Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog LXXIII.

Nejstarší potomek odjel na školní lyžařský výcvik. Doma ho nahradil babiččin pes a dceřina kamarádka. 

V sobotu ráno intenzivně mrzlo. Synek odjíždějící na lyžák nemohl dospat. Díky němu ani já. A než jsme v sedm ráno oškrábali auto a odjeli ke škole, byla vzhůru celá rodina – včetně koček a půjčeného babiččina psa. Večerní namátková kontrola potomkovi připravenosti odhalila, že si (až na sprchový gel) sám všechno sbalil. Doufám, že jsem se nezmýlila – a že vše doveze i nazpět.

Manžel mě třikrát upozornil, abych jela opatrně; jako bych z nás dvou byla já tím, kdo jezdí jako blázen. Při namrzlé vozovce jezdím serpentýnky v lese skutečně obezřetně, zejména pokud vezu jedno až tři děti.

Před vzdělávacím zařízením jsme pozdravili kamarády, vyřídili nezbytné formality a naložili zavazadla. Po pětadvaceti minutách mrznutí venku děti nastoupily. Synka jsem je krátce objala, abych ho líbáním a slzením neztrapňovala před spolužáky. Vnutila jsem mu ještě pletené rukavice, aby mu v horách neomrzly horní končetiny, které bude v životě potřebovat. Zamávali jsme si a autobus odjel do Krkonoš.

Odlepila jsem přimrzlé končetiny od země a poněkud ztuhle se vypravila pro batůžek, který tatínek včera zapomněl vzít společně s nejmenším potomkem z návštěvy od bývalých sousedů. Potomka naštěstí nezapomněl.

Doma jsem roztávala při čaji, aplikaci prádla do pračky a přípravě svačiny. Překvapivě jsem nemusela uklízet obvykle zanesený „kuchyňoobývák“, jelikož dcera v pátek doma předvedla zásah hodný odborníka a odstranila všechny nepatřičné předměty, zapnula myčku, utřela stůl i kuchyňskou linku a ještě zametla podlahu. Důvody jsou sice zištné – tatínek jí za odpracované hodiny něco slíbil – ale ušetřilo mi to hodně práce.

Na poledne jsme měli s kamarády objednanou prohlídku Punkevních jeskyní. Výhodou krasových prostor je, že se v jinak chladných skalních dutinách se stabilní teplotou 8°C v mrazech člověk zahřeje.

Děti protestovaly, že je nutíme ujít dva kilometry z parkoviště k jeskyni, ale nepodlehli jsme. Zato jsem se nechala udolat po prohlídce, (která se dětem mimochodem opravdu líbila), kdy jsem zakoupila netopýří přívěšky na krk a nějaké minerály v místním obchůdku. Manžel podlehl naproti v bufetu a můj od podzimu bolavý kotník na zpáteční cestě.

Po návratu k autům se naše skupinka rozdělila – my se vraceli domů, ostatní vyjeli nahoru na vyhlídku do Macochy. Aby tam empiricky zjistili, že místní „občerstvovna“ je v zimě zavřená.

Sobotní odpoledne i část večera jsem strávila v sedě spárováním obložené zdi. Domů nám přibyla dceřina kamarádka, takže jsem nebyla nervózní, že je nás tam málo. Holky poměrně ochotně chodily venčit psa, kterého jsme od pátku hlídali nemocné babičce. Můj milý muž rovněž velmi ochotně našel holčičkám film, které spolu během odpoledne shlédli. K večeru si naměřil v chodbě světelnou lištu, kterou v neděli slavnostně přišrouboval.

Holky chtěly spát spolu v pokoji a malého bratříčka tam nechtěly. Po plačtivé scéně vylučující nocování v jeho pokoji jsem převezla do ložnice rozkládací lehátko, na kterém starší syn dočasně spával bezprostředně po nastěhování. Na improvizovaném lůžku byl pláč rychle vystřídám spokojeným oddechováním. 

Moje nedělní ráno spočívalo v reciproční masérsko-kosmetické návštěvě u kamarádky kosmetičky, (která mi tvrdila, že musím přibrat). Děti jsem ponechala osudu a tatínkovi; snad snídaly. S řádně ošetřenou pletí po návratu - oděna do pracovního - jsem pokračovala se spárami.

Manžel uvařil po týdnu pro změnu opět chilli con carne, předal zpět půjčené dítě a po obědě se vytratil s dcerou za sportovními kroužky. Příští víkend se opásám zástěrou zase já.

Spárování mi vydrželo do doby, než jsem rozmočenou odřenou rukou nemohla pohnout. Práce mi nejde v rukavicích, ani když se snažím. Nemaje vhodné nástroje, používám kosmetickou špachtličku na krém k aplikaci hmoty do spár a starou kuchyňskou stěrku k odstranění jejich přebytků. Přibývá to pomalu. Poslední hodinu jsem neodřenou rukou umývala zbytky hmoty z kachlí.

Prcek se chodil ptát, co budeme dělat a jestli nepřijede nějaká návštěva. Bohužel ne. „Chodil“ je nesprávný výraz, jelikož moje děti si v posledních dvou týdnech oblíbily přemisťování po domě za pomoci koloběžky, (kterou jsem při vyklízení vyhrabala v nehotové koupelně a neprozřetelně ji ponechala potomkům). Slíbila jsem alespoň, že si spolu budeme hrát, až to dodělám. (Kdybych myslela celou zeď, bude to na jaře.)

Stáhla jsem rychle největší špínu z podlahy, umyla koupelnu (abych se nemusela stydět za její stav), vytřela mopem podlahu v celém domě… a šla s malým potomkem stavět z lega. Ústřední téma bylo Titanic; postavili jsme ho hned v několika podobách a velikostech a jeden jsme společně pouštěli ve vaně, zatímco se prcek koupal.

Tradičně zbitá po víkendu jsem se večer zmohla už jen na pletení a koukání na televizi.

Autor: Jana Kozubíková | středa 23.1.2019 7:12 | karma článku: 16,71 | přečteno: 347x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 10,38 | Přečteno: 236x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,31 | Přečteno: 351x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,29 | Přečteno: 504x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 324x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,25 | Přečteno: 330x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 368x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 313x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 275x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 361x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,24 | Přečteno: 338x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 385x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 372x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,71
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik