kOmický blog LI.

13. 11. 2018 14:28:26
Intenzivní práce v budoucí kotelně doprovázené zvýšeným pohybem dělníků po dvoře během víkendu předznamenávají blížící se instalaci plynového kotle.

Práce na domku a okolí zaznamenaly další posun. Nenápadně se přiblížil termín přislíbené montáže plynového kotle. Ve zcela nově vybudované kotelně, která měla být původně pouze šatnou, se činí dělníci. Omítli dosud holou stěnu, na kterou bude kotel upevněn. Každým okamžikem čekám, kdy manžel doporučí, abych fajnovou omítku opatřila výmalbou. Zatím jsme pouze hledali vhodnou dlažbu, kterou by bylo možné umístit pod nádrž ke kotli příslušející. Nejrůznějších zbytků stavebních materiálů máme nadzásoby; byť část použitelné dlažby našel manžel v kůlně a zbytek shodné já ve sklepě.

Nedávno mě bývalá kolegyně utěšovala, že také první rok spali jen na matracích a neměla dveře u šatny. Příliš to nezabralo – jejich šatna nešla zavírat; my ovšem otvor pro dveře dosud nemáme ani probouraný.

Dělníci chodí omítat otvorem ve zdi, který bude později zaslepen, a to po rampě umístěné nad schody do sklepa a stávající kotelny. (Již dříve několikrát zmiňované, s prehistorickým kotlem na pevná paliva, kde vytrvale zužitkováváme rámy starých oken). V neděli jsem se kolem jejich improvizovaného příchodu protahovala asi třiceticentimetrovým průchodem do dolní kotelny za účelem přiložení hned několikrát. Nebyl by to zásadní problém, ačkoli jsem asi dvě kila přibrala, pokud bych při posledním sestupu nebyla oblečena na pracovní společenskou akci – v šatech a silonkách. Místo lodiček jsem speciálně k této činnosti obula manželovy holínky (stály nejblíže dveřím). Módní kritik by možná zajásal nad neotřelostí této kombinace. A kolegyně mi na akci oprašovala ze zad stopy topné mise.

Manžel své pracovní úsilí stále věnuje mimo organizace externích dodávek převážně exteriérům. Pro mě je vytrvale důležitější představa vinylem opatřených podlah uvnitř a navrácení sedačky do obýváku (v nedohlednu), ale pokouším se situaci nekomentovat. Jen maminčiny dotazy typu: „To budete o Vánocích mezi těma banánovýma bednama?“ moji křehkou rovnováhu občas mírně vychýlí.

Ke cti svého muže mohu podotknout, že hromada suti na dvoře téměř zmizela. Povedlo se nám odhrnout celou studnu, ale stále jsme nenašli odvahu se do ní podívat, ačkoli absence zápachu téměř vylučuje přítomnost nebožtíka mezi skružemi. Mimo studny jsme našli motyku, kladivo a plastovou bábovku.

Na celém dvoře je překvapivě uklizeno, terasa dobetonovaná a připravená na pokládku velkých kachlí. Na jemný štěrk zatím čekáme, kachle jsou připravené. Zbývá uklidit druhý průjezd, který slouží z poloviny jako suchý sklad stavebních hmot, aby bylo v zimě kde parkovat a ušetřit si tak práci s ometáním sněhu.

V zahradě manžel za vydatné pomoci (a hlasitého reptání) dětí seskládal stavební materiál na palety a pro případ náhlé sněhové kalamity vše pozakrýval igelitem. Odnosil do suchého prostředí všechny kovové traverzy, které jsem dosud považovala za netradiční dekorační prvek. A rámy oken, které přebyly po jarní likvidaci podivného kurníku, posloužily z většiny jako topivo.

Díky nedávnému přistavení velkoobjemového kontejneru v obci jsme udali i část relikvií po bývalém majiteli, pro které nemáme využití (a nejdou spálit). Zůstává pouze hromádka kovového šrotu u brány určená ke zpeněžení ve výkupně.

Záhonky poryl puberťák a trochu já. Nejstarší synek rovněž rozložil trampolínu, aby eliminoval špatný vliv očekávaného zimního počasí na její životnost. Zní to skoro idylicky...

Aby mě můj drahý protějšek udržel ve střehu, připravil mi dnes překvapení. Včera večer jsem po pondělních osmi hodinách v kanceláři a následných třech hodinách masírování přijela domů v devět a vyjma pozdravu jsme spolu prakticky nekomunikovali. Ráno v 5,55 jsme předávání informací rychle dohnali: během minuty jsem se dozvěděla, že přijde pán chystat instalaci kotle, že ale v této souvislosti nebudeme moct tři dny topit a že manžel potřebuje odvézt na STK stavební dodávku, takže musím děti do školy odvézt já a následně ho naložit, jakmile „stařenku“ ke kontrole předá. Zajímavé bylo především zdůvodnění, že chtěl zamezit mému zbytečnému stresování. Nejsem si jistá, zda si toho jeho šetrného přístupu cením.

Ale člověk vydrží hodně, když předpověď počasí hlásí na víkend mrazy a existuje naděje, že v té době už nebude nutné chodit v pětadvacetiminutových intervalech přikládat přes dvůr do kotle do sklepa.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 13.11.2018 14:28 | karma článku: 10.54 | přečteno: 285x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.73 | Přečteno: 180 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 252 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 394 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.73 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9198 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.43 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...