnívat, že se mi zlepšil zrak. Ale nemaje dioptrií, toto vysvětlení by neobstálo. Asi opravdu všichni stárneme a chvilkové odříkání na tom nic zásadního nezmění.

Definitivně mě po měsíční abstinenci dorazila sobotní návštěva kamarádů – společně přijali výzvu suchého února a ani jeden z nich nepil. Já popíjela růžové víno, které jsme v poledne k obědu otevřeli babičkám. Nebýt toho, že mi pozorný manžel dolil, ani bych ji nedopila. A to jsme v této sestavě zažili řadu poměrně bujarých večírků.

Závěr je pro mě překvapivý, některé konce jsou mnohem náročnější než začátky.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 4.2.2019 12:43 | karma článku: 11,88 | přečteno: 452x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,98 | Přečteno: 339x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,80 | Přečteno: 315x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,22 | Přečteno: 370x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 514x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,95 | Přečteno: 330x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

  • Počet článků 508
  • Celková karma 12,73
  • Průměrná čtenost 313x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik